Volg hier de Handzame Classic 2016
vrijdag 18 maart 2016 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de Handzame Classic 2016

Met de Handzame Classic (1.1) staat vandaag de de tweede wedstrijd van de Napoleon Games Cycling Cup op het programma. De West-Vlaamse eendagskoers gaat over 198 kilometer overwegend vlak parcours tussen Bredene en Handzame. De wedstrijd wordt afgesloten met drie plaatselijke rondenvan zestien kilometer met daarin de passage van de Ruidenberg.

Er staan vijf WorldTour-teams aan de start, waaronder LottoNL-Jumbo. Ook Roompot Oranje Peloton is van de partij. Bij Lotto Soudal maakt Kris Boeckmans zijn rentree.

De verwachting is dat deze barometer voor Gent-Wevelgem en de Scheldeprijs zal uitmonden in een sprint. Danny van Poppel (Sky) en Dylan Groenewegen (LottoNL-Jumbo) behoren in dat geval tot de kanshebbers. Dan zullen ze wel onder meer af moeten rekenen met Gianni Meersman (Etixx-Quick Step), die de wedstrijd vorig jaar won. Ook de namen van Roy Jans, Kenny Dehaes (beiden Wanty-Groupe Gobert), Matthew Goss (One Pro Cycling), Gerald Ciolek (Stölting) en Timothy Dupont (Verandas Willams) prijken op de deelnemerslijst. Niki Terpstra, leider in het klassement om de Cycling Cup, zal zijn leidersplaats niet verdedigen.

De start is om 12:30, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. De wedstrijd wordt vanaf 15:00 door Eurosport2 uitgezonden. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
105 Reacties
18-03-2016 14:06
Groenewegen is ook in ALLE opzichten beter geworden dan vorig jaar! @tomVD
18-03-2016 14:08
Bovendien is lotto soudal een beter team dan roompot met betere lead-out etc. @tomVD
18-03-2016 14:22
Tom Devriendt (WGG) en Gijs Van Hoecke (TSV) zijn de vluchters van vandaag, nu meer dan 3 minuten voorsprong
18-03-2016 14:30
@ jessevdalen: Uiteraard, dat zeg ik ook gwn zelf. Al is er op heden geen enkele basis om aan te zeggen dat hij nu beter is dan een Boeckmans in vorm. Als ik sommigen hier (wielerflits) over groenewegen hoor behoort hij al gwn tot de wereldtop.
18-03-2016 14:35
@tomVD daar ben ik het ook zeker niet mee eens, maar daarbij behoort Boeckmans ook niet.
18-03-2016 14:39
@TomVD
Laten we hopen dat Boeckmans in ongekende vorm verkeerd dan;)
18-03-2016 14:49
@jessevdalen: idd... Mee eens
@skedel: zou het hem wel gunnen, maar enige zin voor realisme zegt toch dat dat nog wel een tijdje zal duren.
18-03-2016 15:01
Is er ook ergens een streampie?
18-03-2016 15:05
Alles weer samen op 90 kilometer van de streep
18-03-2016 15:09
Komende half uur nog geen beeld
18-03-2016 15:13
Danny Van Poppel vandaag al voor zijn eerste ?
18-03-2016 15:20
Goss bij one pro? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van dat team gehoord ... Toch ook niet helemaal wat ik van z'n carrière verwacht had een aantal jaren terug
18-03-2016 15:22
Van Poppel reed woensdag de snelste sprint naar achteren, zoals ze bij Sporza mooi verwoordden. Die zou ik dus niet verwachten. Ik hoop dat Groenewegen en TLJ snel geleerd hebben van woensdag en het gelijk recht kunnen zetten.
18-03-2016 15:27
@ manuel:
nee dat had niemand. op je 24e MSR winnen, en dan vind je jezelf op je 29e terug bij een ploeg die niemand kent en het alweer 3 jaar geleden is dat je nog eens een wedstrijd won. uiterst merkwaardig verhaal.
18-03-2016 15:36
@Jotto-Lumbo - vandaag is de aankomst anders dan woensdag;)
18-03-2016 15:44
Rob Ruijgh in de kopgroep?
18-03-2016 15:51
ja.. de groep van 7 heeft 50sec
18-03-2016 15:53
@achtpuntzes
Is Goss echt nog maar 29 joh?! Voor mijn gevoel is ie al 36 ofzo, omdat ik zo'n "over the Hill" gevoel bij hem heb. Echt merkwaardig inderdaad. Hoe zou het komen? Destijds een verkeerd potje? Gebrek aan motivatie? Met zo'n Goss verhaal, maar eigenlijk ook Ciolek kijk ik ook anders naar Kittel. Wie weet gaat zijn carrière ook als een nachtkaars uit. Al heeft hij natuurlijk al beduidend meet gewonnen. Ik ga eens kijken of ik wat artikelen kan vinden over Goss, vind het toch wel fascinerend...
18-03-2016 16:04
Mooi dat TLJ nu in ieder geval zichzelf niet gelijk over de kop rijd. Nu nog elkaars wielen behouden en je neit weg laten drukken in de sprint en dan kan er misschien voor TLJ worden gejuicht.
18-03-2016 16:11
Is er nog ergens een stream?
18-03-2016 16:12
http://www.bvls2016.sc/stream3.html is een stream. normaal kan je het beste via https://www.procyclinglive.com of steephill.tv zoeken voor wieler streams. Dus bookmark ze maar :D
18-03-2016 16:15
er staat een stream op deze pagina!
18-03-2016 16:18
@Sephiroth Het scheelt ook wel dat er veel ploegen zijn die willen rijden, natuurlijk.
18-03-2016 16:19
Erger me wel aan die Sporza liveticker, berichtgeving komt nou niet echt over alsof er iemand achter zit die er verstand van heeft. Nippo rijdt natuurlijk voor Grosu en niet voor Colli...
18-03-2016 16:22
Mooi artikel over Goss. Lijkt te zijn bezweken onder de druk en hoge verwachtingen. Vandaag supporter ik voor Matthew :)

http://www.sbs.com.au/cyclingcentral/article/2014/09/17/lost-years-closing-curtain-matt-gosss-time-greenedge

Reacties zijn gesloten.