Giro 2016: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 17 mei 2016 om 10:55 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tiende etappe

Het Giro-peloton krijgt vandaag voor het eerst deze ronde een beklimming van eerste categorie voorgeschoteld. Onderweg naar de finish in Sestola moeten zij in de finale de Pian del Falco (16,3 kilometer aan 5,2 procent) overwinnen. Daarna volgt nog een bergje van derde categorie, waar de eindstreep ligt getrokken. Wie gaat vandaag goede zaken doen?

De etappe begint om 11:10 en zal naar verwachting tussen 16:54 en 17:38 eindigen. De wedstrijd is te volgen via Sporza en Eurosport. De NOS is er ditmaal niet bij. Vanaf 14:30 kun je terecht bij Eurosport, Sporza begint een kwartiertje later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 10

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
442 Reacties
17-05-2016 14:46
Voorlopig is er geen ploeg opgestaan die de handschoen heeft opgepakt. De blokken waarvan je dat verwacht (Astana en Movistar) laten de ontsnapping gewoon rijden.

Ook qua regie levert dat, gezien de reeds matige Italiaanse regie, als kijker geen fijn schouwspel op.
17-05-2016 14:47
Pirazzi schijnt er wel bij te zitten.
17-05-2016 14:47
De ontsnappingen krijgen imo de zege van de grote ploegen, omdat alles op een postzegel staat en ze het wel prima vinden dat de boni seconden alvast weg zijn.
17-05-2016 14:49
hoe staat het ervoor mensen?

Nog een groot peloton? En zit Dumoulin er nog bij?
Kruijswijk nog goed omringd?
17-05-2016 14:49
"Dus 2011, 2013 of 2015 maakt dan niet zoveel uit. Of is iedereen ineens veel braver geworden sinds 2011"?

Sinds de Tour Dopage ('98) is het veel schoner geworden. Daar zijn de renners en hun omkadering toch altijd open en eerlijk in geweest?
17-05-2016 14:51
Kopgroep van 2 zonder Boem die net gelost is, bijna 2 minuten daarachter een omvangrijke achtervolgende groep. Peloton op 5,5 minuut en aangezien nog veel geklommen moet worden makkelijk binnen het bereik van het peloton. Kansen genoeg om de battistrada binnen te hengelen.
17-05-2016 14:51
Movistar heeft met Visconti gewoon de sterkste man mee, dus die zullen sowieso niet rijden.

Ik vind Orica een steeds minder leuke ploeg worden, wanneer rijden die nou eens voor winst?! Chaves maakt gewoon al wat dagen kans op winst, maar ik heb ze nog nooit op kop gezien. Ook vandaag zou voor hem ideaal zijn, maar rijd dan toch eens voor ritwinst. Ook als je tweede wordt was het het waard lijkt me, je pakt dan ook op iedereen tijd behalve (dan waarschijnlijk) Valverde.
17-05-2016 14:51
Dumoulin zat er nog bij ja en rond Kruijswijk reden net 7 man TLJ, de laatste zat iets verder naar achter.
17-05-2016 14:52
Astana en Movistar hebben ook geen belang er achter aan te tijden, Nibali moet het niet van de bonificaties hebben over het algemeen, en Visconti rijdt in virtueel roze voor movistar.
17-05-2016 14:52
Etixx en Astana maken barrage, dus zeker koers!
17-05-2016 14:53
Zitten Anton en Pirazzi nou wel of niet bij de achtervolgers?
17-05-2016 14:55
Nou als ik Astana was zou ik toch wel wat gaan rijden. Valverde Visconti en Amadore straks binnen een minuut moet je als nibali zijnde niet willen
17-05-2016 14:56
Zo typisch voor de Giro dat de ritzeges nauwelijks de interesse van de toppers wegdragen : de topsprinters geven op nog voor de tweede rustdag, de klassementsmannen laten de dagzege aan een paar mindere goden. In de Tour gebeurt dit veel minder, een ritzege in de Tour heeft de weerklank van een klassieke zege...Geef mij maar de Tour
17-05-2016 14:57
Pirazzi wel, Anton niet.
17-05-2016 15:00
Rit en bergtrui voor Tuttipazzi dan maar.
17-05-2016 15:01
Leuk dat de Belgen kruijswijk noemen em het schandalig vinden dat de Italianen hem niet in beeld hebben.
17-05-2016 15:01
@ Orakel, misschien niet de plek om uitgebreid over doping te gaan discussiëren maar als jij zegt dat na '98 het veel schoner is geworden valt mijn mond open. Renners en omkadering zijn wat dat betreft juist NIET eerlijk en open geweest. Dat het sinds het bloedpaspoort een heel stuk schoner is, ga ik zeker in mee!
17-05-2016 15:03
@Sebas

Ik denk dat je zijn post niet helemaal begrijpt...
17-05-2016 15:05
Mis ik zijn sarcasme?
17-05-2016 15:07
Zag ik ook niet helemaal, maar lijkt er wel op.
17-05-2016 15:10
Lijkt mij wel, je moet anders echt een klap van de molen gehad hebben met het Amstrong tijdperk daarna.
17-05-2016 15:12
Het verschil lijkt nu toch kleiner te worden, mooi zo.
17-05-2016 15:13
Althans.. op de Sporza ticker, op de Giro ticker is het 35 seconden meer..?

Hoeveel is het op tv?
17-05-2016 15:14
Grappig al die (bijna) complete ploegen vooraan het peloton, die elkaar allemaal netjes volgen.
17-05-2016 15:14
Heeft iemand een stream via youtube?

Reacties zijn gesloten.