Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016
vrijdag 8 april 2016 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016

Op de voorlaatste dag staat de koninginnenrit van deze Ronde van het Baskenland op het programma. Met opnieuw acht beklimmingen voor de boeg, is dit dé afspraak voor de klassementsmannen.

Maar liefst zes van de acht bergen zijn van de tweede categorie. De Alto del Usartza is bovendien van de eerste categorie. Die beklimming heeft haar top op twee kilometer van de streep in Arrate (Eibar). De steile Usartza (5,4 km lang aan 8,2% gemiddeld stijgingspercentage) belooft vuurwerk, waarbij de verschillen waarschijnlijk hoog oplopen. Worden de mannen hier van de jongens gescheiden?

Wilco Kelderman heeft in het algemeen klassement een voorsprong van vier tellen op Sergio Henao. Mikel Landa volgt op zeven tellen. Naast Kelderman staat er met Robert Gesink (negende op veertien seconden) nog een renner van LottoNL-Jumbo in de top tien. Kan Kelderman zijn leiderstrui behouden.

De start is om 13:00, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport start om 15:30 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 5

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
423 Reacties
08-04-2016 16:45
Elrick, hou maar gewoon je bek ;) Je maakt het er niet beter op voor jezelf.
08-04-2016 16:45
Landa al 50 seconden bonus.

Een Bask als winnaar van Itzulia? De weg naar Arrate is nog lang.
08-04-2016 16:45
Ik heb mn Ziggo box naar Engels gezet, dan wordt ook gelijk de Engelse eurosport commentaar gekozen. Is ook niet briljant als commentaar, maar iig niet zo hinderlijk als dat gekrijs van Been
08-04-2016 16:45
Die minne reacties hier. Bah.
08-04-2016 16:45
Nu zou Kelderman als het even kan iets naar voren moeten schuiven. Iemand als Contador probeert graag om in zo'n afdaling alvast wat voorsprong te pakken en dan in de laatste klim het karwei af te maken.
08-04-2016 16:45
@jerteg
Gesink zal inmiddels wel op ruime achterstand rijden en niet meer voorin terugkomen.
08-04-2016 16:46
Niet pesten
08-04-2016 16:46
@BertvD
Eh nee, ik volg voetbal niet. Ik ben gewoon iemand die zich ergert aan al de politiek correcte heilige boontjes op dit forum. Het is blijkbaar een doodzonde om ergens gepassioneerd op te reageren. Nee hoor, allemaal lekker volwassen binnen de lijntjes blijven. Alsjeblieft zeg..
08-04-2016 16:46
Ooit gehad, dat reclame op Eurosport even heel welkom is? Ik wist niet dat het kon!
08-04-2016 16:47
Ik vind dit liedje altijd leuk van de tour van azerbaidjan, meer mensen? ;)
08-04-2016 16:47
Gesink is sowieso nooit vd kou geweest, vandaar ik hem ook graag naar de vuelta zie pieken een keertje.. Supersmerig weer dat veel slachtoffers maakt daar, je moet er echt tegen kunnen. Ikzelf vind het altijd wel lekker maar dat geldt niet voor iedereen.
08-04-2016 16:47
Kan iemand eens een situatie schetsen van wat er gebeurd is en gebeurd ipv schelden en zeuren? Ik kan niks zien en ben nieuwsgierig!!! Alvast dank.
08-04-2016 16:48
Spijtige die reclame. Zo hebben we daarnet gemist dat Pauwels, Clarke, Lopez en Landa wegreden.
08-04-2016 16:48
@Xistnc

Sinds ik de mute-knop op mijn afstandsbediening heb gevonden zijn de spaarzame momentjes van reclame niet meer zo relevant ;)
08-04-2016 16:48
@RV
Jij fietst er dan ook gerenommeerde profs af ofzo? ;)
08-04-2016 16:49
Elrick, kleine rebel, stil maar even een tijdje.

@LyndaLid, definitely A.

Toch wel balen van/voor Gesink, Kelderman had hem goed kunnen gebruiken nu. Tis ook wel vaak wat, daar bij TLJ.
08-04-2016 16:49
@ Elrick: Ik zie niemand flippen alleen jij? Maar ik ga me er veder niet mee bemoeien en ga me niet verlagen tot dit niveau.

Ik las hier altijd met plezier de reactie's en kon er dingen van leren ik las het zelfs meer dan de berichten hier op Wielerflits zelf. Het wordt hier met de dag erger dit ben nu al bang voor de Tour drukte hier.
08-04-2016 16:49
@ Rik
Ja, das een goeie tune :)
08-04-2016 16:49
Situatie: Rosa rijdt al meer dan honderd km solo op kop. Uit de groep der favorieten is Landa weggereden met een ploegggenoot.
08-04-2016 16:50
ManuelBeltran: Eens
08-04-2016 16:50
Het gaat niet helemaal zoals gehoopt en iedereen's vrijdag naar de klote.

Prachtige etappe ondertussen bezig en Kelderman doet nog mee voor een goed klassement.

Maar is niet goed genoeg voor sommige, jammer hoor. Met Elrick als werkelijk dieptepunt
08-04-2016 16:50
@Beltran: eenzame leider (Rosa) met ruime voorsprong op 2 belgen en op groepje met Landa die ongeveer een dikke halve minuut voor groep Kelderman/Contador rijdt
08-04-2016 16:50
Ik lees net allemaal reacties en denk Kelderman is helemaal gelost. Zet de tv aan. Kelderman gewoon met quintana en Contador in een groep. Gaat het wel helemaal goed jongens?
08-04-2016 16:50
D : Gezwam over het gezwam hier ipv over de koers en de zogenaamde coolheid om dit vanuit de 'hot seat' te mogen duiden.

Rosa zoveelste staaltje van de geweldige aanvallersploeg Astana, ik zie ze Landa nog wel terughalen en hoop dat Kelderman kan blijven plakken.
08-04-2016 16:51
Lopez op een gaatje met groepje Landa.

Reacties zijn gesloten.