Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016
vrijdag 8 april 2016 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016

Op de voorlaatste dag staat de koninginnenrit van deze Ronde van het Baskenland op het programma. Met opnieuw acht beklimmingen voor de boeg, is dit dé afspraak voor de klassementsmannen.

Maar liefst zes van de acht bergen zijn van de tweede categorie. De Alto del Usartza is bovendien van de eerste categorie. Die beklimming heeft haar top op twee kilometer van de streep in Arrate (Eibar). De steile Usartza (5,4 km lang aan 8,2% gemiddeld stijgingspercentage) belooft vuurwerk, waarbij de verschillen waarschijnlijk hoog oplopen. Worden de mannen hier van de jongens gescheiden?

Wilco Kelderman heeft in het algemeen klassement een voorsprong van vier tellen op Sergio Henao. Mikel Landa volgt op zeven tellen. Naast Kelderman staat er met Robert Gesink (negende op veertien seconden) nog een renner van LottoNL-Jumbo in de top tien. Kan Kelderman zijn leiderstrui behouden.

De start is om 13:00, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport start om 15:30 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 5

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
423 Reacties
08-04-2016 16:25
Grappig dat opportunisme weer hoogtij viert op wf. Als Kelderman na deze rit in de top 10 staat heeft hij het gewoon goed gedaan. En van zo aanharken in de leiderstrui wordt hij alleen maar beter van.
08-04-2016 16:26
@ ten dam.

Kom er net in. Ik zei ook "mogelijk".
08-04-2016 16:27
@xistnc de "ploeg" is gewoon de communicatie-afdeling. Die weten echt wat er nu al met Gesink is. Die hebben echt niet 1-2-3 contact met Engels oid.
08-04-2016 16:27
De pin in zn been is bevroren
08-04-2016 16:27
@CJJelle

Die kennen alleen Boonen bij naam toch?
08-04-2016 16:27
Gesink bevangen door de kou
08-04-2016 16:27
Dus Gesink is bevangen door de kou. Beter aankleden.
08-04-2016 16:27
Gesink heeft last van de kou, volgens Zeeman, aldus Boogerd.
08-04-2016 16:27
Wie zitten er nog in het peloton?
08-04-2016 16:27
Gesink heeft het koud
Jongens jongens jongens
08-04-2016 16:28
Gesink bevangen door de kou aldus Zeeman.

Kan kooltje weer zeuren..
08-04-2016 16:28
@kooltje

Hahahahah
08-04-2016 16:28
Ik schreef een uurtje geleden al 'oei, Gesink heeft koude handen' en dat was niet gekscherend. Toen zag ik al een buitje hangen. Echt balen. :(
08-04-2016 16:29
Brrrr . Wat is het koud hè.
08-04-2016 16:29
@ kooltje: ik begrijp dat jij ook een kilo ijzer in je been hebt?
08-04-2016 16:29
Balen, dan maar hopen op een mooi zonnetje tijdens de klassiekers.
08-04-2016 16:29
Hoeveel jaren is Gesink al prof? Ongelofelijk dit. Ook absoluut geen teamplayer.
08-04-2016 16:29
@jessevdalen
Dat is allemaal in opdracht van de ploeg. Dan zorgen ze maar dat zo'n contact er is. Lijkt me niet al te moeilijk. Op andere momenten worden tweets ook gevoed met info vanuit de koers. Nu is er een reden voor en geven ze niet thuis.
08-04-2016 16:30
Het wordt ook niet allemaal goed in beeld gebracht.
Gesink klap van de kou, die kan zich nu warm gaan rijden, hopelijk lukt dat.
Toch jammer dat je dat als prof niet voelt aankomen, dan mis je toch vaardigheden die een amateur al ontwikkeld moet hebben.
08-04-2016 16:30
Wel gunstig voor Kelderman dat Rosa vooruit blijft, denk toch dat er dan minder aanvallen komen van de eendagsvliegen die strijden voor de etappezege
08-04-2016 16:30
Gesink zakt er toch weer doorheen en Kelderman ziet er niet goed uit, jammer maar het gaat hem waarschijnlijk niet worden. Er zijn natuurlijk maar weinig mannen die altijd sterk zijn, warm of koud, steil of minder steil: mannen als Contador en Quintana dus. En die winnen dan (terecht) de koers.
08-04-2016 16:30
Het wordt een slachtveld. Respect voor Rosa trouwens. Indrukwekkend.
08-04-2016 16:31
Half peloton stapt vandaag af door de weersomstandigheden, maar wanneer Gesink daardoor niet normaal kan presteren is dat natuurlijk een uitzondering...
08-04-2016 16:31
@xistnc zo makkelijk is dat niet.
08-04-2016 16:31
gewoon wat harder gaan fietsen, krijg je het vanzelf wat warmer. ;)

Reacties zijn gesloten.