Giro 2016: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 17 mei 2016 om 10:55 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tiende etappe

Het Giro-peloton krijgt vandaag voor het eerst deze ronde een beklimming van eerste categorie voorgeschoteld. Onderweg naar de finish in Sestola moeten zij in de finale de Pian del Falco (16,3 kilometer aan 5,2 procent) overwinnen. Daarna volgt nog een bergje van derde categorie, waar de eindstreep ligt getrokken. Wie gaat vandaag goede zaken doen?

De etappe begint om 11:10 en zal naar verwachting tussen 16:54 en 17:38 eindigen. De wedstrijd is te volgen via Sporza en Eurosport. De NOS is er ditmaal niet bij. Vanaf 14:30 kun je terecht bij Eurosport, Sporza begint een kwartiertje later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 10

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
442 Reacties
1 2 3 18
17-05-2016 11:00
Ze beginnen er vroeg aan. Moet ook wel, met weer zo'n achterlijk onnodig lange etappe!

Ik had het gisteren over Ulissi, maar moet eerlijk zeggen: Nu ik het parcours van morgen heb gezien lijkt het me logischer als ie vandaag enigszins laat lopen, want dat is écht op zijn lijf geschreven. Zijn probleem is dat ie toch nog te dicht staat voor een vroege vlucht (vooral omdat Brambilla hem heeft en ze die heus wel willen houden). Ik denk dat als ze niet keihard die voorlaatste klim opgaan hij een topfavoriet wordt, maar Nibali zal wel aanvallen.

Vlucht vandaag die daarvoor de ruimte krijgt? Of eindelijk een gevecht voor ritwinst tussen de klimtoppers? In dat geval ga ik voor Valverde versus Chaves en Zakarin in de sprint.
17-05-2016 11:08
Ik denk dat het oorlog wordt vandaag. Chaves, pozzivivo en Nibali gaan de koers hard maken op de voorlaatste klim
17-05-2016 11:12
Dat is één van de oorzaken dat me niet zo enthousiast maakt over het parkoers van deze Giro: veel te veel lange etappes erin, en de heel explosieve erg korte etappe(s) ontbreken helemaal.
Jammer.
17-05-2016 11:14
Het is ergens toch jammer voor deze etappe dat Dumoulin niet in het roze rijdt met een redelijk grote voorsprong. In dat geval denk ik dat de koers vanaf minuut hard was gemaakt om Tom te isoleren.

Ik denk nu dat het toch een beetje wachten wordt tot de voorlaatste klim en hangt het van de sterkte van de (één van de) koplopers af of de vluchters winnen of toch een klassementsman. Hopen dat Kruijswijk eens gek doet. Hoe goed kan Kruijswijk eigenlijk dalen? Ben daar niet helemaal bekend mee.
17-05-2016 11:19
Kruijswijk daalt meer dan behoorlijk, zo daalde hij in de tijdrit volgens mij sneller dan Valverde het laatste stuk.
17-05-2016 11:20
Als je top 10 GC kunt rijden, kun je ook redelijk dalen. Kruijswijk gaat geen tijd pakken in een afdaling, maar ook nooit veel verliezen. Gewoon de juiste man voor je kiezen. Al staat me toch iets van bij dat Kruijswijk vorig jaar een paar keer de leiding pakte in de afdaling van de Giro, dus aan zelfvertrouwen geen gebrek
17-05-2016 11:21
tsja dat krijg je met 3 tijdritten. De Giro is maar 3km respectievelijk 40km langer als in 2015 en 2014
17-05-2016 11:24
Cunego is weg, zou Dumoulin hem een duwtje hebben gegeven?
17-05-2016 11:25
[quote]Als je top 10 GC kunt rijden, kun je ook redelijk dalen.[/quote]

Mwah.. Ik denk echt dat Zakarin wel top 10 gaat rijden, maar dalen doet is als een natte krant. Sterker nog, een natte krant glijdt nog soepeler naar beneden.
17-05-2016 11:25
Als Cunego weg is zou het leuk zijn als Wellens ook mee is, of er achteraan gaat! Sowieso echt een typische Wellens rit.

@ redactie

Het is niet te geloven, wéér een enorme video advertentie die uit zichzelf begint te spelen..
17-05-2016 11:26
Brambilla zie ik trouwens wel top 10 GC eindigen aan het einde en Jungels ook.
17-05-2016 11:30
Daarnaast heb ik Andy Schleck wel eens zien dalen.. En ook Pinot. Dat zijn toch top 10 GC rijders in verschillende rondes. Ik denk dat dat niet helemaal op gaat.

Maar zo te horen kan Kruijswijk het wel aardig dus. Ik denk dat hij zomaar eens podium kan gaan rijden deze Giro.
17-05-2016 11:30
In deze Giro komt Kruissie bergaf goed mee hoor! Hij zit goed in z'n vel, de benen draaien als door de boter en hij staat in de top van het klassement. Dat doet goed voor het zelfvertrouwen en vast ook voor het dalen (kan ik mij zo voorstellen).
17-05-2016 11:31
@Mollemawint Pinot is sinds hij een topklassering verloor in de afdaling veel beter gaan dalen. Dat is gewoon verbeterd.

Iets anders: een dergelijke lange etappe zou best voor enkele OTL's kunnen zorgen.
17-05-2016 11:33
Weer een compleet peloton.
17-05-2016 11:40
MollemawintdeTour lol, ik denk het niet eerlijk gezegd.
17-05-2016 11:48
Voigt? Ben jij zelf Duits en heb je daarom iets tegen Nederlanders?
17-05-2016 11:53
Ah de etappe is begonnen en het is al weer gezellig op WF :)
17-05-2016 12:00
He Voigt! Bemoei je lekker met je eigen naam. Iemand zieken om zijn naam doe je maar op de basisschool.
17-05-2016 12:02
[quote]Door het hoge tempo op de Passo della Collina (3e cat.) verliest een bosje renners contact met het peloton. Knutselen ze een bus in elkaar?[/quote]

Oei, nu al? Natuurlijk valt het stil als er een kopgroep weg is, maar toch.. denk dat er al veel renners om hun roepen en bidden dat snel de juiste renners weg zijn!
17-05-2016 12:03
On: nu al renners gelost, hoe gaan die ooit op tijdkomen in zo'n etappe
17-05-2016 12:03
Colbrelli is jarig vandaag, 26 geworden.
17-05-2016 12:08
@LL:

"@Sean_Bieke
As i heard in the hallway of the hotel: "today will be an 8hr grupetto day" lets hope not!! #giro2016"
17-05-2016 12:08
Als de kopgroep op een klim gevormd wordt, zorgt dat er wel voor dat er vaak betere klimmers in de kopgroep zitten. Vind ik wel mooi
17-05-2016 12:08
Jongens reageer eens rustig op Voigt, volgens mij vindt het het gewoon een lollelige naam en daar is hij niet alleen in. Mollemawintdetour weest welkom :)
1 2 3 18

Reacties zijn gesloten.