Volg hier de Brabantse Pijl 2015
woensdag 15 april 2015 om 12:20 Volg in Google

Volg hier de Brabantse Pijl 2015

Met de Brabantse Pijl (1.HC) breekt vandaag weer een nieuwe fase aan in het wielerseizoen. De 205,4 kilometer lange koers, met start in Leuven en finish in Overijse, kan worden gezien als de eerste serieuze test voor renners die willen scoren in de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik.

Philippe Gilbert zal -na zijn zeges van 2011 en vorig jaar -zijn naam voor de derde keer op de erelijst proberen te krijgen. De Nederlandse hoop is voornamelijk gevestigd op Wilco Kelderman. De kopman van LottoNL-Jumbo is een van de in totaal negentien landgenoten in koers.

De renners worden exact om 12.36 uur op gang geschoten vanaf de Grote Markt in Leuven. De finish is aan het eind van de middag, tussen 17.23 en 17.52 uur. Het rechtstreekse verslag op Sporza begint om tien over drie.

Links

Startlijst
Parcours
Voorbeschouwing WielerFlits

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
133 Reacties
15-04-2015 17:16
Vaak wil ik Team Lotto Jumbo wel het voordeel van de twijfel geven, maar als je maar met één man in deze groep zit, dan kan je concluderen dat het erg erg erg matig is
15-04-2015 17:16
Voecler eraf.
15-04-2015 17:16
Ik klok 20 sec
15-04-2015 17:17
Oei oei oei, wat doet Gilbert nu......

Edit: Hij heeft het door en houdt wijselijk zijn benen stil. Kom op Bennie!
15-04-2015 17:20
Mooie finale toch wel, nu!
15-04-2015 17:20
Laatste kilometer, hij heeft 10 seconden
15-04-2015 17:21
Martens in het wiel van Matthews.
15-04-2015 17:21
Dit bericht is verwijderd
15-04-2015 17:21
Prachtige finale en dat ondanks de hoge temperaturen. Ik gun het meer dan ooit Hermans, maar Matthews zit in de hotseat.
15-04-2015 17:23
Hermans wint. Martens viel stil in de groep der favorieten. Zat ook nog een Roompot in.
15-04-2015 17:23
Meer dan verdiende overwinning voor Ben Hermans, chapeau! Limburg boven.
15-04-2015 17:23
Ben gaat winnen! Matthews 2e Gilbert 3e. Uitstekend teamspel Bmc, daar kan EQS wat van leren, haha.
15-04-2015 17:23
Ben Hermans! Wat goed zeg. Prachtige finale en een verdiende zege!
15-04-2015 17:23
Een LTJ in de top 10
15-04-2015 17:23
Dit bericht is verwijderd
15-04-2015 17:24
Prachtig gereden van BMC, schitterende zege voor Hermans en petje af voor Gilbert hoe hij puur voor de ploeg rijdt hier.
15-04-2015 17:24
Dit bericht is verwijderd
15-04-2015 17:24
Martens 6e
15-04-2015 17:25
Dit bericht is verwijderd
15-04-2015 17:25
Huh nou helemaal verkeerd gezien dus haha
15-04-2015 17:26
Lammertink 10de.
15-04-2015 17:26
Maurits Lammertink, held
15-04-2015 17:26
Martens zakte nogal naar achteren aan het einde maar kwam wel als 4e de laatste bocht door, Lammertink wel netjes 8e, Martens zal wel 11e ofzo zijn geworden.
15-04-2015 17:27
Dit bericht is verwijderd
15-04-2015 17:27
Lammertink 8e, heel knap gedaan. Uitstekend gedaan. En nog een Roompot in het Peloton

Om te reageren moet je ingelogd zijn.