Volg hier de Brabantse Pijl 2015
woensdag 15 april 2015 om 12:20 Volg in Google

Volg hier de Brabantse Pijl 2015

Met de Brabantse Pijl (1.HC) breekt vandaag weer een nieuwe fase aan in het wielerseizoen. De 205,4 kilometer lange koers, met start in Leuven en finish in Overijse, kan worden gezien als de eerste serieuze test voor renners die willen scoren in de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik.

Philippe Gilbert zal -na zijn zeges van 2011 en vorig jaar -zijn naam voor de derde keer op de erelijst proberen te krijgen. De Nederlandse hoop is voornamelijk gevestigd op Wilco Kelderman. De kopman van LottoNL-Jumbo is een van de in totaal negentien landgenoten in koers.

De renners worden exact om 12.36 uur op gang geschoten vanaf de Grote Markt in Leuven. De finish is aan het eind van de middag, tussen 17.23 en 17.52 uur. Het rechtstreekse verslag op Sporza begint om tien over drie.

Links

Startlijst
Parcours
Voorbeschouwing WielerFlits

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
133 Reacties
15-04-2015 16:39
Nog live te zien voor mensen op het werk?
15-04-2015 16:40
Ben Hermans opent de debatten voor Gilbert.
15-04-2015 16:42
Bert Jan ziet er heel sterk uit.
Gun echt een succes voor Lotto Nederland zoals de Belgen zeggen hahha :P
15-04-2015 16:44
Kelderman wou aanvallen jammer.
Kon er niet langs aan de zijkant.
15-04-2015 16:45
Aanval Leukemans.
15-04-2015 16:45
Jammer dat er zo weinig reactie is in het peloton. Gaat iedereen de sprint met Gilbert en Matthews afwachten?
15-04-2015 16:48
@knaljaas

Paul Martens zou dan wel een top-5 kunnen rijden.
15-04-2015 16:48
@mollemarijden: sinds wanneer rijden we voor top5? Winnen, daar draait het om!
15-04-2015 16:50
Nee, onze oude (met respect) Leukemans heeft het niet meer, net zoals Devolder.
15-04-2015 16:52
Orica nog maar met 2 man.
Heeft Matthews Orica kleding of een ander shirt???
15-04-2015 16:52
Nog 2 tlj?
15-04-2015 16:52
5 Roompot's nog in het peloton en 2 Lotto NL
15-04-2015 16:53
Sinds wanneer kan iemand die net ziek geweest is top-5 rijden, laat staan winnen. Realisme please!
15-04-2015 16:54
Off topic: Lokale WF-held Willi Willwohl wint zijn eerste wedstrijd van het seizoen in Frankrijk, Tour de Loir et Cher E Provost.
15-04-2015 16:56
Dit bericht is verwijderd
15-04-2015 16:57
@TaDO
Zie het WielerFlits-forum voor een Willi Willwohl-topic. Kijk daarna op de Twitter- en Facebookpagina van zijn fans, en like ;)

On: Finale is open!
15-04-2015 16:57
Weinig controle meer in het peloton, Orica lijkt opgebrand.
15-04-2015 16:57
@TaDo: 1.1 wedstrijd volgens mij, dus mooi!
15-04-2015 16:58
Selvaggi, Felline en Haas oa aangevallen,
15-04-2015 17:00
Dit bericht is verwijderd
15-04-2015 17:01
Kelderman rijdt goed van horen hoor! Knapt zelf veel werk op

Edit: Martens zit vooraan.
15-04-2015 17:01
Dit bericht is verwijderd
15-04-2015 17:01
Kelderman ver weg gezakt!
Paul enige JuMBO nog
15-04-2015 17:02
Dit bericht is verwijderd
15-04-2015 17:02
Aardig koers nu
Gilbert teruggebracht naar eerste deel peleton

Om te reageren moet je ingelogd zijn.