Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016
vrijdag 8 april 2016 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016

Op de voorlaatste dag staat de koninginnenrit van deze Ronde van het Baskenland op het programma. Met opnieuw acht beklimmingen voor de boeg, is dit dé afspraak voor de klassementsmannen.

Maar liefst zes van de acht bergen zijn van de tweede categorie. De Alto del Usartza is bovendien van de eerste categorie. Die beklimming heeft haar top op twee kilometer van de streep in Arrate (Eibar). De steile Usartza (5,4 km lang aan 8,2% gemiddeld stijgingspercentage) belooft vuurwerk, waarbij de verschillen waarschijnlijk hoog oplopen. Worden de mannen hier van de jongens gescheiden?

Wilco Kelderman heeft in het algemeen klassement een voorsprong van vier tellen op Sergio Henao. Mikel Landa volgt op zeven tellen. Naast Kelderman staat er met Robert Gesink (negende op veertien seconden) nog een renner van LottoNL-Jumbo in de top tien. Kan Kelderman zijn leiderstrui behouden.

De start is om 13:00, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport start om 15:30 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 5

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
423 Reacties
1 15 16 17
08-04-2016 17:16
Wat een geweldige solo. Mooie manier van vierennook
08-04-2016 17:16
Weergaloos nummer van Rosa!! Plaza-achtig.
08-04-2016 17:16
wow
08-04-2016 17:16
Hahaha heerlijk rosa, bij schaatsen zou die niet hebben gewonnen nu!
08-04-2016 17:16
Haha!
08-04-2016 17:16
@vlek, ach nee, je hebt gelijk. Gesink kon er hoogstwaarschijnlijk niks aan doen. It just happened. Overmacht. Kan gebeuren. Next.
08-04-2016 17:17
Diepe buiging voor Diego Rosa, chapeau!
08-04-2016 17:17
Is dit wel legaal? :p

Mooie finish.
08-04-2016 17:17
Jose... Wat ben jij een ongelooflijk dom mens. Sorry, moest er even uit.
08-04-2016 17:17
Er is geen regel dat je per se fietsend over de finish moet komen, hoop ik?
08-04-2016 17:17
Dankzij Landa heeft Kelderman weer wat cadans.
08-04-2016 17:18
heerlijk om renners zo blij te zien met etappe in baskenland
08-04-2016 17:18
@laatste man
Hartstikke legaal, zolang het niet in een massasprint gebeurt.
08-04-2016 17:19
Het pretentieuze gezeik op Been wordt hier wel erg overdreven en uitvergroot. Zo erg is het toch allemaal niet?
08-04-2016 17:19
[quote]@vlek, ach nee, je hebt gelijk. Gesink kon er hoogstwaarschijnlijk niks aan doen. It just happened. Overmacht. Kan gebeuren. Next.[/quote]
Het maakt mij verder niet uit hoe je naar topsporters kijkt. Als jij graag nalatigheid wil zien, dan is dat best. Volgende keer alleen niet doen of je het stiekem een klein beetje eens bent met zo'n constatering.
08-04-2016 17:20
Deja vu... Echt een kopietje Dumoulin tour vorig jaar, Kelderman gevochten voor wat ie waard is maar helemaal leeg, geen power meer in de benen en beentempo ongeveer de helft van Contador, en mist net de essentiele aansluiting met de achtervolgende kopgroep zodat ie de schade nog beperkt kan houden.
08-04-2016 17:20
@Zjoske Jawel.
08-04-2016 17:20
Quintana toch ook niet zo'n goede dag. Gisteren nog bij Contador en Henao.
08-04-2016 17:20
Wel jammer dit hoor, haast uit de top 10
08-04-2016 17:20
@Poeksel.
Nee, die is er niet. Als er wel eens een valpartij gebeurt tijdens een massaspurt en de hele fiets is kapot lopen ze ook over de streep met fiets over de rug. Zolang je fiets maar over de meet komt, zodat ze je kunnen registreren is het goed.
08-04-2016 17:21
Wat een trieste reacties vandaag over onder anderen Gesink en Jose Been. Hoe oud zijn jullie? 12?
08-04-2016 17:21
Het ging er mij om dat het me (onbewust) ook irriteerde, net als Guushovd. Ongeacht de oorzaak.
08-04-2016 17:22
[quote]Het ging er mij om dat het me (onbewust) ook irriteerde, net als Guushovd. Ongeacht de oorzaak.[/quote]
Prima, daar reageerde ik ook niet op. Alle constateringen daarbovenop vond ik alleen nergens op slaan.
1 15 16 17

Reacties zijn gesloten.