Giro 2016: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 17 mei 2016 om 10:55 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tiende etappe

Het Giro-peloton krijgt vandaag voor het eerst deze ronde een beklimming van eerste categorie voorgeschoteld. Onderweg naar de finish in Sestola moeten zij in de finale de Pian del Falco (16,3 kilometer aan 5,2 procent) overwinnen. Daarna volgt nog een bergje van derde categorie, waar de eindstreep ligt getrokken. Wie gaat vandaag goede zaken doen?

De etappe begint om 11:10 en zal naar verwachting tussen 16:54 en 17:38 eindigen. De wedstrijd is te volgen via Sporza en Eurosport. De NOS is er ditmaal niet bij. Vanaf 14:30 kun je terecht bij Eurosport, Sporza begint een kwartiertje later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 10

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
442 Reacties
1 3 4 5 6 7 18
17-05-2016 12:58
Koptrio loopt uit, groep van 50 komt terug. Ik neem aan dat Astana niet meer aan het rijden is.
17-05-2016 12:58
Overigens pakt die Roomser-dan-de-Paus beslissing om Henao op non-actief te zetten nu ook wel nog vervelender uit..
17-05-2016 12:59
@heuvelcolombia
Tenzij het is voor je ingevulde pool?

Hypocriet.
17-05-2016 13:00
Landa maar op 1.20 minuten vplgens sporza
17-05-2016 13:00
Landa nu op een goede minuut van het peloton
17-05-2016 13:00
Visconti, Boem, Niemiec

Cunego, Ciccone, Atapuma op 2.09

Rovny en Zoidl op 2.30

Peloton op 2.50

Groep Landa (laatst gemelde verschil) op 6.50.
17-05-2016 13:01
Hou weinig renners over als Landa en Dumoulin de ronde ook niet gaan uitrijden

Landa zal wel ziek zijn , want dit is extreem
17-05-2016 13:01
Tom nog in het peleton?
17-05-2016 13:01
@ luuk, denk dat je heuvelcolombia verkeerd interpreteert
17-05-2016 13:02
The Art. Waar haal je deze informatie vandaan?
17-05-2016 13:03
De tijd van het peloton klopt niet bij Sporza. Ze hebben de tijd van Visconti daar staan. Peloton rijd op 2.50 van de kopgroep.

Edit: ze hebben het al aangepast!
17-05-2016 13:03
@wielerman: Vanwaar nog steeds constant (ik lees het op meer plekken) de vraag waar Dumoulin zit? Het klassement is toch totaal niet interessant meer. Het is vanuit Nederlands oogpunt interessanter om te weten hoe het met Kruijswijk zit.
17-05-2016 13:03
Verschil landa peloton wisselt voortdurend, nu meer dan 2 minuten
17-05-2016 13:03
Heeft Wellens zich laten terugzakken?
17-05-2016 13:04
Als Landa niet inloopt op Visconti, is er zeker iets met hem aan de hand.
Ze kunnen Landa net zo goed terug laten komen, die gaat er toch weer af op de laatste hellingen.
17-05-2016 13:05
@ddb: http://cyclingpro.net/spaziociclismo/live-1/giro-d-italia-2016-live-decima-tappa

De beste liveticker die er is. Zeker voor de Italiaanse koersen.
17-05-2016 13:06
The Art. Dank!
17-05-2016 13:07
Dat zou niet mijn voorkeur hebben @assen. Straks blijkt dat ie alleen ontzettend zware benen had, komt ie d'r door gedurende de etappe en zit je er weer twee weken aan vast. Flink doorrijden dus! Er zijn er wel meer die een rustdag slecht verteren. Landa gaat niet het enige slachtoffer zijn vandaag.
17-05-2016 13:08
Tja waar gaat dit naartoe als ook al Landa uitvalt door ziekte... Nu nog Valverde die in het ravijn sukkelt en Nibali krijgt het cadeau deze Giro :D
17-05-2016 13:08
Ik als sportliefhebber heb toch liever dat een nederlander een podium plek heeft al dan niet door ziekte/pech van een ander dan dat die 4e wordt, en volgens mij was een race nog nooit zo mooi en spannend als afgelopen gp van spanje, of je dan liefhebber bent van f1 of nie, los van die poultjes ik heb landa in elk team, maar dat vind ik niet echt belangrijk, maar dat is mijn mening, 3 weken elke dag top zijn is ook onderdeel van een grote ronde, dat maakt wierennen juist zo mooi, die onvoorspelbaarheid.
17-05-2016 13:10
@Sebas, Wellens zat niet voorin, pakte op kop van het peloton nog de bergpunten achter Visconti.
17-05-2016 13:11
Achter de kopgroep nu een achttal bestaande uit: Cunego, Bonnafond, Zoidl, Preidler, Rovny, Ciccone, Atapuma en Anton. Zij zitten op 2 minuten van de leiders, het peloton inmiddels op 3.50.
17-05-2016 13:12
Thx Spaakje
17-05-2016 13:14
Volgens de Italiaanse ticker (de Nederlandse Google Translate-vertaling daarvan dan): Landa verder en verder weg, zal het nog moeilijk voor hem om aan de finish te krijgen.
17-05-2016 13:15
Zitten er eigenlijk nog Sky mannen in het peloton of moeten die allemaal wachten op Landa? Quid Roche, Nieve, Henao?
1 3 4 5 6 7 18

Reacties zijn gesloten.