Volg hier de eerste etappe in de Tour of California 2015
zondag 10 mei 2015 om 19:35 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Tour of California 2015

Vandaag begint aan de andere kant van de Atlantische Oceaan de Tour of California. Vanwege het tijdsverschil is deze Amerikaanse rittenkoersen bij ons in de late avonduren te volgen.

De openingsetappe wordt verreden in Sacramento en kent een vlak parcours. Een massasprint is dus het meest waarschijnlijke scenario. De meeste ogen zullen vandaag gericht zijn op Mark Cavendish, maar misschien kunnen de Nederlanders sprinters Wouter Wippert (Drapac), Theo Bos (MTN-Qhubeka), Martijn Verschoor (Novo Nordisk) of Danny van Poppel (Trek Factory Racing) voor een verrassing zorgen.

Het peloton gaat om 19:50 (Nederlandse tijd) van start. De aankomst wordt verwacht rond 00:45. Eurosport 2 zendt de koers vanaf 23:00 live uit. De wedstrijd is ook de te bekijken via de Tourtracker. Bespreek hier het verloop van de koers.

Foto: Tour of California

Links:
Parcours
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Website organisatie

Livestream (Tourtracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
120 Reacties
1 3 4 5
11-05-2015 00:38
Dat zag er makkelijk uit ja.
11-05-2015 00:38
Wat een overmacht van Cav maar wat een gepruts van TLJ. Als Rahimns mazzel heeft, was hij niet op tijd thuis.
11-05-2015 00:38
So dat ging snel!
11-05-2015 00:38
Meters verschil, of yards zoals de yanks zeggen.
11-05-2015 00:39
Cavendish pakt hem.
11-05-2015 00:40
Ik was net op tijd thuis om Cav eerst even een kop koffie voor me te laten zetten voordat hij over de streep kwam
11-05-2015 00:41
Wauw Had TLJ met van Asbroeck toch wel verwacht in de top 5 maar helaas geen geel vooraan gezien
11-05-2015 00:41
Wippert, De Kort en Van Poppel op 7-8-9.
11-05-2015 00:42
Rahims gaat voorlopig nog niet slapen? ;)
#koffievoorhet slapengaan
11-05-2015 00:43
Je hebt weinig gemist rahimns behalve een verhaaltje over de camper van Porte.
11-05-2015 00:44
@Wheely dan heb ik dus eigenlijk niets gemist ;)
11-05-2015 00:44
@wheely was het een goed verhaal? want wat ik heb gehoord was drama die 2 bij elkaar
11-05-2015 00:45
Gelukkig, Jose is er morgen weer, met chips, nootjes en bier.... See you tomorrow! :6

Edit: #hoeslaapverwekkendkunjebabbelen...
11-05-2015 00:45
MTN faalt ook best wel trouwens...
11-05-2015 00:45
Niet alleen TLJ teleurstellend, ook alle 4 de sprinters van MTN
11-05-2015 00:47
Van Asbroeck 54e, Bos beste MTN op plek 33...

Edit: pcs geeft nu Farrar op 8
11-05-2015 00:47
@lekbandje
eigenlijk was het nogal een slecht onsamenhangend verhaal maar het komt er op neer dat Porte in een camper slaapt deze giro.
11-05-2015 00:49
@Poeksel
Farrar(MTN) was 8e
11-05-2015 00:49
@wheely gelukkig ik baalde al dat ik het enige goede stukje commentaar zou hebben gemist
11-05-2015 01:57
@wheely
En dat verhaal is gisteren al verteld door..... Jose de Cauwer (!) op Sporza, tijdens de ploegentijdrit in de Giro. Gewoon onsamenhangend nagepapegaait ;) ?

Traksel en Been zijn echt zoooo slaapverwekkend samen. En Been wordt maar niet beter. in het begin dacht ik nog 'onervarenheid' maar het blijft hetzelfde recept: foutief wielerjargon gebruiken bij de verkeerde situaties (bijv. als iemand vlot tussen de auto's terugkomt naar het peloton, gewoon zeggen 'die hangt aan het elastiek'...), ze kan de koers niet lezen want te druk met haar gegoogelde 'feitjes etc...
En arme Bobbie is helaas nog niet veel beter, hoe monotoon en obligaat wil je het hebben... en van haar gaat hij het zeker niet leren ;)
1 3 4 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.