Volg hier de Omloop Het Nieuwsblad 2015
zaterdag 28 februari 2015 om 11:26 Volg in Google

Volg hier de Omloop Het Nieuwsblad 2015

Het wielerjaar is al een tijdje bezig, maar voor velen begint het seizoen vandaag pas écht. De Omloop Het Nieuwsblad staat namelijk op het programma. Op de Vlaamse kasseien zullen de renners strijden om de eerste klassieke zege van het nieuwe jaar. In het afgelopen seizoen kregen we vaak een verrassende winnaar. Hoe gaat dat vandaag zijn?

Het peloton begint om 11:45 aan de koers. De aankomst wordt verwacht tussen 16:24 en 16:53. Sporza begint om 13:30 met de uitzending, terwijl de NOS vanaf 14:15 een livestream op de website plaatst. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Voorbeschouwing
Parcours
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)
Livestream (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
305 Reacties
28-02-2015 16:19
Er gaan er hier een paar een frustrerend voorjaar tegemoet. We gaan nog lachen.
28-02-2015 16:20
En toch tegen beter weten in hopen dat ze er bij gaan komen. Wat nooit gaat gebeuren.
28-02-2015 16:20
@panne
Boonen rijdt toch gewoon lekker mee? Dus wat alles op Boonen?
28-02-2015 16:20
Als ik Stannard was zou ik puur op Boonen rijden in ieder geval. Het is bekend dat bij die ploeg het toch eigenlijk de bedoeling is dat Boonen wint. Je moet toch kiezen als Stannard zijnde.
28-02-2015 16:21
@ Krypton. Is dat zo?
28-02-2015 16:21
Stybar zo te zien ook lek geweest eerder.
28-02-2015 16:22
Wat Krypton zegt. QS had de koers allang kunnen winnen door Vandenbergh of Terpstra vooruit te sturen, zelfs als vanmarcke bij de rest zou komen hangen ze gewoon met zijn allen in het wiel. Boonen moet winnen en Stannard dient dat te weten.
28-02-2015 16:22
@Gelei

Dat zou vreemd zijn aangezien Marc Coucke niks meer te maken heeft met Omega Pharma.
28-02-2015 16:23
Veelzeggend beeld van Gilbert. In zijn eentje in de wind op de kasseien..
28-02-2015 16:23
Stannard gewoon op Boonen reageren. Als hij niet meer kan 1 van die andere laten gaan. Kijken wat EQS doet
28-02-2015 16:23
toch een leuke finale zo, mooie koers!
28-02-2015 16:23
@Haanaf
Ja de Vlaamse held die al ruim in de dertig is en hier nog niet eerder won. Ik durf wel te zeggen dat ze willen dat Boonen wint.
28-02-2015 16:23
@Geraint. Daar heb je een punt :-)
28-02-2015 16:24
Toch mooi hoe vanmarcke en van avermaet zich ten dienste stellen van stybar :)
28-02-2015 16:27
@ Krypton.

Wie is ze? De Vlaamse Boonen fans, De "fitte", Terpstra en Vandenbergh, Sporza, Wuyts?
28-02-2015 16:27
Stannard zou nog een knal over moeten hebben waar iig de hardste werker Vandenbergh niet op mee kan.

@Haanaf > Ze = Vlaanderen inclusief Wuyts, Lefevere en de rest. En Boonen zou het verdienen ook.
28-02-2015 16:28
@ Haanaf; zijn ploeg. Dat werd tenminste gezegd in de opmerking waar je eerder op reageerde.
28-02-2015 16:29
@Haanaf
De ploeg(leiding) van Etixx natuurlijk.
28-02-2015 16:29
Coucke heeft gewoon nog alles te maken met Etixx QS.
Vanmarcke is zo'n beer. En toch respect voor Greg.
28-02-2015 16:30
[quote]peervaneynthoven - 28 februari 2015 om 16:13
Lotto jumbo (Belkin vorig jaar) krijgt mij te vaak en te veel lekke banden op beslissende en bepalende momenten in de koers. [/quote]
Ik kan me eigenlijk alleen die lekke band van Boom herinneren vorig jaar in de Omloop? Als je vooral op één ploeg let, kan het natuurlijk dat het lijkt alsof ze vaak lek rijden.
28-02-2015 16:30
Zou ook een prachtig kers op de taart zijn van Boonens imposante carrière.
28-02-2015 16:31
@wakkie,

Hoezo?
28-02-2015 16:33
Zou je als Boonen wachten op de sprint of proberen Stannard eerder te verrassen?
28-02-2015 16:33
Voor het palmares van Boonen is het natuurlijk prachtig als hij de Omloop kan winnen. Wat zou er gebeuren als Stannard en gat laat vallen met Boonen achter hem?
28-02-2015 16:35
@laatste man
Wat heeft Stannard daar nou aan?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.