Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016
vrijdag 8 april 2016 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016

Op de voorlaatste dag staat de koninginnenrit van deze Ronde van het Baskenland op het programma. Met opnieuw acht beklimmingen voor de boeg, is dit dé afspraak voor de klassementsmannen.

Maar liefst zes van de acht bergen zijn van de tweede categorie. De Alto del Usartza is bovendien van de eerste categorie. Die beklimming heeft haar top op twee kilometer van de streep in Arrate (Eibar). De steile Usartza (5,4 km lang aan 8,2% gemiddeld stijgingspercentage) belooft vuurwerk, waarbij de verschillen waarschijnlijk hoog oplopen. Worden de mannen hier van de jongens gescheiden?

Wilco Kelderman heeft in het algemeen klassement een voorsprong van vier tellen op Sergio Henao. Mikel Landa volgt op zeven tellen. Naast Kelderman staat er met Robert Gesink (negende op veertien seconden) nog een renner van LottoNL-Jumbo in de top tien. Kan Kelderman zijn leiderstrui behouden.

De start is om 13:00, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport start om 15:30 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 5

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
423 Reacties
1 9 10 11 12 13 17
08-04-2016 16:39
Eens met xistnc! Communiceren met die handel.

@jesse Mits er verbinding is, is twitteren vrij eenvoudig. Kan tegenwoordig zelfs al via een draagbare (mobiele) telefoon.
08-04-2016 16:39
[i]edit redactie: tot ziens[/i]
08-04-2016 16:39
@jessevdalen
Man man man?

Het lijntje vanuit de auto is er. Dus benutten op een moment dat het nodig is. Als je communicatie wil beperken tot de communicatie-afdeling, dan mis je kansen en loop je risico's. Zoals nu, zeker als mevrouw Been achter de micro zit.
08-04-2016 16:39
Tinkoff en Movistar achtervolgen op Sky. Maandje gratis boodschappen door die mannen ;)

Elrick, Gedraag je.
xistnc. Er is nu toch vanuit de ploeg gecommuniceerd..

@Lynda,
Beide is het stuitend.
08-04-2016 16:39
Ik leef een klein beetje in twijfel:

Wat is ergerlijker?

A. Het waardeloze commentaar van José Been

Of

B. De achterlijke reacties van sommige fans(???) hier

Of

C. De "houd je bek" van Elrick, die al denkt dat Kelderman uiteindelijk 13e wordt.
08-04-2016 16:40
Waar rijdt Gesink nu?
08-04-2016 16:40
Echt een ongelooflijk sterk nummer dit van Rosa zeg, onvoorstelbaar!
08-04-2016 16:41
@Elrick: man man. Jij bent zo'n Feyenoorder die al twintig jaar hoopt dat z'n cluppie kampioen wordt. En altijd boos is dat het niet lukt.

Kansloos
08-04-2016 16:42
Toch krankzinnig dat deze klim dezelfde lastigheidsgraad krijgt als die van net
08-04-2016 16:42
@lynda

B en C, vroeger was alles beter ;)
08-04-2016 16:42
@LL

Hoe ergerlijk B en C ook zijn, A wint het met voorsprong!
08-04-2016 16:42
@lyndalid: eens
beste forumcollega's: probeer de amplitudo van de sinusboog van uw gevoelens wat te drukken...
08-04-2016 16:42
Zo grappig dat mensen al helemaal flippen als ik 'hou je bek' zeg. Grow up.
08-04-2016 16:43
@elrick

"Hou toch je bek man?" Dat is toch geen normale manier van communiceren? Je legt de lat veel te hoog. Probeer nou niet te veel te verwachten, dan kan het ook niet tegen te vallen. Alsof Kelderman hier expres achterin de groep rijdt. Hij kan niet beter/heeft een mindere dag. Ja jammer, maar so be it.
08-04-2016 16:43
@LL: ik ga voor B
08-04-2016 16:44
Toch zonde om zo'n fout te maken als een ervaren renner, wat Gesink natuurlijk is. Dit doet alleen niks af aan zijn prestaties, maar dit kost TLJ wel weer een boel punten door zoiets stoms.
08-04-2016 16:44
@ Elrick:
Doe eens normaal!
08-04-2016 16:44
@ Elrick: dan kun jij "rot maar lekker op" ook vast wel hebben
08-04-2016 16:45
@Bertvd. Generaliseer niet zo, dankje.
08-04-2016 16:45
jaaaaa... de naam Mollema is gevallen
08-04-2016 16:45
@Bertvd serieus jij haalt hier nu Feyenoord bij?!

Kansloos?! Haha
08-04-2016 16:45
Toch ruim een halve minuut voor Landa. Gevaarlijke ontwikkeling voor Contador en Quintana. En Henao zal het stiekem toch ook niet leuk vinden...
08-04-2016 16:45
@LL Gezien TLJ niet twittert over Gesink zijn we afhankelijk van tickers en Eurosport cq mevrouw ik-heb-zelf-ook-een-kontbeschermer-en-heb-handtekeningen-in-mijn-pooeziealbum-van-alle-renners Been dus A (net iets voor C)
08-04-2016 16:45
Koersupdate is welkom.
08-04-2016 16:45
@LL Ik ga voor A. Vooral dat continue ophemelen van die Belgische talent als Vervaeke en Wellens erger ik me dood aan.
1 9 10 11 12 13 17

Reacties zijn gesloten.