Emanuel Buchmann loopt diepe wonden op bij valpartij

zaterdag 15 augustus 2020 om 14:07
Emanuel Buchmann loopt diepe wonden op bij valpartij

Buchmann - foto: Cor Vos

Emanuel Buchmann heeft enkele diepe wonden opgelopen bij een valpartij in de vierde rit van het Critérium du Dauphiné. De Duitser kwam in de afdaling van de Col de Plan Bois ten val en moest opgeven. Ploegmaat Gregor Mühlberger, die eveneens viel, heeft vermoedelijk armletsel.

Beide renners van BORA-hansgrohe kwamen, net als Steven Kruijswijk, na 29 kilometer ten val, in de afzink van de Col de Plan Bois. Voor alle drie renners betekende dit einde verhaal. Online liet de BORA-ploeg weten dat zowel Buchmann als Mühlberger op weg is naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Buchmann kampt met enkele diepe schaafwonden, terwijl Mühlberger wellicht armletsel heeft opgelopen. De ploeg komt later met een nieuwe update.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Jan Blokland 15 augustus 2020 om 14:11

Jammer hoor. Was goed bezig. Dit werkt altijd in je nadeel.

Baukema Tomoulin 15 augustus 2020 om 14:15

Oef klote dit. Bora is in de breedte toch echt wel het derde team in het grote rondewerk sinds vorig jaar.

VerstandOpNul 15 augustus 2020 om 15:25

Nee joh.. :-D

Panache 15 augustus 2020 om 15:46

Vorig jaar was dat natuurlijk Movistar.

Wheely 15 augustus 2020 om 14:18

Hopelijk geen streep door zijn Tour dit maar dan alsnog is dit verre van ideaal.

Romāns Vainšteins 15 augustus 2020 om 14:28

Schaafwonden is denk ik niet genoeg om hem uit de tour weg te houden., daar is nog tijd voor.

KimJungPoels 15 augustus 2020 om 14:38

Zijn het alleen schaafwonden? Kan ook nog komen voor schijfremmen natuurlijk ofzo..

Romāns Vainšteins 15 augustus 2020 om 14:47

Tsja, er staat diepe schaafwonden, daar moet ik het mee doen nu.

jonkie28 15 augustus 2020 om 14:39

Als je kan kiezen tussen dit en wat Kruiswijk heeft. Dan ben ik toch van mening dat hij er goed van af is gekomen.

Estreet 15 augustus 2020 om 14:47

En nu ook Roglic gevallen….

$kedel 15 augustus 2020 om 14:47

Wat is een diepe schaafwond!??

Maenhout 15 augustus 2020 om 16:45

Een ‘contradictio in termine’? Of is het geen quiz?

floris_harr 15 augustus 2020 om 16:46

Jammer, ben Quintana fan maar die Buchmann maakte me toch wel bang, kwam erg sterk over.

Stijn Lemmens 15 augustus 2020 om 20:31

Is er al meer nieuws over Buchmann?

JellevanderLinden 15 augustus 2020 om 21:49

Bora schrijft het volgende ‘has sustained a large hematoma, yet managed to escape fractures’. Maar wat het precies betekent wie ik zo ook niet. Maar het lijkt zo te lezen mee te vallen, laten we dat hopen.

Romāns Vainšteins 15 augustus 2020 om 21:56

Dikke bloeduitstortingen, vette blauwe plekken

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair