Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016
vrijdag 8 april 2016 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016

Op de voorlaatste dag staat de koninginnenrit van deze Ronde van het Baskenland op het programma. Met opnieuw acht beklimmingen voor de boeg, is dit dé afspraak voor de klassementsmannen.

Maar liefst zes van de acht bergen zijn van de tweede categorie. De Alto del Usartza is bovendien van de eerste categorie. Die beklimming heeft haar top op twee kilometer van de streep in Arrate (Eibar). De steile Usartza (5,4 km lang aan 8,2% gemiddeld stijgingspercentage) belooft vuurwerk, waarbij de verschillen waarschijnlijk hoog oplopen. Worden de mannen hier van de jongens gescheiden?

Wilco Kelderman heeft in het algemeen klassement een voorsprong van vier tellen op Sergio Henao. Mikel Landa volgt op zeven tellen. Naast Kelderman staat er met Robert Gesink (negende op veertien seconden) nog een renner van LottoNL-Jumbo in de top tien. Kan Kelderman zijn leiderstrui behouden.

De start is om 13:00, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport start om 15:30 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 5

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
423 Reacties
1 8 9 10 11 12 17
08-04-2016 16:31
Wat een verschrikkelijke zure reacties. Onvoorstelbaar. Kwestie van veel te hoge verwachtingen icm het niet om kunnen gaan van teleurstellingen. Gesink en Kelderman rijden hier naar hun kwaliteiten een hartstikke goede ronde. Ongeacht de uitslag. Zure mensen hier, zeg. Bah.
08-04-2016 16:31
Waar rijdt Gesink nu dan?
08-04-2016 16:32
@jessevdalen
Wat is er moeilijk aan, volgens jou? [url=https://twitter.com/LottoJumbo_road/status/718415435658563586]klik[/url]
08-04-2016 16:32
Stukje voorbereiding. 160 maar. Knechten droge kleding of warmte units brengen. Puur amateurisme.
08-04-2016 16:32
Gesink kouklop. Het zal eens een keer meezitten. Hij zal er zelf het hardst van Balen want had een belangrijke rol moeten spelen. Als wilco in top 10 kan blijven is dat een beste prestatie in zijn eentje.
08-04-2016 16:32
Wat stappen er veel renners af joh! Ook mannen die normaal toch best een bergje over komen. Wat is er aan de hand?

Kan niet kijken, maar zo te lezen gaat het al aardig los? Go Wilconing!
08-04-2016 16:32
@GertJan020: +10
08-04-2016 16:32
Is het afstappen van Slagter al bevestigd door het team?
08-04-2016 16:33
Ze zouden toch allang aan de enelaatste klim begonnen moeten zijn
08-04-2016 16:33
Spilak is volgens Been VDB Selin of Belkov ;p
08-04-2016 16:34
Vind het wel meevallen met de zure reacties hoor eerlijk gezegd. Uiteindelijk wint de beste. Kelderman doet zijn best maar voor de eindoverwinning lijkt het moeilijk te worden. Gesink doet uiteraard ook zijn best maar valt gezien de eerdere etappes tegen omdat hij niet vooraan te vinden is bij de beste 30. Dat is toch niet zuur? Ja, zuur voor hem vooral natuurlijk.
08-04-2016 16:34
@xistnc man man man. Ploegleiders kunnen ook met andere zaken bezig dan een tweetje, die foto kon ook 2 uur voor de tweet genomen zijn.
08-04-2016 16:34
kooltje anders kijk je lekker niet.
08-04-2016 16:35
Zit Kelderman wel of niet in peloton
08-04-2016 16:35
Sjonge jonge man wat is de gemiddelde leeftijd hier?
08-04-2016 16:35
Sky speelt het slim met Landa vooruit. Zitten in poleposition voor de eindzege met Henao of Landa.
08-04-2016 16:36
Tja, wie dacht dat Kelderman dit rondje even zou winnen of podium zou rijden, creëerde natuurlijk zijn eigen teleurstelling. Een top 10 plaats zou helemaal niet onaardig zijn en had ik vantevoren niet eens verwacht. Daar is hij nog prima voor op weg.
08-04-2016 16:37
Velen stappen natuurlijk af met de Ardennen in het vooruitzicht. Logisch.
08-04-2016 16:37
Kelderman rijdt gewoon goed, wat Gesink nu overkomt is gewoon een eigen fout. Daar is niets zuur aan. Goed voor jezelf zorgen kunnen de meeste tourrijders nog wel. En die doen alles zelf .
08-04-2016 16:37
Die Been roept maar allerlei namen in het rond zonder het zeker te weten. Waardeloos..
08-04-2016 16:38
@GertJan020: +1
08-04-2016 16:38
Zo te zien zit Mollema er ook weer bij.
08-04-2016 16:38
Je mag natuurlijk hopen en dromen dat Kelderman zo'n ronde wint. Maar als we even realistisch zijn weten we ook dat Kelderman nooit in deze positie had gestaan als de klassementsrenners op de 2e dag (toen kelderman 2e werd) en gister vol doorgetrokken hadden. Vandaag moeten die renners wel doortrekken om het klassement te winnen, een compleet andere situatie dus!
08-04-2016 16:38
@arviidd Het nadeel van een groeiende site. Kwaliteit van de volgtopics is vergeleken met 3 a 4 jaar geleden flink verminderd. Reageer daardoor zelf ook amper meer...
08-04-2016 16:39
@ arviidd: als het op sport aankomt zijn alle mannen opeens weer 12.
1 8 9 10 11 12 17

Reacties zijn gesloten.