Giro 2016: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 17 mei 2016 om 10:55 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tiende etappe

Het Giro-peloton krijgt vandaag voor het eerst deze ronde een beklimming van eerste categorie voorgeschoteld. Onderweg naar de finish in Sestola moeten zij in de finale de Pian del Falco (16,3 kilometer aan 5,2 procent) overwinnen. Daarna volgt nog een bergje van derde categorie, waar de eindstreep ligt getrokken. Wie gaat vandaag goede zaken doen?

De etappe begint om 11:10 en zal naar verwachting tussen 16:54 en 17:38 eindigen. De wedstrijd is te volgen via Sporza en Eurosport. De NOS is er ditmaal niet bij. Vanaf 14:30 kun je terecht bij Eurosport, Sporza begint een kwartiertje later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 10

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
442 Reacties
1 6 7 8 9 10 18
17-05-2016 14:04
@klootje?

Belanda? Nederlander? Uh?
17-05-2016 14:06
@orakel naja 1 van die 4 zou toch echt moeten aanvallen uiteindelijk om het podium te komen, want er is maar plek voor 3
17-05-2016 14:07
@CJJelle ja die zijn volledig verdwenen ofteminste helemaal onder de radar

@Scotty 1 + 1 is mogelijks 2, toch?
17-05-2016 14:08
@Cjjelle
Dat schiet vast door het hoofd van vrijwel iedere doorgewinterde volger. Zo ging het ooit en we weten niet of het nu veel anders gaat (al zijn halve liters niet meer mogelijk met een bloedpaspoort). Echter zijn er vele onschuldige redenen om ziek te worden en verdient Landa wat dat betreft het voordeel van de twijfel.
17-05-2016 14:09
Dumoulin kan zelfs met rustig bergop rijden makkelijk in de top 10 eindigen als het zo blijft doorgaan
17-05-2016 14:11
"orakel naja 1 van die 4 zou toch echt moeten aanvallen uiteindelijk om het podium te komen, want er is maar plek voor 3"

Er is maar plek voor drie, maar er gaat er vast één van de vier door het ijs zakken. Dus deze mannen kunnen de kat uit de boom kijken.

Voor de groep vanaf Zakarin is aanvallen echter een must. Zij kunnen niet er op speculeren dat er drie tot vier renners door het ijs gaan zakken en wanneer zij niets doen dan scoren ze misschien een hele mooie top-6 maar dat lijkt dan ook het maximaal haalbare wanneer zij op z'n Mollema's meerijden tot de finish iedere berg.
17-05-2016 14:11
Wat ik me dan afvraag: Duidt dan het aankondigen van een aanval op bloeddoping, of ben je daar alleen schuldig aan als je moet afstappen?

Of neem je alleen bloeddoping als je het aankondigt en toch moet afstappen?
17-05-2016 14:12
Dit bericht is verwijderd
17-05-2016 14:14
@ah-ja:
Dat gaat in veel kleinere doseringen maar het gebeurt denk ik nog steeds wel, al zal het minder wijdverbreid zijn.
Met het bloedpaspoort is dat absoluut niet helemaal verdwenen: Ricco was er in 2011 in ieder geval nog mee bezig, nu was die gestoord, maar het is de vraag wanneer hij tegen de lamp zou zijn gelopen als hij zijn koelkast wel koud genoeg had gezet...

Overigens is te scherp en daardoor ziek een veel waarschijnlijkere verklaring. Bij Sky zijn ze daar heel goed in, en vorig jaar gebeurde in de Giro hetzelfde, wellicht omdat het allemaal net iets kouder is dan in de Tour gaan ze hier toch wat sneller de grens over.
17-05-2016 14:21
@ Drikkes, Nieve is op het laatste moment opgeroepen. Heeft zich niet voorbereid op de Giro.
17-05-2016 14:25
2011 is in wielerland een eeuw man.
17-05-2016 14:25
Hoop dat Kruiswijk zich inhoudt, een trui verdedigen terwijl het echte werk nog moet beginnen doet de ploeg geen goed, veel te nerveus.
17-05-2016 14:26
De kopgroep loopt uit. Weer een kopgroep die het uit mag maken... Ik vind dat persoonlijk een keer wel leuk, maar als dit iedere keer is wel saai eigenlijk. Laat de kleppers maar eens strijden voor de ritwinst!
17-05-2016 14:26
Nu is de weg helemaal vrij voor Nibali. Ik zeg De Haai wint de Giro. Toch zou ik het een outsider veel meer gunnen.
17-05-2016 14:30
Iemand een idee hoelaat ze beginnen aan de klim van 1e categorie?
17-05-2016 14:30
Het lijkt me wat voortijdig om nu al te gaan oordelen dat de kopgroep het uit mag maken. Ze moeten nog 84 kilometer rijden.
17-05-2016 14:33
Ik hoop echt dat er eens geen kopgroep is die het gaat halen, die weggegeven etappes vind ik echt helemaal niets. Nou is er vandaag gelukkig wel hard gekoerst aan het begin, dus heeft het al iets meer glans, maar laat nou eindelijk eens de favorieten voor een etappezege strijden!
17-05-2016 14:34
Eens met Lynda, ik zie VEEL liever de klassementsmannen voor de rit strijden.
17-05-2016 14:34
Zo te zien is Formolo toch vooral mee om te knechten voor Uran. Jammer, had hem graag gezien in etappes als deze.
17-05-2016 14:41
@RV:
Vind je? Volgens mij gaat het in dit geval vooral om onderscheid tussen voor en na het bio-paspoort. Dus 2011, 2013 of 2015 maakt dan niet zoveel uit. Of is iedereen ineens veel braver geworden sinds 2011?
17-05-2016 14:42
Valverde heeft z'n ploeg tot nu toe nog gespaard, daarom winnen ontsnappingen steeds.
17-05-2016 14:42
Verbaast met wel dat de achtervolgende groep van 9 geen centimeter dichter bij het trio op kop komt. De samenwerking zal daar dus wel niet denderend zijn.
17-05-2016 14:43
Boem moet lossen bij de voorste 3, dat bewijst maar hoe ontzettend hard er wordt gekoerst. Volgens mij lopen ze ook bijna voor op schema.
Edit: even opgezocht en ze lopen iets voor op snelste schema
17-05-2016 14:45
Volgens mij zit Anton niet de achtervolgende groep... Dimension Data tweet dat al hun renners in het peloton zitten.
17-05-2016 14:46
Weet iemand wat het sommetje van vandaag is om te berekenen wanneer iemand t.o.v. de winnaar te laat binnen is? De etappe krijgt 'slechts' 3 sterren.
1 6 7 8 9 10 18

Reacties zijn gesloten.