Volg hier de Omloop Het Nieuwsblad 2017
zaterdag 25 februari 2017 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de Omloop Het Nieuwsblad 2017

Eindelijk! Het Vlaamse wielervoorjaar gaat weer van start. Vandaag staat na lang aftellen de Omloop Het Nieuwsblad op het programma. Welke toppers beschikken nu al over een goede vorm? Vanmiddag zal daarover veel duidelijk worden. 

De ploegenpresentatie vindt dit jaar plaats in het legendarische Kuipke, de wielerbaan waar de renners jaarlijks de Zesdaagse van Gent betwisten. Iets later zakken de renners af naar het SMAK, waar om 11:30 het officieuze startschot gegeven wordt. Vijf uur later is waarschijnlijk de winnaar bekend. De finish wordt namelijk verwacht tussen 16:22 en 16:50.

De Omloop Het Nieuwsblad is dit jaar niet live te zien op de NOS. Voor beelden kun je terecht bij Sporza (vanaf 13:30) en Eurosport 2 (vanaf 14:45). Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
201 Reacties
25-02-2017 15:57
hup Mike!
25-02-2017 15:57
Laat de groep groenewegen nu maar terugkomen, lijkt prima in orde
25-02-2017 15:57
Teunissen is sterk hoor en het rijden van Groenewegen geeft hoop voor morgen.
25-02-2017 15:59
Fout van Teunissen, zat in de verkeerde positie. Als hij gewoon in het wiel bij één van de 3 toppers had gezeten dan had hij kunnen blijven aanhaken. Jammer.
25-02-2017 16:00
De grote drie blijven over.
25-02-2017 16:02
@RodyTur10 Eens, Teunissen wel enorm sterk. Maar tactisch net al erg dom door mee te rijden met de toppers. Zinloze energieverspilling.
25-02-2017 16:03
Waar zit Groenewegen dan? Zie hem nergens
25-02-2017 16:04
Waar zit Benoot eigenlijk?
25-02-2017 16:06
Groenewegen lijkt er inderdaad ook af
25-02-2017 16:06
Wrs tlj in peloton achter 1e achtervolgende groep en die komen er wrs niet meer bij.
25-02-2017 16:09
Renaat: Ze hebben een akker voorsprong.
Ik: Maar Renaat, niet alle akkers zijn even groot, dus je praat uit je nek.
25-02-2017 16:12
@ Nick, In het engels is Acre wel een standaardmaat ;-)
25-02-2017 16:13
Renaat is één van de onnodige motoren die ze best uit koers kunnen nemen.
25-02-2017 16:13
@Nickdt: een polderakker in Nederland is standaard 125 m breed en 1250 m lang. Ik weet niet of in België dezelfde maten gelden
25-02-2017 16:13
Net in een flits de 3e groep te zien, maar niet te zien wie er reed en wie erin zat.
25-02-2017 16:14
@Retro

Ja maar sommigen zijn horizontaal terwijl anderen verticaal zijn. Dat bedoel ik ermee. Dan zijn ze niet even groot in de breedte, dus wat Renaat zegt klopt niet, want ligt ook aan de plaatsing van een akker.

Maar anyways, terug naar de koers. Gaat niet hard genoeg in de achtervolgende groep als Teunissen erbij kan blijven en Gougard/Bagdonas kunnen meedraaien.
25-02-2017 16:15
We hebben de wind in het gat!
25-02-2017 16:15
Vroeger had je voorjaren waar je voorspelling uitkwam en je riep: zie ze gaan. Nu zeg je: zie Sagan.
25-02-2017 16:17
@Nick tot in de jaren 50 werd het verschil tussen de groepen gemeten in akkers of 'acres' (Frans/Engels) dus zo raar is dat niet.
25-02-2017 16:19
Wat is het verschil tussen groep 3 en groep 2 ( die 12)? Meer dan 30 sec?
25-02-2017 16:20
De achtervolgers beginnen er te laat aan.
25-02-2017 16:20
@jeje

Ik denk een minuut of anderhalf.
25-02-2017 16:21
Groep 3 lijkt er niet meer aan te pas te komen, kompleet uit beeld.
25-02-2017 16:21
3 man van quickstep, twee moeten zich nu opofferen
25-02-2017 16:22
@wielerbier
Het is quickstep, gaat niet gebeuren.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.