Volg hier de Handzame Classic 2016
vrijdag 18 maart 2016 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de Handzame Classic 2016

Met de Handzame Classic (1.1) staat vandaag de de tweede wedstrijd van de Napoleon Games Cycling Cup op het programma. De West-Vlaamse eendagskoers gaat over 198 kilometer overwegend vlak parcours tussen Bredene en Handzame. De wedstrijd wordt afgesloten met drie plaatselijke rondenvan zestien kilometer met daarin de passage van de Ruidenberg.

Er staan vijf WorldTour-teams aan de start, waaronder LottoNL-Jumbo. Ook Roompot Oranje Peloton is van de partij. Bij Lotto Soudal maakt Kris Boeckmans zijn rentree.

De verwachting is dat deze barometer voor Gent-Wevelgem en de Scheldeprijs zal uitmonden in een sprint. Danny van Poppel (Sky) en Dylan Groenewegen (LottoNL-Jumbo) behoren in dat geval tot de kanshebbers. Dan zullen ze wel onder meer af moeten rekenen met Gianni Meersman (Etixx-Quick Step), die de wedstrijd vorig jaar won. Ook de namen van Roy Jans, Kenny Dehaes (beiden Wanty-Groupe Gobert), Matthew Goss (One Pro Cycling), Gerald Ciolek (Stölting) en Timothy Dupont (Verandas Willams) prijken op de deelnemerslijst. Niki Terpstra, leider in het klassement om de Cycling Cup, zal zijn leidersplaats niet verdedigen.

De start is om 12:30, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. De wedstrijd wordt vanaf 15:00 door Eurosport2 uitgezonden. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
105 Reacties
18-03-2016 16:58
Nu zitten ze weer vooraan, dit zouden ze toch echt af moeten kunnen maken.
18-03-2016 16:59
Ik vind de beurten va die TLJ mannen altijd zo kort ivm
18-03-2016 16:59
nog een kleine 5 km, nu met 4 man op kop.
Nu laten zien dat ze iets hebben geleerd van woensdag
18-03-2016 16:59
Ze zitten weer heerlijk ingesloten met slechts drie renners
18-03-2016 17:00
Godsamme is Wagner 'em weer kwijt?
18-03-2016 17:00
Einde verhaal dus weer
18-03-2016 17:00
Nee groenewegen is wagner kwijt
18-03-2016 17:01
Volgens mij heeft hij wagner weer gevonden
18-03-2016 17:02
jep lijkt erop dat het misschien nog goedkomt.. geen glorieuze trein, maar als het iig maar tot een leadout komt zodat hij niet weer van plek 30 naar 3 sprint

en boem ze liften mooi mee met d elotto trein.
18-03-2016 17:03
Trekt de sprint vroeg aan
18-03-2016 17:03
wow dat is vroeg op kop :S

Edit te vroeg dus...
18-03-2016 17:03
Weer niet goed van Groenewegen
18-03-2016 17:03
Hoppa mooie zege voor Baska!
18-03-2016 17:03
Sprintles voor Groenewegen!
18-03-2016 17:04
ah. jammer, ging te vroeg.
18-03-2016 17:04
Baska gewoon beter vandaag. Niks van te zeggen
18-03-2016 17:04
Iets te vroeg aangegaan. Jammer
18-03-2016 17:04
Tis altijd wat met TLJ
18-03-2016 17:05
Slechte trein weer. 1 man voor iemand als Groenewegen die al veel heeft gepresteerd is barweinig.
18-03-2016 17:05
@Gees Onzin, gewoon op waarde geklopt door Baska
18-03-2016 17:05
In ieder geval op een normale manier nog kunnen sprinten, helemaal niet slecht!
18-03-2016 17:05
Dat waren toch twee vrij verrassende winnaars van Nokere en Handzame. Mooi voor de jonge jongens. In ieder geval werd Groenewegen afgezet. Misschien had hij wat later moeten aanzetten.
18-03-2016 17:06
Verliezen van Baska is geen schande. Gewoon net als Groenewegen een talentvolle sprinter uit de WT.
18-03-2016 17:06
Baska net zo lang met z'n neus in de wind als Groenewegen. Op waarde geklopt. Weinig verkeerds aan van TLJ, behalve dat Wagner wat vroeg ging, maar daardoor Groenewegen tenminste vooraan ipv ingesloten.
18-03-2016 17:06
Hij wordt gewoon goed afgezet. Hooguit die lekke band die nog extra kracht heeft gekost. Een 2de en 3de plaats deze week is toch redelijk

Reacties zijn gesloten.