Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
12-05-2015 16:02
En dan de etappes in het hooggebergte in het weekend, waar per definitie gewacht wordt tot de slotklim xD
12-05-2015 16:02
Matthews al vijf minuten achter peloton. wat een slagveld
12-05-2015 16:02
Matthews op 5 minuten van peloton. Kruiswijk zal er tussen hangen.
12-05-2015 16:02
Gelukkig heeft aru nog goed kunnen rusten na die zware ziekte en verlies van 8 kg 3 weken geleden... Ik zet vast een Benny Hill muziekje op.
12-05-2015 16:03
Geweldig, het is koers en dat al in ettape 4! Giro is echt 2x zo leuk als de Tour :p
12-05-2015 16:03
Benieuwd of aru echt zo sterk is als het losgaat. Astana wel erg sterk.
12-05-2015 16:03
contador, Rogers, porte, konig, aru, landa, tiralongo, caruso, izagirre, fernandez, vdbroeck, uran, nieve, kangert, trofimov,
12-05-2015 16:03
En dan te bedenken wat er was gebeurd als de UCI woord had gehouden.....
12-05-2015 16:04
Als iemand mij kan helpen met de laatste vier
12-05-2015 16:04
@non-believer

Wat betreft Aru doe je je naam eer aan:)
12-05-2015 16:05
[quote=Skedel]Als kruijswijk hier nog bij had gezeten was hij in een klap top 5 kandidaat geweest.. nu is het gewoon afwachten wat hij doet ten opzichte van zijn directe concurrenten.[/quote]
Precies, zo is het.
12-05-2015 16:05
Behoefte aan KoersUpdate? ;) Matthews op 11 minuten.
12-05-2015 16:05
Heeft iemand die achterstand geklokt? Kan toch niks van kloppen
12-05-2015 16:06
Kicken dit, check net ff de koers. Lijkt wel alsof ze het peloton in een blender hebben gegooid.
12-05-2015 16:06
Moinard rijdt verkeerd.
12-05-2015 16:06
Moinard is parking opgereden ;)
12-05-2015 16:06
Gaan de achtersten in de koers seffens niet gedubbeld worden? Want er komt toch een lokale ronde aan?
12-05-2015 16:07
Daan, voor vandaag wel. Beetje onoverzichtelijk vandaag...
12-05-2015 16:07
VDB gaat dus echt wel meedoen voor top-10. En waarom niet top-5? Hij kan het wel.

@RV
Maar Astana is wel echt sterk. Ze zitten er nog met 5, wat betekent dat een Landa nog nauwelijks kopwerk heeft hoeven doen.
12-05-2015 16:07
@Daan
een overzichtje is meer dan welkom :p
12-05-2015 16:07
Schitterend, halve minuut eraf binnen een minuut.
12-05-2015 16:07
VDB en Montfort in ieder geval goed bezig !
12-05-2015 16:08
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 16:09
15 man op kop (nu 14) , pellizotti eerst achtervolger, dan nog wat losse renners, dan 19 man sterk peleton
12-05-2015 16:09
Kruijswijk zakt hier gewoon door het ijs als ronderenner. Als je vooraf aangeeft top 10 te willen rijden en je kunt niet mee met de beste 20 dan is dat gewoon slecht. Dan zijn er geen excuses van slecht geplaatst zijn of pas goed zijn in de laatste week.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.