Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016
vrijdag 8 april 2016 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016

Op de voorlaatste dag staat de koninginnenrit van deze Ronde van het Baskenland op het programma. Met opnieuw acht beklimmingen voor de boeg, is dit dé afspraak voor de klassementsmannen.

Maar liefst zes van de acht bergen zijn van de tweede categorie. De Alto del Usartza is bovendien van de eerste categorie. Die beklimming heeft haar top op twee kilometer van de streep in Arrate (Eibar). De steile Usartza (5,4 km lang aan 8,2% gemiddeld stijgingspercentage) belooft vuurwerk, waarbij de verschillen waarschijnlijk hoog oplopen. Worden de mannen hier van de jongens gescheiden?

Wilco Kelderman heeft in het algemeen klassement een voorsprong van vier tellen op Sergio Henao. Mikel Landa volgt op zeven tellen. Naast Kelderman staat er met Robert Gesink (negende op veertien seconden) nog een renner van LottoNL-Jumbo in de top tien. Kan Kelderman zijn leiderstrui behouden.

De start is om 13:00, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport start om 15:30 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 5

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
423 Reacties
1 6 7 8 9 10 17
08-04-2016 16:20
kelderman sluit weer aan
08-04-2016 16:20
Kelderman zit er nog bij mensen.
08-04-2016 16:20
Kelderman, het is gewoon altijd net niet.
08-04-2016 16:20
Hahaha kooltje wat een grapjas ben jij
08-04-2016 16:21
Hopen dat Gesink nog terug kan komen, zou heel erg balen zijn als hij inderdaad moest lossen door een lekke band.
08-04-2016 16:21
@maxvanheeswijk nee allang en breed ingelopen
08-04-2016 16:21
Volgens eurosport british. Is alleen gesink over.
08-04-2016 16:21
Hoe had Martens hier moeten helpen? Zitten vijf renners voor deze groep..
08-04-2016 16:21
Ligt het aan mij of weigeren ze de naam Kelderman te noemen op de Sporza liveticker?
08-04-2016 16:21
Poeh wat een berg! Mooi hoor
08-04-2016 16:21
Wilco terug.
08-04-2016 16:21
Kelderman zit er nog bij, maar zoals het er nu uitziet mag hij blij zijn als hij top-10 rijdt. Geen lekker dagje voor LottoNL.
08-04-2016 16:21
Pauwels, wow! die rijdt goed
08-04-2016 16:22
Mogelijk was gesink daarom afgezakt, even kijken of hij kelderman moet steunen of voor zijn eigen klassement gaan
08-04-2016 16:22
Gezeik over kelderman en de ploeg binnen 3 2 1..... Waar zijn contador zijn ploegmakkers, sanchez? Alleen sky zit er nog met 3 man
08-04-2016 16:22
Laatste klim gelukkig niet zo steil als de vorige. Wat een beestachtige klim.
08-04-2016 16:23
[quote]zoals het er nu uitziet mag hij blij zijn als hij top-10 rijdt.[/quote]
Dezelfde situatie als voor de rit met andere woorden.
08-04-2016 16:23
@kwouter
Waar heb je het over? Gesink werd al aan het begin van de klim gelost, wellicht door een lekke band.
08-04-2016 16:24
Zonde als wilco het helemaal alleen moet doen. Laatste klim komt er straks aan en ik hoop maar ben er wel bang voor.
08-04-2016 16:24
@CJJelle.

Viel mij ook al op. Nog geen 1 keer genoemd in de hele live ticker niet.
08-04-2016 16:24
Dit is nou typisch zo'n moment, dat de ploeg even moet Twitteren wat er met Gesink aan de hand is. Al is het maar om te vermijden dat roeptoeter Been allerlei onzin gaat verzinnen.

Vlak voor Gesink weg was zat hij nog een flink aantal plaatsen vóór Kelderman, dus een lekke band lijkt me niet uitgesloten. Aan de andere kant is dit absoluut geen weer voor Gesink, dus iets anders is evenzeer mogelijk.
08-04-2016 16:25
LOL @ "Kelderman niet goed". Volgens mij rijdt hij in de leiderstrui en kan hij aanklampen bij een aantal beste renners op deze aardkloot. Dat Lotto Jumbo er niet meer bij zit was te verwachten. Mooie finale voor de boeg, ook al is de dagwinnaar al bekend, aldus de commentatrice!
08-04-2016 16:25
Jawel hoor dat TLJ het peloton leidt voor leider Wilco Kelderman.
08-04-2016 16:25
Heel jammer ik had gerekend op de laatste klim. Zit Wilco er nog bij?
08-04-2016 16:25
[quote]CJJelle - 8 april 2016 om 16:21
Ligt het aan mij of weigeren ze de naam Kelderman te noemen op de Sporza liveticker?[/quote]
Lekker boeiend :p.... misschien zijn het hardnekkige fans van Zonneveld - "Kelderman bestaat niet" ;)
1 6 7 8 9 10 17

Reacties zijn gesloten.