Volg hier de eerste etappe in de Tour of California 2015
zondag 10 mei 2015 om 19:35 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Tour of California 2015

Vandaag begint aan de andere kant van de Atlantische Oceaan de Tour of California. Vanwege het tijdsverschil is deze Amerikaanse rittenkoersen bij ons in de late avonduren te volgen.

De openingsetappe wordt verreden in Sacramento en kent een vlak parcours. Een massasprint is dus het meest waarschijnlijke scenario. De meeste ogen zullen vandaag gericht zijn op Mark Cavendish, maar misschien kunnen de Nederlanders sprinters Wouter Wippert (Drapac), Theo Bos (MTN-Qhubeka), Martijn Verschoor (Novo Nordisk) of Danny van Poppel (Trek Factory Racing) voor een verrassing zorgen.

Het peloton gaat om 19:50 (Nederlandse tijd) van start. De aankomst wordt verwacht rond 00:45. Eurosport 2 zendt de koers vanaf 23:00 live uit. De wedstrijd is ook de te bekijken via de Tourtracker. Bespreek hier het verloop van de koers.

Foto: Tour of California

Links:
Parcours
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Website organisatie

Livestream (Tourtracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
120 Reacties
1 2 3 5
10-05-2015 19:43
Een van de mooiste koersen van het jaar gaat van start... (voor mij persoonlijk dan). Ik ga er straks lekker voor zitten. Goed georganiseerde koers met een prima app en beeldregistratie.
10-05-2015 19:54
Go wippert
10-05-2015 19:56
@walkowiak
Wipman, bedoel je? Of Wipland?
10-05-2015 19:56
Veel open gebieden op het parcours, alleen windkracht 3 ... denk ik net te weinig voor waaiers
10-05-2015 19:57
soo xistnc, we moet wel opletten en geen reactie missen om jou humor te blijven volgen :)
10-05-2015 19:58
Dit wordt weer een uur lang jubelen vanwege de zogenaamd geweldige ticker. En vervolgens een uur lang schelden op diezelfde ticker omdat de informatie voor geen meter en seconde klopt. #zinin
10-05-2015 19:58
Wippy Wonka :-)
10-05-2015 19:58
De app draait weer!

@rahimns
Jou dag kan bijna niet meer stuk ;)
10-05-2015 20:02
Hoe heten ook alweer die overstekende krengen daar?
10-05-2015 20:04
Beren?
10-05-2015 20:06
@Wheely
LOL, nee die bedoel ik niet..
Het was een aparte naam.
10-05-2015 20:10
Coyotes??? People? Children?
10-05-2015 20:14
de ticker is inderdaad al jaren prima in orde, enkel het commentaar is om te huilen.
10-05-2015 20:21
4 man in de aanval. Kerby, Haedo, Britton en Sweeting.

Het team van Wout Wippeling is goed bezig!
10-05-2015 20:29
Dit bericht is verwijderd
10-05-2015 20:30
Dit bericht is verwijderd
10-05-2015 20:31
@Roberto
bedoel je steppenrollers aka tumbleweed?:)
10-05-2015 20:31
Een groep van 4 man is weinig, gezien het grote aantal continentale ploegen dat deelneemt. Toch al 4 minuten voorsprong, met Etixx aan het commando bij het peloton.
10-05-2015 20:33
Als ik goed begrijp dus goedwerkende livestream op de app? Eurosport 2 niet boven, dus denk maar die stream in bed kijken dan.
10-05-2015 20:35
Vanaf 23u00 pas, als ik het goed begrepen heb.
10-05-2015 20:58
[s]Nee, want [/s]Er staat 11 PM (23u), dus wel Nederlandse tijd. In California is het nu 12.00u.

Edit: de reactie hierboven is weggehaald.
10-05-2015 21:28
Eens met rahimns. Niks fijners op de late avond dan wielrennen te kijken in het prachtige Californische landschap.
10-05-2015 21:35
Niet Haedo en Kerby zitten in de kopgroep van vier zie ik nu maar het zijn Fisher en Clarke.
10-05-2015 21:38
@Wheely een smile van oor tot oor... prima dag inderdaad ;)
10-05-2015 21:41
@Wheely
Dat zeg ik ;)
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.