Volg hier de Brabantse Pijl 2015
woensdag 15 april 2015 om 12:20 Volg in Google

Volg hier de Brabantse Pijl 2015

Met de Brabantse Pijl (1.HC) breekt vandaag weer een nieuwe fase aan in het wielerseizoen. De 205,4 kilometer lange koers, met start in Leuven en finish in Overijse, kan worden gezien als de eerste serieuze test voor renners die willen scoren in de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik.

Philippe Gilbert zal -na zijn zeges van 2011 en vorig jaar -zijn naam voor de derde keer op de erelijst proberen te krijgen. De Nederlandse hoop is voornamelijk gevestigd op Wilco Kelderman. De kopman van LottoNL-Jumbo is een van de in totaal negentien landgenoten in koers.

De renners worden exact om 12.36 uur op gang geschoten vanaf de Grote Markt in Leuven. De finish is aan het eind van de middag, tussen 17.23 en 17.52 uur. Het rechtstreekse verslag op Sporza begint om tien over drie.

Links

Startlijst
Parcours
Voorbeschouwing WielerFlits

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
133 Reacties
1 2 3 6
15-04-2015 12:33
***** Gilbert **** matthews *** gallopin, leukemans, meersman, ** bakelants ,voeckler, haas * navardauskas, felline, arashiro, devenyns
15-04-2015 12:34
Fijn bericht op Sporza liveticker. Dat belooft wat voor vandaag...
"De voorbije week was ik ziek, dus ik zal niet op volle kracht kunnen rijden vandaag. Maar mijn ambitie reikt wel verder dan gewoon aankomen. PAUL MARTENS (LOTTONL-JUMBO)"
15-04-2015 12:35
Etixx hier maar met 6 renners aan het vertrek waarvan Maes en Lampaert ook nog Parijs-Roubaix in de benen hebben?
Ik denk Matthews de favoriet en vuurwerk van Gallopin.
15-04-2015 12:37
**** Matthews
*** Gilbert, Felline
** Gallopin, Leukemans, Meersman
* Haas, Navardauskas, Devenyns, Paterski
15-04-2015 12:47
Dit bericht is verwijderd
15-04-2015 12:47
@Piskip

Wat een pech dit was de enige renner van Lotto Jumbo die ik verwacht had deze klassiekers. Hij had tenminste nog ergens een top-10 plek kunnen rijden, of zelfs winnen vandaag.
Echt dikke pech!!!
15-04-2015 12:47
@tutu888
Veel geblesseerden bij Etixx : Boonen, Serry( sleutelbeen en vervangen door Lampaert), Golas (afzegging door verkoudheid), Martin Velits en Wisniowski nog niet terug na gent-wevelgem.
Vermoed dat Serry, Velits en Wisniowski samen met golas hier zeker gepland stonden.
15-04-2015 12:48
@duoman

Martens is toch ook een van kopmannen lijkt mij zeer logisch als je kijkt naar z'n oude resultaten. Was voor mij de absolute kopman die misschien nog eens zou kunnen verrassen met een podiumplek of tenminste een top-10 plek.
Maar, het begint dus al slecht :(
15-04-2015 12:55
Matthews een zekerheidje voor vandaag? ;)

Vanmiddag maar eens koers volgen via een streampje aangezien ik toch ziek op bed lig.

Zonde van Martens trouwens.
15-04-2015 12:58
Martens top 3 in deze wedstrijd had gekund. Voor de klassiekers zie ik hem niet verder reiken dan plek 10.
15-04-2015 12:59
@Edjahh, same here. Klote met dit mooie weer, maar BP maakt toch wel iets goed.

Ik ga voor Gallopin!
15-04-2015 13:15
Navardauskas en Haas maar met een halve ploeg aan de start... Dan zet ik mijn geld op Felline, Gallopin en Gilbert (en de oudjes van CCC).
15-04-2015 13:15
Edjahh

Komt ook live op de Belg.
15-04-2015 13:15
Dit wordt denk ik een echte test voor Bling. Na vandaag is het goed in te schatten in hoeverre hij mee kan met renners als Gilbert en hoeveel kans hij heeft op de overwinning zondag, aangezien Orica daar volle bak voor Matthews gaan rijden(met hopelijk een vrije rol voor Weening)
15-04-2015 13:16
Gallopin, Matthews, Gilbert lijken mij de topfavorieten. Colbrelli is hier nog niet genoemd, maar ook wel een interessante outsider. Wat mogen we van Kelderman verwachten?
15-04-2015 13:16
Het voordeel van Martens is dat het mooi weer is. Dan maar Kelderman uitspelen in de finale (Haal die hatelijke 0 nou is weg).
15-04-2015 13:27
Kelderman heeft bij de profs nog nooit top-5 gereden in een eendagskoers. Het lijkt mij wat veel om dat nu, in dit deelnemersveld te verwachten.
15-04-2015 13:30
@Tutu.

Daar heb je gelijk in, maar eens moet de eerste keer zijn. Hoewel ik zijn vorm niet weten na een tijdje inactief.
15-04-2015 13:37
Toch niet helemaal waar, Tutu...hoeveelste was hij in de Volta Limburg Classic anderhalve week geleden? Da's flauw natuurlijk, maar dit is toch een wedstrijd die hem moet liggen. Vorig jaar tijdens de Giro waren er een aantal heuveletappes waar hij uiteindelijk met de besten bergop kon sprinten. Ik hoop dat hij wat kan laten zien, net als Wellens trouwens.
15-04-2015 13:37
Ik denk/vrees dat je eerder Lindeman of Hofland in de top-10 kan verwachten dan Kelderman... En nou acht ik hun kansen om te beginnen al niet heel groot.
15-04-2015 13:37
@Scotty beterschap ;)

@Mollemarijden dat wist ik, alleen ik kom me nest niet uit. Dus zet m'n laptopje aan op bed.
15-04-2015 13:39
Hofland? Die is het ook helemaal kwijt.
15-04-2015 13:43
De enige Nederlander die kans maakt op een top 10 plek vandaag is mijns inziens Pim Ligthart.
15-04-2015 13:44
@OudeKwarement
Ik weet het: 8e. Maar vandaag toch een kwalitatief veel sterker deelnemersveld.
15-04-2015 13:48
Stuyven !
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.