Volg hier de Handzame Classic 2016
vrijdag 18 maart 2016 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de Handzame Classic 2016

Met de Handzame Classic (1.1) staat vandaag de de tweede wedstrijd van de Napoleon Games Cycling Cup op het programma. De West-Vlaamse eendagskoers gaat over 198 kilometer overwegend vlak parcours tussen Bredene en Handzame. De wedstrijd wordt afgesloten met drie plaatselijke rondenvan zestien kilometer met daarin de passage van de Ruidenberg.

Er staan vijf WorldTour-teams aan de start, waaronder LottoNL-Jumbo. Ook Roompot Oranje Peloton is van de partij. Bij Lotto Soudal maakt Kris Boeckmans zijn rentree.

De verwachting is dat deze barometer voor Gent-Wevelgem en de Scheldeprijs zal uitmonden in een sprint. Danny van Poppel (Sky) en Dylan Groenewegen (LottoNL-Jumbo) behoren in dat geval tot de kanshebbers. Dan zullen ze wel onder meer af moeten rekenen met Gianni Meersman (Etixx-Quick Step), die de wedstrijd vorig jaar won. Ook de namen van Roy Jans, Kenny Dehaes (beiden Wanty-Groupe Gobert), Matthew Goss (One Pro Cycling), Gerald Ciolek (Stölting) en Timothy Dupont (Verandas Willams) prijken op de deelnemerslijst. Niki Terpstra, leider in het klassement om de Cycling Cup, zal zijn leidersplaats niet verdedigen.

De start is om 12:30, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. De wedstrijd wordt vanaf 15:00 door Eurosport2 uitgezonden. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
105 Reacties
1 2 3 5
18-03-2016 12:22
Groenewegen lijkt me de snelste sprinter hier, maar ja, dat is nog geen garantie voor winst. benieuwd hoe TLJ ook deze wedstrijd gaat verklooien. ;)
wat is die cycling cup trouwens? nooit van gehoord.
18-03-2016 12:29
Sagan is ook zo vaak de beste, maar die wint ook zelden. Is die dan ook slecht?
18-03-2016 12:30
8.6 Lees [url=http://www.wielerflits.nl/nieuws/134392/tiental-belgische-wedstrijden-slaat-handen-ineen.html/comment-page-1]dit[/url] op wielerflits er nog eens op na.
18-03-2016 12:32
@ Jesse:
huh? zeg ik dat Groenewegen zo slecht is dan? overigens won Sagan al meer dan 60 wedstrijden dacht ik zo uit mijn hoofd dus het is echt niet zelden dat die wint.
18-03-2016 12:37
@ rahimns:
ah, dank. een regelmatigheidsklassement opgemaakt over een aantal wedstrijden. lijkt me niet echt relevant, wie de meeste van deze wedstrijden rijdt heeft natuurlijk veel meer kans. maar ik kan me best voorstellen dat je hier als mindere god best wel eens een doel van kan maken.
18-03-2016 12:44
Groenewegen mag 't laten zien en ik ben benieuwd naar 't luxe treintje van TLJ.;)
18-03-2016 12:44
@8.6
In WFLive #6 spraken we daarover met een VTM-journalist (vanaf 54.00)
https://www.youtube.com/watch?v=c_d771DppAE
18-03-2016 12:46
daarom juist zijn het wedstrijden op het 2e niveau waarin vaak de zelfde renners mee doe.dus wel leuk toch zo,n klassement.
18-03-2016 12:46
En als Groenewegen vandaag wint en de leiding pakt in de Cycling Cup is hij ineens weer een held. Wees realistisch dat de tijd van Rabobank voorbij is en dat het nu 1 van de kleinere teams is in de WT.
18-03-2016 12:50
@ Nick Doup/Rahimns:
is er ergens een tussenklassement van die cycling cup te vinden? heb er wat op gegoogled, maar het niet gevonden.
18-03-2016 12:52
de rankings worden grotendeels bepaald door het budget van de ploeg
18-03-2016 12:58
[i]edit redactie: bedankt, aangepast[/i]
18-03-2016 13:01
@8.6: [url=http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160317_02187737]zie hier[/url]
18-03-2016 13:06
@ Hakkie2:
dankejwel, ik wordt weer op mijn wenken bediend :)
TLJ aan de leiding in het ploegenklassement, zie ik :)
18-03-2016 13:18
Ik vind het een leuke kalender ! Eens wat minder bekende koersen, wat extra stukken land en overgemotiveerde renners om te bekijken. Die Samyn was echt een leuke koers iig.


GP Samyn (1.1), 3 maart
Handzame Classic (1.1), 18 maart
Heistse Pijl (1.1), 4 juni
Halle-Ingooigem (1.1), 22 juni
Dwars door Hageland (1.1), 5 augustus
GP Jef Scherens (1.1), 21 augustus
Kampioenschap van Vlaanderen (1.1), 16 september
Tour de l’Eurométropole (1.HC), 2 oktober
Binche-Chimay-Binche (1.1), 4 oktober
Sluitingsprijs Putte-Kapellen (1.1), 11 oktober
18-03-2016 13:19
Algemeen clubklassement
1 TEAM LOTTO NL - JUMBO 12
2 TOPSPORT VLAANDEREN - BALOISE 9
3 ETIXX - QUICK STEP 9
4 TEAM KATUSHA 8
5 BORA-ARGON 18 6
6 AG2R LA MONDIALE 5
7 WALLONIE BRUXELLES - GROUP PROTECT 4
8 WANTY - GROUPE GOBERT 3
9 ONE PRO CYCLING 2
10 COFIDIS, SOLUTIONS CREDITS 1

Jaja! TLJ stat toch nog ergens bovenaan!
18-03-2016 13:20
@ RV: Samyn was bruut ja. altijd prachtige koers als het slecht weer is met kasseien er in.
18-03-2016 13:27
Iemand een profiel van Binche-Chimay-Binche alvast ? :)
18-03-2016 13:30
In pure snelheid is Boeckmans hier gwn de snelste van het pak, hopelijk kan hij dat snel weer laten zien. Maar vandaag zal hij wellicht al gwn blij zijn als hij kan uitrijden.
18-03-2016 13:34
Zelfs zonder kwetsuren en dergelijke schat ik Groenewegen hoger in dan Boeckmans
18-03-2016 13:38
@RV: probeer het eens onder memorial Frank Vandenbroucke. Zo staat hij meer bekend, volgens mij. Het is normaal in elk geval een sprintkoers.
18-03-2016 13:38
Goss en Ciolek?Is toch een beetje over.
18-03-2016 13:53
@ AZH: http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140542&c=6&ids=140542%2C138396&analysis=sea&SelectAnalysis=Filter&s140542=2015&s138396=2015

Lijkt me toch een duidelijke voor de koersen waar ze vorig jaar beide aan de start stonden... maar goed Boeckmans zal uiteraard nog enkele maanden nodig hebben om weer op niveau te komen dus uiteraard zie ik hem op voor het de eerste maanden groenewegen nog niet verslaan. Groenewegen is ook beter geworden tov vorig jaar dat wel, maar in ALLE echte sprints vorig jaar eindigde Boeckmans hoger dan Groenewegen.
18-03-2016 13:58
Rijdt TLJ de hele cup? Het lijkt me een uitstekend programma voor Groenewegen en voor de ploeg om te oefenen op de sprinttrein. Eendagskoersen zijn toch lastiger om te controleren dan etappes.
18-03-2016 14:02
Looij van Roompot had trouwens bovenaan ook wel vermeld mogen worden. Toch een Nederlands sprinttalent.
1 2 3 5

Reacties zijn gesloten.