Giro 2016: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 17 mei 2016 om 10:55 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tiende etappe

Het Giro-peloton krijgt vandaag voor het eerst deze ronde een beklimming van eerste categorie voorgeschoteld. Onderweg naar de finish in Sestola moeten zij in de finale de Pian del Falco (16,3 kilometer aan 5,2 procent) overwinnen. Daarna volgt nog een bergje van derde categorie, waar de eindstreep ligt getrokken. Wie gaat vandaag goede zaken doen?

De etappe begint om 11:10 en zal naar verwachting tussen 16:54 en 17:38 eindigen. De wedstrijd is te volgen via Sporza en Eurosport. De NOS is er ditmaal niet bij. Vanaf 14:30 kun je terecht bij Eurosport, Sporza begint een kwartiertje later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 10

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
442 Reacties
1 5 6 7 8 9 18
17-05-2016 13:37
@Diderick die blijft weg denk ik. Met als winnaar Niemiec of Zoidl!
17-05-2016 13:37
@TheArt, Veel vertrouwen hebben ze op die ticker niet in Kruijswijk. :D
17-05-2016 13:37
Landa weg. Uran. Zakarin. Interessant hoe Dumoulin de dag doorkomt. Als hij 'gewoon' redelijk kan volgen bergop, niet helemaal kapot gaat, dan wordt top 10 heel reëel. Benieuwd hoe dan zijn gedachten zijn (wellicht geeft hij ook op vanavond, maar we weten het niet).
17-05-2016 13:38
Alle ballen op Sebastian Henao nu bij Sky.
17-05-2016 13:39
Deense reporter zeg je? Dan was het sws een leugentje om eigen bestwil. Ondertussen bidden dat ze die lange etappe rustig aanvangen zodat ie er wat door had kunnen komen. Helaas, het is anders gelopen.
17-05-2016 13:39
Dumoulin kon eergisteren Boaro bergop niet eens volgen. Die gaat echt geen top 10 rijden hoor
17-05-2016 13:40
[quote]Landa weg. Uran. Zakarin. Interessant hoe Dumoulin de dag doorkomt. Als hij ‘gewoon’ redelijk kan volgen bergop, niet helemaal kapot gaat, dan wordt top 10 heel reëel. [i]Benieuwd hoe dan zijn gedachten zijn[/i][/quote]

[quote]Ik heb het klassement uit mijn hoofd gezet

Tom Dumoulin (Giant-Alpecin)[/quote]

Veel duidelijker kan het niet toch? Haha op wielerflits wil met het maar niet geloven..
17-05-2016 13:40
Valverde, Nibali, Kruijswijk en Majka lijken mij nu die vier grootste kanshebbers voor de podiumplaatsen. Wat zou het geweldig zijn als het Kruijswijk lukt om op het podium te eindigen.
17-05-2016 13:41
@Natrix Maura Natuurlijk niet, bekijk zijn interview op nos.nl maar eens goed. Het uitvallen van Landa verandert geen ene sikkepit aan zijn zitvlak blessure. Of hij geeft op of hij laat het klassement lopen om in het verloop van de Giro voor een etappe te kunnen gaan (en dat is dus alleen het geval als hij kan herstellen van zijn blessure).
17-05-2016 13:42
Dit geeft weer aan dat een schaduwkopman geen overbodige luxe is en daar bedoel ik niet Roche of S. Henao mee.
17-05-2016 13:44
Sky had hier een schaduwkopman: Nieve

kan je toch moeilijk zeggen dat, dat een pannenkoek is hé
17-05-2016 13:44
@ghost

Vergeet Chaves en Pozzovivo niet. Vooral die laatste vond ik bergop sterk
17-05-2016 13:44
Dit is gewoon Landabandon dus..
17-05-2016 13:45
@ ghostwriter. Je vergeet Chaves die rijdt tot zo ver ook erg sterk
17-05-2016 13:52
Hoezo is Zakarin weg ? Die staat nog kort genoeg hoor, Uran ook, één geslaagde 'Sastre' en ze staan er weer tussen.
17-05-2016 13:53
iha is de drang tot het maken van conlusies die tot het einde van de giro strekken véél te groot hiero, het is de giro en daar is vrij weinig zeker en al helemaal met weinig ploegen die de koers in een houdgreep nemen kunnen.
17-05-2016 13:53
@ sunrider

Dat was natuurlijk Henao, Sergio dus.
17-05-2016 13:54
Ik heb Zakarin ook nog niet afgeschreven. Dramatische tijdrit, maar er komt nog zo'n etter en die is bergop. Daar gaat hij echt nog wel wat proberen, denk ik..
17-05-2016 13:54
Vergeet ook Rrrrrigobertoe Ràn'Uràn niet.
17-05-2016 13:56
Landa zei godbetert voor de start dat hij vandaag zou aanvallen. Lijkt me eerder iets misgelopen bij de transfusie..
17-05-2016 13:58
Oh? Zei die voor de start dat ie ging aanvallen? -.-
17-05-2016 13:58
@ah-ja, ah ja.

Leuk, goeie, origineel, verhelderend ook. #not
17-05-2016 14:00
Dit bericht is verwijderd
17-05-2016 14:02
Kruijswijk (4e), Nibali (5e), Valverde (6e) en Majka (9e) staan binnen de minuut.
Zij hoeven niet aan te vallen om richting podium te gaan.

Zakarin (op 1:18 van Kruijswijk), Pozzovivo (op 1:37 van Kruijswijk), Chavez (op 1:40 van Kruijswijk) en Uran (op 2:05 van Kruijswijk) moeten ergens gaan aanvallen om richting podium te kunnen gaan. Zij moeten ergens alles of niets spelen.

Hesjedal, Firsanov, Roche gaan vast voor een etappe. Voor het klassement spelen zij qua podium geen rol meer.
17-05-2016 14:03
Bloedtransfusies hoor je niks meer van de laatste tijd, zou dat volledig verdwenen zijn?
1 5 6 7 8 9 18

Reacties zijn gesloten.