Volg hier de slotetappe van het Critérium du Dauphiné 2020
zondag 16 augustus 2020 om 11:55 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van het Critérium du Dauphiné 2020

Het was gisteren bijltjesdag in het Critérium du Dauphiné. Steven Kruijswijk en Emanuel Buchmann moesten opgeven na een valpartij in een afdaling, terwijl ook leider Primož Roglič niet ongeschonden uit de strijd kwam. Wie profiteert van de opgave van de Sloveen? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop.

De slotetappe van de Dauphiné gaat van start in Megève. Daarvandaan voert de route eerst naar de Côte de Domancy en vervolgens naar Cluses, waar de voet van de Col de Romme begint. Na de afdaling gaat het bij Le Reposoir omhoog naar de Col de la Colombière, die dus niet helemaal vanaf de voet in Scionzier wordt beklommen.

Dan gaat de route via skigebied Le Grand-Bornand naar de Col des Aravis, waar de renners via dezelfde kant als gisteren omhoog gaan. Nu is de Aravis alleen niet van derde categorie maar van tweede, omdat de klim aan de voet in La Clusaz begint. Op de top hebben de renners al vier klimmen achter de rug, maar zijn daarmee pas op de helft.

Het parcours leidt via de Côte de la Frassette en startplaats Megève naar het sluitstuk van de ronde met voor de tweede keer deze etappe de Côte de Domancy en de Côte de Cordon. De finish ligt net als gisteren op de Montée de l’altiport. De renners finishen tussen 16.35 en 17.07 uur, de start is om 12.10 uur.

Vanaf 15.05 uur is de etappe te zien op Eurosport 1 en via de Eurosport Player. Sporza is er live bij vanaf 15.35 uur. De slotrit wordt vanaf 15.00 uur ook live uitgezonden door de NOS.

Links
Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Tissot Timing)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
246 Reacties
16-08-2020 15:37
Die heeft mazzel gehad zeg, zag er heel raar uit.
16-08-2020 15:38
Als Reichenbach op kop komt loopt de voorsprong op.
16-08-2020 15:38
Sikavov komt wel terug lijkt het!
16-08-2020 15:38
Nog boos over gister Frank? Laat het gaan joh
16-08-2020 15:38
Erg flauw.
16-08-2020 15:38
Gaan we ook kritiek geven op Sivakov nu?
    16-08-2020 15:39
    Jij weet ook niet van ophouden
    Vermoeiend!
    16-08-2020 15:39
    Huilen
    16-08-2020 15:40
    Haha - Hollow Knight, zet je eierdopje eens af.
    16-08-2020 15:41
    Dacht ik al. Het is geen Belg natuurlijk.
    16-08-2020 15:41
    Loslaten is wel een dingetje he?
    16-08-2020 15:41
    Kan je je naam niet veranderen in Hollow Zeiksnor?
    16-08-2020 15:42
    @fietsvriend

    Die vergelijking gaat niet op aangezien België al sinds 2017 #1 op de UCI ranking is.

    Nederland daarentegen heeft nog niet veel gewonnen dit jaar...
    16-08-2020 15:44
    Dat mag best toch? Verremde zich volgens mij aan de voorkant.
    16-08-2020 15:45
    huilie...huilie...Gelukkig hebben we vandaag wel een degelijke belg, Wout verricht beestenwerk voor Tom en Sep! Genieten!
    16-08-2020 15:50
    Kuss chasse patate?
16-08-2020 15:39
Laatste denkik Frank...
16-08-2020 15:41
Bestond het hele peloton maar uit renners zoals Alaphilippe.
    16-08-2020 15:41
    wat een eindbaas is dat he!
16-08-2020 15:41
Wout dank voor je werk kerel
    16-08-2020 15:43
    Klasse Wout! Dikke dank!
16-08-2020 15:41
Poga gaat
16-08-2020 15:42
Hoppa daar gaan we!
16-08-2020 15:43
Tom en Kuss hadden moeten meespringen.
    16-08-2020 15:47
    Dumoulin is niet goed genoeg.
16-08-2020 15:43
Pinot moet aan de bak!
16-08-2020 15:44
Kuss ouwe krijger
    16-08-2020 15:45
    25 jaar is-ie... :)
16-08-2020 15:44
Kuss lijkt beter dan Dumoulin.
16-08-2020 15:45
Kuss lekker jongen!
16-08-2020 15:45
Tom heeft het lastig
16-08-2020 15:45
Pinot kraakt
16-08-2020 15:47
Tom al meer gegeven eerder in de etappe dan Kuss.
16-08-2020 15:47
Martinez lost Kuss?
16-08-2020 15:47
Bij sommige opmerkingen van Stef Clement vraag ik me toch af of zijn wielerinzicht even een plaspauze aan het houden is.
16-08-2020 15:48
Martinez dr op en dr over!
16-08-2020 15:48
Pogačar beest!
16-08-2020 15:49
Laffe Alaphilipe die niet wil overnemen.
    16-08-2020 15:50
    Zo kennen we hem weer.
    16-08-2020 15:52
    Hij rijdt al een hele dag in de aanval.

    Heel logisch dat hij niet overneemt, zou dom zijn van wel.
    16-08-2020 15:53
    Nee zeer dom van niet. Hij wil de rit toch winnen? dan kan hij beter mee draaien.
16-08-2020 15:51
Wat is er gebeurd met Landa en Quintana?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.