Volg hier de Brabantse Pijl 2015
woensdag 15 april 2015 om 12:20 Volg in Google

Volg hier de Brabantse Pijl 2015

Met de Brabantse Pijl (1.HC) breekt vandaag weer een nieuwe fase aan in het wielerseizoen. De 205,4 kilometer lange koers, met start in Leuven en finish in Overijse, kan worden gezien als de eerste serieuze test voor renners die willen scoren in de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik.

Philippe Gilbert zal -na zijn zeges van 2011 en vorig jaar -zijn naam voor de derde keer op de erelijst proberen te krijgen. De Nederlandse hoop is voornamelijk gevestigd op Wilco Kelderman. De kopman van LottoNL-Jumbo is een van de in totaal negentien landgenoten in koers.

De renners worden exact om 12.36 uur op gang geschoten vanaf de Grote Markt in Leuven. De finish is aan het eind van de middag, tussen 17.23 en 17.52 uur. Het rechtstreekse verslag op Sporza begint om tien over drie.

Links

Startlijst
Parcours
Voorbeschouwing WielerFlits

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
133 Reacties
15-04-2015 17:02
Geweldige finale is dit. Totaal geen organisatie.
15-04-2015 17:03
Leuke finale hoor! Het spel is op de wagen!
15-04-2015 17:03
Roompot doet ook nog goed mee, iemand in de aanval.
15-04-2015 17:04
Dit bericht is verwijderd
15-04-2015 17:05
Kreder zit er ook nog goed bij in het peloton! Goed omringt door de Maar en Terpstra
15-04-2015 17:06
Op de Holstheide nu, hier kan veel tijd goed worden gemaakt.
15-04-2015 17:07
Daar gaat Terpstra weer hoor. Its all in the name.
15-04-2015 17:07
Terpstra nogmaals
15-04-2015 17:08
Nog 1 man van TLJ in het peloton.
15-04-2015 17:08
Volgens mij is dat Huub Duijn niet Mike terpstra
15-04-2015 17:08
@dumoman Je punt is duidelijk, behoorlijke gekleurde opmerkingen met een hoog anti/teleurstelling jegens LottoNL. Het is wat het is en eerlijk is eerlijk: met de 8 van Lotto zou je alleen iets mogen verwachten van Kelderman, Martens en Lindeman.

On: Te weinig koers in het peloton, Hermans zou hier nog wel eens victorie kunnen kraaien.
15-04-2015 17:08
Kelderman was er net ff bij, gaf zijn bidon aan de andere TLJ (Martens denk ik) en haakte daarna af

Ik zeg het nog maar eens, Kelderman is geen klassiek renner.
15-04-2015 17:09
Nee 20 sec lijkt me te kort
15-04-2015 17:11
25 nu
15-04-2015 17:12
Dit bericht is verwijderd
15-04-2015 17:13
@Ruben_ Voorlopig inderdaad niet nee, die inhoudt zal hij nog moeten krijgen in de toekomst. Echter is hij nog steeds erg jong, dus nog tijd genoeg om zich daarin te ontwikkelen. Nota bene nog erg weinig 250+ wedstrijden gereden in zijn carrière.

@dumoman Dat hoor je mij absoluut niet zeggen, maar na een regen van reacties is je punt duidelijk wat mij betreft. Onderbouwde kritiek juich ik alleen maar toe, maar inmiddels is je punt geheel duidelijk.
15-04-2015 17:13
Bmc is de enige ploeg die kan controleren, maar die heeft een man voorop.
15-04-2015 17:13
Die twee gaan het halen
15-04-2015 17:13
35
Wie gaat het doen nu?
15-04-2015 17:14
Tja, maar ik betwijfel dan of Hermans wint
15-04-2015 17:14
Als Hermans wil winnen, moet ie Tanner lozen want die legt hem er in de sprint op.
15-04-2015 17:15
Orica heeft zichzelf kapot gereden onderweg. BMC heeft mannetje vooraan.
Vreemd manoeuvre van Chavanel, die toch ook ploegmaat voorin heeft.

Benieuwd hoe dit afloopt.
15-04-2015 17:15
Klopt die tijdsaanduiding wel? Gat lijkt kleiner
15-04-2015 17:15
@taDo: Er zijn veel renners hier die jonger zijn en minder ervaren dan Kelderman en die zitten er wel nog bij. Dus daar ben ik het niet mee eens. Denk dat Kelderman beter in zijn geheel dit soort koersen overslaat.
15-04-2015 17:16
Dit bericht is verwijderd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.