Giro 2016: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 17 mei 2016 om 10:55 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tiende etappe

Het Giro-peloton krijgt vandaag voor het eerst deze ronde een beklimming van eerste categorie voorgeschoteld. Onderweg naar de finish in Sestola moeten zij in de finale de Pian del Falco (16,3 kilometer aan 5,2 procent) overwinnen. Daarna volgt nog een bergje van derde categorie, waar de eindstreep ligt getrokken. Wie gaat vandaag goede zaken doen?

De etappe begint om 11:10 en zal naar verwachting tussen 16:54 en 17:38 eindigen. De wedstrijd is te volgen via Sporza en Eurosport. De NOS is er ditmaal niet bij. Vanaf 14:30 kun je terecht bij Eurosport, Sporza begint een kwartiertje later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 10

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
442 Reacties
1 4 5 6 7 8 18
17-05-2016 13:17
Voor de koers is het gewoon jammer dat Landa wegvalt.
17-05-2016 13:18
Landa schijnt ziek te zijn sinds vannacht.
17-05-2016 13:18
@Kreiger, op een foto op de Sporza ticker leek het alsof Landa 2 ploegmaats bij zich heeft. Dus reken maar dat Roche, Nieve ed gewoon in het peleton zitten
17-05-2016 13:19
Die italiaanse ticker werkt bij mij niet? Wat is het laatst gemelde( betrouwbare )verschil tussen Landa en het peloton?

Ik gun niemand ziekte en al helemaal geen valpartij, maar als het gebeurd en het is goed voor de nederlanders dan ben ik er zeker niet rouwig om. Om de doodeenvoudige reden dat ik kruiswijk liever 3de dan 4de zie worden.
17-05-2016 13:21
@Volksheld: Je moet naar beneden scrollen. Daar komen er steeds meer berichtjes bij.
17-05-2016 13:22
@TheArt 13:03, sterk staaltje Nationalistische hypocrisie.
17-05-2016 13:23
Nieve en Lopez zouden de twee ploeggenoten van Landa zijn.
17-05-2016 13:23
@tete: Ik zie die ook maar daar zit ook een blauw truitje achter nog (Wellens?). In dat geval kan de foto van eerder zijn.
17-05-2016 13:23
Ik niet, zelfs Nederlanders moeten het gewoon op eigen kracht doen.
17-05-2016 13:25
@ploppy: Van mij of daar waar ik op reageerde?
17-05-2016 13:25
@ kreiger

Blauwe truitjes van Gazprom
17-05-2016 13:26
MINUTE BY MINUTE
13:24
Km 66: M. LANDA (181) retired.

aldus giro website
17-05-2016 13:27
Opgave Landa!
17-05-2016 13:27
Landa nu toch echt afgestapt volgens die italiaanse ticker
17-05-2016 13:28
The Art, Het was min of meter met even knipoog maar we schakelen wel heel makkelijk wat dat betreft.
17-05-2016 13:28
Opgave LANDA
17-05-2016 13:29
Wow, die zag je eergisteren niet aankomen... Sky is niet heel gelukkig in de Giro de afgelopen jaren
17-05-2016 13:32
Heel bijzonder, voor de rit kondigt hij nog aan vandaag te willen aanvallen. Hij voelde het dus echt niet aankomen.
17-05-2016 13:33
Als hij vannacht ziek is geweest, lijkt mij die uitspraak van vanochtend (zelf niet gehoord/gelezen) blufpoker.
17-05-2016 13:33
Pff jammer, echt een heel aspect van de Giro weg, want dat was waarschijnlijk de beste klimmer in de derde week geweest. Ok, na Kruijswijk dan maar toch ;)

Sky heeft echt Giro's met pech de laatste jaren zeg.. Wiggins, Porte, Landa..
17-05-2016 13:35
ook Landa = mensch
17-05-2016 13:35
Verwachten jullie dat de kopgroep nog teruggehaald gaat worden?
17-05-2016 13:35
Lees dat hij vannochtend nog tegen de Deense televisie zei dat zijn benen goed Zijn.
17-05-2016 13:35
@Sebas: dat zou hij tegen een Deense reporter gezegd hebben in een interview.
17-05-2016 13:36
@ll: tijd voor Poels.
1 4 5 6 7 8 18

Reacties zijn gesloten.