Volg hier de eerste etappe in de Tour of California 2015
zondag 10 mei 2015 om 19:35 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Tour of California 2015

Vandaag begint aan de andere kant van de Atlantische Oceaan de Tour of California. Vanwege het tijdsverschil is deze Amerikaanse rittenkoersen bij ons in de late avonduren te volgen.

De openingsetappe wordt verreden in Sacramento en kent een vlak parcours. Een massasprint is dus het meest waarschijnlijke scenario. De meeste ogen zullen vandaag gericht zijn op Mark Cavendish, maar misschien kunnen de Nederlanders sprinters Wouter Wippert (Drapac), Theo Bos (MTN-Qhubeka), Martijn Verschoor (Novo Nordisk) of Danny van Poppel (Trek Factory Racing) voor een verrassing zorgen.

Het peloton gaat om 19:50 (Nederlandse tijd) van start. De aankomst wordt verwacht rond 00:45. Eurosport 2 zendt de koers vanaf 23:00 live uit. De wedstrijd is ook de te bekijken via de Tourtracker. Bespreek hier het verloop van de koers.

Foto: Tour of California

Links:
Parcours
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Website organisatie

Livestream (Tourtracker)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
120 Reacties
11-05-2015 00:18
Wie gaat er sprinten voor mtn? Bos, Farrar, Ciolek of Goss?
Zal Bos wel worden lijkt me.
11-05-2015 00:19
Nee, het zijn geen Amerikanen die commentaar geven... Is dat nu zo moeilijk om te horen?
11-05-2015 00:20
@tyler
Volgens het commentaar bij de livestream zou Bos de leadout voor Farrar moeten gaan verzorgen.
11-05-2015 00:20
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 00:22
Oke, hmm die gaat het niet redden tegen cavendish denk ik. Denk dat ie het zelfs af moet leggen tegen sagan.
11-05-2015 00:25
Hoeveel km moeten ze nog?
11-05-2015 00:28
9km ongeveer nog
11-05-2015 00:29
@gertjan
8 a 9
11-05-2015 00:29
Wippert lek?
11-05-2015 00:30
Nog een kilometer of 7
11-05-2015 00:31
Wel een mooie finishlijn. Lekker lang stuk rechtdoor. Overzichtelijk, breed....heel wat anders dan die laatste kilometers bij de 4-daagse van Duinkerken bijv.
Nog 2 rondjes.
11-05-2015 00:31
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 00:32
Zit Wouter Wiplala er nog bij?
11-05-2015 00:33
Thanks! Dan blijf ik nog even wakker en WF volgen ;)
11-05-2015 00:33
Wippert vooraan
11-05-2015 00:34
Wiplala in positie!
11-05-2015 00:34
Whip it zit er nog bij volgens het commentaar ja.
11-05-2015 00:35
Dit kan een mooie sprint worden. Maak er wat van regisseur!
11-05-2015 00:35
@Poeksel
Sterker nog, de commentator verwacht het nodige van hem: "With a name like Wippert, how can you lose?" ;-)
11-05-2015 00:35
Wippert op het vinketouw :)
11-05-2015 00:36
Met zulke korte lokale rondjes had het een leuke chaos kunnen worden als er een flinke groep een eind vooruit reed. Finishen middenin een peloton dat nog een rondje moet - geinig!
11-05-2015 00:36
Zou Lau in het peloton kunnen finishen? Hij zit als een toerist achterin het peloton, alsof het hem niet echt interesseert.

Wippert werd genoemd, maar niet per se gezien. Er stonden 2 Drapacs langs de kant een paar minuten terug. Hopelijk niet met Wippert.
11-05-2015 00:36
Man man man, Been en Traksel samen... ik blijf bijna niet wakker ;)
11-05-2015 00:37
Cav met twee vingers in zn neus
11-05-2015 00:38
Sagan werd zowat van zijn fiets gereden in die sprint....!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.