Volg hier de Brabantse Pijl 2015
woensdag 15 april 2015 om 12:20 Volg in Google

Volg hier de Brabantse Pijl 2015

Met de Brabantse Pijl (1.HC) breekt vandaag weer een nieuwe fase aan in het wielerseizoen. De 205,4 kilometer lange koers, met start in Leuven en finish in Overijse, kan worden gezien als de eerste serieuze test voor renners die willen scoren in de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik.

Philippe Gilbert zal -na zijn zeges van 2011 en vorig jaar -zijn naam voor de derde keer op de erelijst proberen te krijgen. De Nederlandse hoop is voornamelijk gevestigd op Wilco Kelderman. De kopman van LottoNL-Jumbo is een van de in totaal negentien landgenoten in koers.

De renners worden exact om 12.36 uur op gang geschoten vanaf de Grote Markt in Leuven. De finish is aan het eind van de middag, tussen 17.23 en 17.52 uur. Het rechtstreekse verslag op Sporza begint om tien over drie.

Links

Startlijst
Parcours
Voorbeschouwing WielerFlits

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
133 Reacties
15-04-2015 13:55
Ligthart, inderdaad, die zou dit werk moeten kunnen. Maar kopman zal Gallopin zijn voor Lotto Soudal.
15-04-2015 13:58
Moreno Moser alvast niet van start gegaan en Cannondale-Garmin daardoor maar met 5 renners. Niet alleen bij TLJ is het malaise...
15-04-2015 14:01
Waarom denken renners altijd dat ze niet kunnen winnen als ze ziek geweest zijn, meestal ben je dan "beter". Niet achter me aan springen want ik ben ziek geweest.
15-04-2015 14:02
Ik ben het met Tutu888 eens dat Kelderman nog nooit iets heeft laten zien in eendagskoers, laat staan een van boven de 200 km. Ik verwacht ook niet heel veel van hem, maar het zou geweldig zijn mocht hij zich vanaf vandaag ontpoppen tot klassiekerspecialist!
15-04-2015 14:05
Er mag geen twijfel over bestaan dat Matthews en Gilbert hier de topfavorieten zijn, maar mijn dark horses voor vandaag zijn Battaglin en Reguigui die dit terrein zeker ook goed aankunnen.
15-04-2015 14:10
Marc de Maar met Arnaud Gerard in de aanval.
15-04-2015 14:23
@Colbrelli, interessante renner, die Reguigui inderdaad. Maar ik vermoed dat hij zich niet kan handhaven tussen dit geweld.
15-04-2015 14:24
Kelderman is wel snel aan de finish
15-04-2015 14:32
De Gendt, Hardy en Kirsch nu vertrokken en direct een minuut voorsprong.
15-04-2015 14:47
De Gendt vooruit sturen, Gallopin maakt op de eennalaatse keer Schavei een sprongetje naar voren en dan Trofeo Baracchi naar de laatste beklimming?
15-04-2015 15:00
Ik heb het al eens in het verkeerde topic gezet, maar eigenlijk is dit een veel mooiere koers dan de Waalse pijl. Ze zouden beter van statuut wisselen...
15-04-2015 15:00
Commentaar op Sporza: "Sinds zijn vertrek bij Quick Step lijkt Thomas De Gendt weer helemaal bevrijd. Ook in Parijs-Nice gooide hij zich geregeld in de aanval, zijn handelsmerk."

Alsof hij vorig jaar nooit in de aanval mocht gaan... Ik herinner me een aantal etappes in de Giro, waar hij telkens mee was met de vroege vlucht.
15-04-2015 15:13
Late correctie: het is Delaplace en niet Hardy in de kopgroep.
15-04-2015 15:21
Bert Jan Lindeman! Hollands glorie!
15-04-2015 15:44
das waar knaljaas. welgeteld 2 etappes mocht hij voor eigen kansen gaan, en was hij ook mee in de goede vlucht.
beide vluchten hielden vol tot het einde. dat zegt ook iets over Thomas en zijn ontsnappingen.
ik denk best als ze hem zien vertrekken dat je dan graag meebent... en ook niet want grote kans dat hij je los uit de wielen rijdt.
15-04-2015 15:50
De jonge Kirsch inmiddels gelost door zijn twee collega's in de kopgroep.
15-04-2015 16:13
Nu Reinier Honig in de tegenreactie juist nu de voorsprong van De Gendt en Delaplace naar de minuut zakt.
15-04-2015 16:23
Die lange ontsnappingen zijn natuurlijk leuk en aardig, maar het is natuurlijk doodzonde van het talent van Thomas De Gendt. Die jongen kan gewoon top-10 rijden in een grote ronde, dan is iedere dag in de vroege vlucht zitten misschien wel een beetje de makkelijke weg kiezen... Als je altijd verreweg de sterkste bent in zo'n groepje dan hoor je daar misschien niet thuis. Het rendement dan zou iig hoger moeten zijn.
15-04-2015 16:24
Kelderman rijdt goed van voren. Niet te ver naar voren rond plek 30 wie rijden er nog meer rond hem? Denk Martens en ook al een aanval gehad van Nick van der Lijke.
15-04-2015 16:24
Honig weer ingelopen, Roompot blijft actief maar Tanner van Iam is de volgende aanvaller.
15-04-2015 16:26
Stuyven gelost
15-04-2015 16:31
Er wordt nogal wat gezegd over Kelderman en over zijn eendagskoersen. Maar volgens mij is daar niet zoveel over te zeggen, omdat hij die simpelweg nog niet heel veel gereden heeft. Ronde van Lombardije vorig jaar 17e, dat dan weer wel.
Ik zou denken dat hij die heuvels wel aan kan. Hij traint zo ongeveer in m'n achtertuin en willen daar nu heel veel heuvels liggen.
15-04-2015 16:32
Wat is dit saai tot nu toe zeg. Hopelijk geen voorbode voor de rest van de heuvelklassiekers.
15-04-2015 16:39
Er gebeurd wat: KNOKKEN.
15-04-2015 16:39
Lekker in het zonnetje gezeten nu lekker wielrennen kijken, heerlijke middag.
On: Wedstrijd wordt weer strikt gecontroleerd door Bmc en Orica. Hopelijk gaan er een paar voor de laatste klim.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.