Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
1 2 3 22
12-05-2015 12:46
TJS ik hoop het zo maar word heel lastig met Gilbert. Wie denken jullie?
12-05-2015 12:49
Visconti
12-05-2015 12:50
Gerrans of Gilbert.
12-05-2015 12:52
een groepje van 15-20 man na vol doortrekken van Saxo op het laatste klimmetje. Aanval van Ion Izagirre vlak voor de top en alleen over de finish
12-05-2015 12:54
Gerrans
12-05-2015 12:56
Gilbert
12-05-2015 12:58
Hoop op een leuke etappe, omdattie integraal wordt uitgezonden!
12-05-2015 13:02
Is Visconti in vorm?
12-05-2015 13:05
Volgens mij gaan de vluchters het vandaag doen.
12-05-2015 13:06
Felline
12-05-2015 13:08
Vluchters geloof ik niet zo in. Denk niet dat ze de trui zomaar aan iemand cadeau gaan geven.
12-05-2015 13:10
Ik heb mijn Hollandse hoop op TJS vandaag!

In de werkelijkheid denk ik echter dat Gerrans gaat winnen. Ik verwacht een sterke demarrage van Gilbert of zelfs een klassementsman. Dan zal Gerrans kunnen volgen, niks hoeven doen omdat Matthews er dicht achter zal zitten, en dan het afmaken in de sprint. Orica heeft het perfecte team voor al dit soort etappes mee.
12-05-2015 13:13
https://twitter.com/giroditalia/status/598083075919237120/photo/1
12-05-2015 13:14
Lindeman en Hansen probeerde het, maar slaagde niet. Hansen zet nog keer aan.
12-05-2015 13:24
Meersman al aan het harken. Eerste meters bergop gaat die eraf
12-05-2015 13:27
@ah-ja
Zal er zo meteen wel uitstappen lijkt me...
12-05-2015 13:29
Ziek? Gevallen?
12-05-2015 13:29
@ ah-ja: gevallen, ook gisteren
12-05-2015 13:30
@ah-ja
Gisteren gevallen dacht ik. Las dat hij bebloed is binnengekomen.
12-05-2015 13:30
@ah-ja
Meersman gister gevallen in de afdaling
12-05-2015 13:30
Lijkt me wel een kansloos verhaal voor Meersman. De etappe van morgen is nu ook niet ideaal voor je herstelproces.
12-05-2015 13:31
Na paar pogingen van oa Lotto-Jumbo lijkt er nu een kopgroep te komen zonder TLJ. Pellizotti zit er wel bij en wil laten zien dat hij nog steeds kan klimmen.
12-05-2015 13:32
Pelizotti had gisteren ook krampen op de laatste klim, en was dicht bij opgave. Dus heeft weinig te maken met vorm.
12-05-2015 13:34
Hansen is nou één van die paar renners die ik er van verdenk hélemaal clean te rijden. Oermensch met meer passie voor het métier dan een zucht naar roem en cash, me dunkt.
12-05-2015 13:34
Felline er nu al af, dat is vreemd
1 2 3 22

Om te reageren moet je ingelogd zijn.