Volg hier de eerste etappe in de Tour of California 2015
zondag 10 mei 2015 om 19:35 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Tour of California 2015

Vandaag begint aan de andere kant van de Atlantische Oceaan de Tour of California. Vanwege het tijdsverschil is deze Amerikaanse rittenkoersen bij ons in de late avonduren te volgen.

De openingsetappe wordt verreden in Sacramento en kent een vlak parcours. Een massasprint is dus het meest waarschijnlijke scenario. De meeste ogen zullen vandaag gericht zijn op Mark Cavendish, maar misschien kunnen de Nederlanders sprinters Wouter Wippert (Drapac), Theo Bos (MTN-Qhubeka), Martijn Verschoor (Novo Nordisk) of Danny van Poppel (Trek Factory Racing) voor een verrassing zorgen.

Het peloton gaat om 19:50 (Nederlandse tijd) van start. De aankomst wordt verwacht rond 00:45. Eurosport 2 zendt de koers vanaf 23:00 live uit. De wedstrijd is ook de te bekijken via de Tourtracker. Bespreek hier het verloop van de koers.

Foto: Tour of California

Links:
Parcours
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Website organisatie

Livestream (Tourtracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
120 Reacties
10-05-2015 23:25
@rahimns
No worries, Daan komt zo meteen hier vast wel updaten*
10-05-2015 23:26
Kan het blijven zeggen, maar die app is echt einfach geill.
10-05-2015 23:28
@xistnc vrees dat die al op bed ligt, schooldag morgen ;)
10-05-2015 23:28
Geweldige uitspraak van 'Utrecht' op de livestream. Knap voor een Amerikaan!
10-05-2015 23:29
@rahimns
t is toch meivakantie?
10-05-2015 23:31
Maar dat is het mooie aan deze app... Hij heeft ook een prima liveticker... de koersen in Europa kunnen hier nog zoveel van leren
10-05-2015 23:31
Die is voorbij. Wordt weer straf voor de [s]rendabelen[/s] werkenden, in de file of de overvolle treinen.

@rahimns
Kan nog zo'n mooie ticker zijn, maar als hij vastloopt heb je er niets aan.
10-05-2015 23:34
Ik denk eerder dat dit aan mij internetverbinding ligt
10-05-2015 23:37
Liveticker is, zoals de afgelopen jaren eigenlijk altijd, heel erg mooi. Wat ik wel hoop is dat de regie niet zit te slapen net als voorgaande jaar, waarbij er verkeerde informatie werd doorgegeven en in sommige etappes de finish amper werd gefilmd.
10-05-2015 23:37
@Rahimns.

Denk het niet, want bij mij loopt ie ook vast terwijl ik maximale strepen heb.
10-05-2015 23:39
Nou ja, over 20 minuten ben ik thuis en dan kan ik op de tv verder kijken
10-05-2015 23:42
Nog ff 20 minuten doorzetten dan. Succes.
10-05-2015 23:42
Stream op de pc doet het hier gewoon goed.
10-05-2015 23:46
Gesink sprintte even pittig naar voren. Peloton anticipeert op waaiers.
10-05-2015 23:48
[quote]Wheely - 10 mei 2015 om 23:46
Gesink sprintte even pittig naar voren[/quote]
Haha, daar zingt Rahimns het nog wel even een kwartiertje mee uit :p
10-05-2015 23:50
Beetje de spanning erin houden he ;)

Ondertussen bij Theo Bos: ketting los!
10-05-2015 23:52
En volgens mij ook met z'n zaakje op z'n stang... Ouch
11-05-2015 00:03
krijgt daarna behoorlijk wat veren in zijn kont gestopt die Theo ;)
"One of the best riders I have ever seen"
Nou nou overdrijven is ook een vak
11-05-2015 00:06
Jelly Belly in de berm oef!
11-05-2015 00:07
Nou zijn de wegen zo breed, ziet er toch eentje kans om een ravijn(tje) in te sukkelen. Zondagsrijder zeker.
11-05-2015 00:09
@kilco.

Als je bedenkt wat theo bos heeft gedaan en heeft gewonnen , verdient hij dat respect.
11-05-2015 00:10
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 00:14
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 00:14
@Erik
Goede renner maar vooral op de baan. En een van de beste ooit? niet eens bij de beste 5 die hier rijden. Neemt natuurlijk niet weg dat het een goede renner is
11-05-2015 00:16
Ze lopen wel constant achterin te emmeren bij MTN zeg.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.