Volg hier de Handzame Classic 2016
vrijdag 18 maart 2016 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de Handzame Classic 2016

Met de Handzame Classic (1.1) staat vandaag de de tweede wedstrijd van de Napoleon Games Cycling Cup op het programma. De West-Vlaamse eendagskoers gaat over 198 kilometer overwegend vlak parcours tussen Bredene en Handzame. De wedstrijd wordt afgesloten met drie plaatselijke rondenvan zestien kilometer met daarin de passage van de Ruidenberg.

Er staan vijf WorldTour-teams aan de start, waaronder LottoNL-Jumbo. Ook Roompot Oranje Peloton is van de partij. Bij Lotto Soudal maakt Kris Boeckmans zijn rentree.

De verwachting is dat deze barometer voor Gent-Wevelgem en de Scheldeprijs zal uitmonden in een sprint. Danny van Poppel (Sky) en Dylan Groenewegen (LottoNL-Jumbo) behoren in dat geval tot de kanshebbers. Dan zullen ze wel onder meer af moeten rekenen met Gianni Meersman (Etixx-Quick Step), die de wedstrijd vorig jaar won. Ook de namen van Roy Jans, Kenny Dehaes (beiden Wanty-Groupe Gobert), Matthew Goss (One Pro Cycling), Gerald Ciolek (Stölting) en Timothy Dupont (Verandas Willams) prijken op de deelnemerslijst. Niki Terpstra, leider in het klassement om de Cycling Cup, zal zijn leidersplaats niet verdedigen.

De start is om 12:30, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. De wedstrijd wordt vanaf 15:00 door Eurosport2 uitgezonden. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
105 Reacties
18-03-2016 16:28
@ Manuel:
bedankt voor de link, zal hem zelf straks lezen. en ik supporter met je mee vandaag voor Matthew. :)
18-03-2016 16:39
Goss heeft al geprobeerd in de kopgroep te komen, ik vraag me af of hij wel mee gaat sprinten.
18-03-2016 16:40
Het is nu Veranda's Willems die het peloton aanvoert. Gevolg van Nokere Koerse van woensdag. Hopelijk heeft LottoNL nu wel genoeg man en laten ze zich vooral niet wegdrukken. Die sprint gaat er waarschijnlijk wel komen...
18-03-2016 16:44
@mhp88 Lotto heeft de afgelopen 20 kilometer nauwelijks iets hoeven doen, en hadden daarvoor ook vaak maar 1 mannetje die meedraaide, dus qua manschappen mag het dit keer toch niet fout gaan.
18-03-2016 16:48
Alle Lotto's nu overigens achter aan het peloton met Groenewegen, ik heb gemist waarom?
18-03-2016 16:48
Groenewegen had een probleempje en wordt nu weer teruggebracht door een ploegmakker of 4

Toch niet de perfecte voorbereiding voor de sprint zoals Reynaerde hierboven schetst;)
18-03-2016 16:48
Groenewegen lek?
18-03-2016 16:48
Lijkt erop dat dylan een probleem had, gros van TLJ zat plotseling helemaal achteraan het peleton, zijn nu weer naar voren aan het kachelen.
18-03-2016 16:49
@irriducibili Ingehaald door de actualiteit, ik lijk Ducrot wel ;)
18-03-2016 16:50
Benieuwd hoe lang het duurt voordat ze voorin zitten. Duurt wel even
18-03-2016 16:50
Groenewegen lek!
18-03-2016 16:52
damn. de stream kapt er mee
18-03-2016 16:52
Nog steeds geen TLJ te bekennen
18-03-2016 16:53
vPoppel ook lek.
18-03-2016 16:53
8.6 F5 helpt,

en Martini ze schuiven wel weer naar voren, maar op die smalle weggetjes is het nogal lastig lijkt me.
18-03-2016 16:55
Groenewegen had lek @martini151
18-03-2016 16:55
Hoeveel KM nog?
18-03-2016 16:55
idd niet de beste wegen om naar voren te schuiven. Ze lijken echter niet gegroepeerd te zitten nu. Nu iig een iets bredere weg, dus nu moeten ze zich goed gaan positioneren
18-03-2016 16:55
@ HoofdisVrij, nog 7,5 km
18-03-2016 16:56
Je hebt gelijk Sepiroth
18-03-2016 16:56
Zitten nog steeds achterin..
18-03-2016 16:57
Ze zitten weer voorin. Maar ik vrees het ergste
18-03-2016 16:57
Wat vrees je?
18-03-2016 16:58
Zijn terug inderdaad, mooi op tijd met 5km te gaan.
18-03-2016 16:58
Net op tijd. Campenaerts een paar kilometer knallen straks

Reacties zijn gesloten.