Giro 2016: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 17 mei 2016 om 10:55 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tiende etappe

Het Giro-peloton krijgt vandaag voor het eerst deze ronde een beklimming van eerste categorie voorgeschoteld. Onderweg naar de finish in Sestola moeten zij in de finale de Pian del Falco (16,3 kilometer aan 5,2 procent) overwinnen. Daarna volgt nog een bergje van derde categorie, waar de eindstreep ligt getrokken. Wie gaat vandaag goede zaken doen?

De etappe begint om 11:10 en zal naar verwachting tussen 16:54 en 17:38 eindigen. De wedstrijd is te volgen via Sporza en Eurosport. De NOS is er ditmaal niet bij. Vanaf 14:30 kun je terecht bij Eurosport, Sporza begint een kwartiertje later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 10

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
442 Reacties
17-05-2016 12:36
Benieuwd of Dumoulin nog last van zijn zitvlak heeft?
17-05-2016 12:36
Wat ik bedoel te zeggen is dat naar mijn idee Kruis en Landa redelijk aan elkaar gewaagd waren. Had graag een strijd gezien tussen deze 2 met Kruis uiteindelijk als winnaar. En als Landa beter was geweest, so be it. Beter dan dat Landa nu met een nog niet nader bepaald mankement moet afstappen..
17-05-2016 12:37
Roche? Misschien voor een etappe ja, maar hij staat te ver in het klassement om nog mee te gaan doen vrees ik.
17-05-2016 12:37
Landa is natuurlijk gewoon hartstikke ziek als hij nu op 3:00 rijdt, daar kan hij niks aan doen lijkt me. In de tour meetreinen en voor een rit gaan zou ik zeggen.
17-05-2016 12:38
@Rik
Nee hoor. Hij werd er bergop afgereden. Het was dat Amador bij hem reed, anders was hij niet teruggekeerd bij de favorietengroep. Zelfde geldt voor Pozzovivo.
17-05-2016 12:38
BBQ https://twitter.com/TeamSky/status/732281041646432256
17-05-2016 12:39
Landa heeft vorig jaar in de Giro voor het eerst drie weken op topniveau gepresteerd. Hij moest nog altijd bevestigen als stabiele kopman. Verwacht hem in de derde week nog wel enkele keren voor rit en flinke tijd winst.
17-05-2016 12:39
@ tight

Hahaha dat zou wat zijn!
17-05-2016 12:40
Slecht stukje vlees gegeten op die BBQ dan maar?
17-05-2016 12:40
@nickdt ja maar dat is heel anders dan als eerste lossen he.

Zou wat zijn als die bbq de oorzaak is, roche heeft het vlees rood gelaten zodat die voor zn eigen kansen mag gaan
17-05-2016 12:40
Zou Kruijswijk een Horner'tje kunnen doen? Mij zou het niet kunnen schelen dat de buitenlanders dan van een erg zwakke editie zullen spreken.
17-05-2016 12:41
[quote]Landa op 6 minuten

De rekening loopt nu snel op voor de nummer 3 van vorig jaar. Landa heeft al 6'06" aan zijn been. Een favoriet minder dus voor de eindzege.[/quote]

Dat is gewoon afstappen natuurlijk, doet heel erg aan als Van Garderen in de Tour vorig jaar.. Jammer :( Op naar de Vuelta!
17-05-2016 12:41
Op Twitter wordt gemeld dat de achterstand inmiddels 5 minuten is op het peloton...
17-05-2016 12:43
Landa(l) Green Park(eert)
17-05-2016 12:44
Persoonlijk denk ik meer dat de BBQ voor het personeel gehouden is. De renners zullen wel andere voeding krijgen
17-05-2016 12:44
Zo, die is belabberd uit de rustdag gekomen.
17-05-2016 12:46
Astana geeft er de snok aan. Die ruiken bloed. Zo meteen de eerstvolgende beklimming. Ik denk dat hij er dan de pijp aan geeft.

Denk overigens dat hij ziek is.
17-05-2016 12:46
Astana op kop in het peleton. Visconti nog een redelijk gevaarlijke jongen om Valverde aan het eind verder te helpen. Ze zullen daar ook niet al te blij mee zijn.
17-05-2016 12:47
[quote]En alsof dat nog niet genoeg is, jaagt Landa's ex-ploeg Astana het tempo in het peloton fiks de hoogte in. De doodsteek voor de arme Spanjaard?[/quote]

Hoppaaa die is klaar. En als dat doorgaat zullen er ook een hoop sprinters en knechten buiten tijd binnenkomen.
17-05-2016 12:49
Wow, wat is dit toch weer een enerverende Giro!
De etappes zelf waren niet altijd om aan te zien, maar qua verrassende wendingen is het wel raak.
Serieus, ik vond die tijdrit van Landa ZO goed dat ik hem op 1 had gezet, en dan niet op het lijstje van afstappers. ;-)
17-05-2016 12:49
Leuk die quote van Nibali op de Sporza-ticker, 7 minuten later een foto van Landa die met zware benen rijdt.
17-05-2016 12:50
Als je ziek bent ben je ziek, dat kan iedere wielrenner vrij eenvousig overkomen.
17-05-2016 12:50
Mooi, koers!
17-05-2016 12:54
Dit had ik niet verwacht! Zal toch ziekte zijn neem ik aan.

@Btotdez, Nee en nee. Kzou niet weten waarom ik zou juichen voor een crash/ziekte (laat staan in een sport die me niet boeit) tenzij het is voor je ingevulde poule. Als je de sport graag kijkt zou je dit niet moeten toejuichen.
17-05-2016 12:57
Peloton op 1.58 van de leiders. Groep Landa op 6.50.

Reacties zijn gesloten.