Volg hier de eerste etappe in de Tour of California 2015
zondag 10 mei 2015 om 19:35 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Tour of California 2015

Vandaag begint aan de andere kant van de Atlantische Oceaan de Tour of California. Vanwege het tijdsverschil is deze Amerikaanse rittenkoersen bij ons in de late avonduren te volgen.

De openingsetappe wordt verreden in Sacramento en kent een vlak parcours. Een massasprint is dus het meest waarschijnlijke scenario. De meeste ogen zullen vandaag gericht zijn op Mark Cavendish, maar misschien kunnen de Nederlanders sprinters Wouter Wippert (Drapac), Theo Bos (MTN-Qhubeka), Martijn Verschoor (Novo Nordisk) of Danny van Poppel (Trek Factory Racing) voor een verrassing zorgen.

Het peloton gaat om 19:50 (Nederlandse tijd) van start. De aankomst wordt verwacht rond 00:45. Eurosport 2 zendt de koers vanaf 23:00 live uit. De wedstrijd is ook de te bekijken via de Tourtracker. Bespreek hier het verloop van de koers.

Foto: Tour of California

Links:
Parcours
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Website organisatie

Livestream (Tourtracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
120 Reacties
10-05-2015 22:16
Geweldige gebied om te fietsen!
10-05-2015 22:22
Talansky heeft blijkbaar opgegeven.
10-05-2015 22:25
En blijkbaar genoeg wind om de boel uit elkaar te slaan... kan niet wachten totdat er beeld is... al zal ik dat in de trein moeten bekijken ;)
10-05-2015 22:30
Zeggen ze iets van TLJ, cannondale brute pech
10-05-2015 22:30
Gesink kreeg een wiel van Teunissen.
10-05-2015 22:30
Gesink krijgt een wiel van Teunissen na een lekke band.
10-05-2015 22:32
Het zit de fusieploeg niet mee idd dit jaar. Au.

Gesink en Teunissen achter het peloton voor een wielwissel. Er staat niet bij of ze onderling wisselen. Er wordt idd wind gemeld, maar het mantra 'echelons' heb ik nog niet opgemerkt. Wel dat er een flinke groep op achterstand rijdt. Of Gesink en Teunissen daarbij zitten ivm de wielwissel, wordt ook niet gemeld.
10-05-2015 22:34
Ze hebben het ook over een 'dirt section' van 5km. Maar ze zeggen niet of die er nu aankomt of net geweest is.
10-05-2015 22:38
Hoe laat wordt de finish verwacht?
10-05-2015 22:39
Nog 25 minuutjes en dan Eurosport met Jose Been. Ben benieuwd wie haar favoriet is....
Die naam hoor je dan 6 dagen lang...
10-05-2015 22:42
@RV
Staat vast wel in het artikel.
10-05-2015 22:56
Heeft er iemand een livestream van Eurosport 2 met Nederlands commentaar? Vind José en Bobby toch wel fijner om naar te luisteren dan Britten of Amerikanen die weinig kennis hebben.
10-05-2015 22:57
Dan moeten die Amerikanen wel heel weinig kennis hebben....
10-05-2015 23:01
En we zijn live! Mooi dat Gesink op de eerste rij mocht starten.
10-05-2015 23:02
Die Amerikanen denken veel te weten van het Europese wielrennen.
10-05-2015 23:03
@ jansen als ik er 1 wist hoorde je het.
Maar die amerikanen en britten vallen wel mee, kwestie van wennen.
10-05-2015 23:03
@Disarray

Touché.
10-05-2015 23:03
Hij is toch oud winnaar he.. in Amerika weten ze wel hoe je met kampioenen om moet gaan.
10-05-2015 23:05
Robert Sweeting; lijkt wel een username op WF
10-05-2015 23:08
SweetingFan_
Zoiets? :p
10-05-2015 23:11
Haha xeetinc, ik dacht meer aan een verbastering van Robert Gesink.
10-05-2015 23:12
Beelden op de app lopen bij mij na 1 minuut vast... jammer
10-05-2015 23:14
Hebben jullie ook zo een slecht beeld op Eurosport 2??
10-05-2015 23:15
Nee voornamelijk slecht commentaar. :p
10-05-2015 23:16
Geen probleem via de tracker qua beeld. Close up van gesink :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.