Volg hier de Handzame Classic 2015
vrijdag 20 maart 2015 om 12:00 Volg in Google

Volg hier de Handzame Classic 2015

De Handzame Classic (1.1), ook wel ‘Primavera van het Noorden’, beleeft vandaag zijn dertiende editie. De rit voert middels een flinke omweg van Bredene naar Handzame en de totale afstand bedraagt 198.6 kilometer.

Het peloton zoekt een opvolger voor Luka Mezgec, die de Handzame Classic vorig jaar wist te winnen. Hij versloeg toen Theo Bos en Edward Theuns in een massasprint. Die massasprint lijkt onafwendbaar in de Handzame Classic en de favorieten moeten ook dit jaar gezocht worden in het spurterskamp.

De koers start om 12:15 uur en de renners worden tegen 16:30 uur aan de finish verwacht. De koers wordt live uitgezonden op de website van de organisatie.

Website organisatie
Deelnemerslijst (pdf)

Livestream
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingfans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
39 Reacties
20-03-2015 12:32
Primavera van het Noorden? Toe maar...
20-03-2015 14:35
Opgave Kenny DeHaes na een valpartij.
20-03-2015 14:41
wow, de primavera van het noorden. heb nu al zin in Vlaanderens mooiste van het westen, de La Doyenne van het oosten, en natuurlijk de Hel van het Noorden van het zuid-zuidwesten.
20-03-2015 14:46
Livestream zonder commentaar.. Is eens wat anders :D

http://new.livestream.com/accounts/3108428/events/3797919
20-03-2015 14:52
Iemand enig idee hoeveel kilometer het nog is?
20-03-2015 14:56
De aankomst wordt verwacht tussen 16.30 en 16.40. Ruwweg 70 kilometer dan maar? Kopgroep van vier man van zo te zien kleinere ploegen. CCC voert het peloton aan, ik ga eens de deelnemers bekijken op procyclingstats.
20-03-2015 14:56
+- 85 km te gaan.
20-03-2015 15:02
Tanner Putt, mensen. Vandaag is het voor Tanner Putt.
20-03-2015 15:11
Puur na de namen gekeken moet Gianni Meersman dit toch gaan winnen. Hopen dat Groenewegen en-\of Looij dicht kunnen eindigen.
20-03-2015 15:12
***** Matteo Trentin (Etixx-Quickstep), Jempi Drucker (BMC Racing)
**** Roy Jans (Wanty-Groupe Gobert), Antoine Demoitié (Wallonie-Bruxelles)
*** Boris Vallée (Lotto-Soudal), Gianni Meersman (Etixx-Quickstep)
** Christian Delle Stelle (CCC), Wesley Kreder (Roompot), Aidis Krupis (An Post)
* Jens Geerinck/Joeri Stallaert (Cibel), Jetse Bol (De Rijcke), Tosh Van der Sande (Lotto-Soudal)

Andere kanshebbers?
20-03-2015 15:14
@Willie: kende beide mannen van Roompot niet, maar wel veelbelovende resultaten! Weer wat bijgeleerd!
20-03-2015 15:19
@Wieleramateur: met een beetje chauvinisme kom ik op Vermeltfoort
20-03-2015 15:26
De kopgroep bestaat uit twee Luxemburgers, een Belg en een Ier.

Tom Wirtgen (Leopard Development Team)
Alex Kirsch (Cult Energy Pro Cycling)
Dries Hollanders (Metec-TKH Continental Cyclingteam)
Conor Dunne (An Post-Chain Reaction)
20-03-2015 15:28
De kopgroep heeft 5min30 voorsprong met nog +- 70 km te gaan.
20-03-2015 15:29
Naast CCC werkt ook Veranda's Willems goed mee om de kopgroep bij te halen. Zij mikken denk ik op Joeri Calleeuw, die recent nog tweede werd in de Kattekoers. Vorig jaar out?
20-03-2015 15:35
Tanner Putt voor top 10!
20-03-2015 16:04
Wieleramateur@ Misschien Rick Zabel, Jelle Wallays en Gaetan Bille
20-03-2015 16:12
Putt heeft lek!!!
20-03-2015 16:14
hopen op eerste overwinning roompot
20-03-2015 16:29
Laatste ronde. Hoeveel km's is dat dan nog. Mannetje van Lotto-Soudal met vroegere vluchter in zijn wiel met enkele seconden voorgift op het peloton. Wie is de Lotto-renner?
20-03-2015 16:31
Volgens sporza is het kilometer of 16 nog
20-03-2015 16:32
Lotto-renner is Vegard Breen. Dat was die gast die zich ook zo toonde in de Ronde van Vlaanderen van vorig jaar dacht ik...

Edit: de Cultmedevluchter is weg, maar hij heeft nu eentje mee van Topsport Vlaanderen!
20-03-2015 16:34
Was geen man van Topsport Vlaanderen, maar geeft het op na nieuwe versnelling Breen. Die ook kansloos is, maar nog wil blijven rijden.
20-03-2015 16:37
Peloton stevent nu af op klassieke massasprint. Lotto-Soudal en BMC goed voorin, Etixx-Quickstep ment.
20-03-2015 16:39
Zal wel Meersman worden, hopen op een verrassing.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.