Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
12-05-2015 16:09
@martini151 cunego volgens mij ook
12-05-2015 16:10
@martini151 Geniez, Rosa, Niemiec en Cunego
12-05-2015 16:10
Klopt @klootje.
12-05-2015 16:10
Nog maar 4.05 dus.
12-05-2015 16:11
4.05 nog maar
12-05-2015 16:11
Kruiswijk wordt mooie knecht voor Kelderman komende jaren, meer niet
12-05-2015 16:11
Mensen zakken pas door het ijs als ze afstappen of na 3 weken veel tijd hebben verloren.
Er is nu nog niks te zeggen in al die chaos.

Van Gesink zeiden ze hier ook over "de klim" in Romandië dat hij er door zakte. Aan de finish was het juist andersom.
12-05-2015 16:11
Het wordt inderdaad bar slecht in beeld gebracht, maar de tijdsverschillen zijn pas echt belachelijk. Het lijkt wel of ze twee motoren een GPS sensor hebben gegeven, en dat ze onafhankelijk van bij welke groep die rijden, het verschil geven.
12-05-2015 16:11
Belangrijk is nu de achterstand van de groep van Kruijswijk en Hesjedal. Helaas horen we daar helemaal niks over. Meestal geen goed teken.
12-05-2015 16:11
Tutu, we zullen zien :D als hij top 15 rijd vind ik het prima. nog 2.5 week dan kunnen we daadwerkelijk een conclusie trekken.
12-05-2015 16:11
2:17 volgens Bellemakers die zelf zit te klokken..wtf!
12-05-2015 16:12
Peloton op minder dan 2.30 minuut van de koplopers. Winnaar kan zo dus zelfs in het peloton zitten. Tijdsaanduiding klopt voor geen meter.
12-05-2015 16:12
hoppa van 6 naar 4 minuten, het kan nog!
12-05-2015 16:12
@non-believer.....

Je leest mijn gedachten... die ziekte (meningitis??) Was wat, 3 weken geleden?? Een gewichtsverlies van 5 a 8 kilo??

Sorry hoor... maar dan heeft je lichaam zo'n optater gekregen dat je onmogelijk nu al op dit niveau zo kan presteren....
12-05-2015 16:13
@Tutu888 Ik maak de rekening pas op na 3 weken, jij blijkbaar nu al?

Peloton komt steeds dichter bij, ik denk momenteel al onder de 4 minuten want van die GPS meting klopt helemaal geen snars van.
12-05-2015 16:14
het is volstrekt onmogelijk een goed klassement te rijden als je daarvoor niet de geschikte ploeg hebt. Kruiswijk zat gisteren al alleen in een groep van 70!!! Zegt alles.\ Zonder ploeggenoten bergop finishen kan wel, maar voor de rest heb je een ploeg nodig.
12-05-2015 16:14
cmooon kreuziger maakt dit af held!
12-05-2015 16:14
Danielson heeft zich ook naar Hesjedal laten afzakken. Pellizotti heeft weer krampen.
12-05-2015 16:14
Peli weer krampen :(
12-05-2015 16:15
Welke Astana man is verantwoordelijk voor dit gebeul, Tiralongo?
12-05-2015 16:15
Ach, deze Giro kan alles. Als Kruijswijk na deze etappen op bijvoorbeeld 7 minuten staat kan hij straks in een ontsnapping zo weer een keer 4 minuten terug pakken en de laatste week beesten. Alles is nog mogelijk.
12-05-2015 16:15
Mooi om zo iets als pellizotti te zien..
12-05-2015 16:15
Wie is kruiswijk? Had niet anders verwacht....
12-05-2015 16:15
Oh wat overdreven, renner die de hoogte in geprezen worden mag na één dag (1!) niet kunnen volgen al meteen zijn rondeambities óóit opbergen... Zelfs als verprutst hij heel de ronde, wil toch gewoon niet zeggen dat het nooit goedkomt. Conclusies...
12-05-2015 16:16
waar is keizer

Om te reageren moet je ingelogd zijn.