Volg hier de Handzame Classic 2016
Met de Handzame Classic (1.1) staat vandaag de de tweede wedstrijd van de Napoleon Games Cycling Cup op het programma. De West-Vlaamse eendagskoers gaat over 198 kilometer overwegend vlak parcours tussen Bredene en Handzame. De wedstrijd wordt afgesloten met drie plaatselijke rondenvan zestien kilometer met daarin de passage van de Ruidenberg.
Er staan vijf WorldTour-teams aan de start, waaronder LottoNL-Jumbo. Ook Roompot Oranje Peloton is van de partij. Bij Lotto Soudal maakt Kris Boeckmans zijn rentree.De verwachting is dat deze barometer voor Gent-Wevelgem en de Scheldeprijs zal uitmonden in een sprint. Danny van Poppel (Sky) en Dylan Groenewegen (LottoNL-Jumbo) behoren in dat geval tot de kanshebbers. Dan zullen ze wel onder meer af moeten rekenen met Gianni Meersman (Etixx-Quick Step), die de wedstrijd vorig jaar won. Ook de namen van Roy Jans, Kenny Dehaes (beiden Wanty-Groupe Gobert), Matthew Goss (One Pro Cycling), Gerald Ciolek (Stölting) en Timothy Dupont (Verandas Willams) prijken op de deelnemerslijst. Niki Terpstra, leider in het klassement om de Cycling Cup, zal zijn leidersplaats niet verdedigen.
De start is om 12:30, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. De wedstrijd wordt vanaf 15:00 door Eurosport2 uitgezonden. Bespreek hier het verloop van de koers.
Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)
Laten we hopen dat Boeckmans in ongekende vorm verkeerd dan;)
@skedel: zou het hem wel gunnen, maar enige zin voor realisme zegt toch dat dat nog wel een tijdje zal duren.
nee dat had niemand. op je 24e MSR winnen, en dan vind je jezelf op je 29e terug bij een ploeg die niemand kent en het alweer 3 jaar geleden is dat je nog eens een wedstrijd won. uiterst merkwaardig verhaal.
Is Goss echt nog maar 29 joh?! Voor mijn gevoel is ie al 36 ofzo, omdat ik zo'n "over the Hill" gevoel bij hem heb. Echt merkwaardig inderdaad. Hoe zou het komen? Destijds een verkeerd potje? Gebrek aan motivatie? Met zo'n Goss verhaal, maar eigenlijk ook Ciolek kijk ik ook anders naar Kittel. Wie weet gaat zijn carrière ook als een nachtkaars uit. Al heeft hij natuurlijk al beduidend meet gewonnen. Ik ga eens kijken of ik wat artikelen kan vinden over Goss, vind het toch wel fascinerend...
http://www.sbs.com.au/cyclingcentral/article/2014/09/17/lost-years-closing-curtain-matt-gosss-time-greenedge