Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
12-05-2015 16:24
de groep is nu wel groter.. veel renners opgeraapt
12-05-2015 16:24
Ronde van lotto jumbo is rond de kerktoren
12-05-2015 16:26
@SE Wel nog even bij de plaatselijke supermarkt de toto invullen.
12-05-2015 16:26
Peloton groter geworden. Kruijswijk er nog niet bij helaas
12-05-2015 16:26
Wat Astana hier doet... niet te geloven. De kopgroep gaat het gewoon niet halen.
12-05-2015 16:26
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 16:27
Kruijswijk gaat 'gewoon' de top 10 halen, niks aan de hand. Dat hij op achterstand rijdt van Contador & Co kun je ook positief bekijken: Hij krijgt ruimte voor een eventuele ontsnapping ;).
12-05-2015 16:27
Ik denk dat het echt een probleem.gaat worden met achterblijvers zo.. 15km is een minuut of 25 op dit parcours.. dat kan maar zo een probleem worden
12-05-2015 16:27
Kopgroep gaat het niet redden inderdaad. Wordt op de laatste klim een mooie strijd tussen de klassementsrenners!
12-05-2015 16:27
@Gesink4President: Het peloton is groter geworden omdat alle gasten die gelost zijn uit de kopgroep zijn teruggepakt. Daardoor is het peloton groter geworden.
12-05-2015 16:27
@Sephiroth en TaDo, interessant, dat had ik gemist.
Nu ja, voor mij is gewoon het contrast groot. Eén moment nog steeds dé Nederlandse hoop, het volgende is het over and out. Niet echt mijn manier van denken, maar goed.

Denk dat de gehele Giro dan misschien wel interessant zal zijn om te zien wat hij er zelf mee doet, vooral mentaal dan ook.
12-05-2015 16:27
Toch wel vreemd dat Astana nog 7 renners heeft, terwijl ze al zo lang op kop rijden..
12-05-2015 16:28
mijn god, ik schakel 15 min geleden in...

Wat een hoop ontwikkelingen in 1 etappe.

Jammer dat er nooit bij tickers alle renners precies wordt weergeven in welke groep zij zitten. Alleen de belangrijkste worden weergeven, maar ik wil nu eigenlijk wel een overzicht wie er precies allemaal gelost zijn.
12-05-2015 16:28
@SolerEritrean
Ja kan kloppen
12-05-2015 16:29
@se

Oogjes dicht gehad bij 2de plaats van Moreno zeker?
12-05-2015 16:30
De kopgroep weet nu al wat het hun te wachten staat, dit is geen volle koers. En die GPS tracker maakt mij helemaal wild, de AGR is er niets bij vergeleken.
12-05-2015 16:30
Ik trek mijn conclusie over Kruijswijk niet alleen op basis van zijn presteren van vandaag maar ook op basis van zijn presteren sinds de Tour de Suisse 2011. Nergens heeft hij sindsdien meer de indruk gegeven een renner te zijn die je van te voren al voor een top 10 plaats in een grote ronde kon inschatten.
Ik vind hem zeker geen slechte renner maar zowel qua persoonlijkheid als qua mogelijkheden geen kopman van een WT-ploeg in een grote ronde.
12-05-2015 16:30
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 16:30
Jammer voor TLJ... ik ben al wel weer bedaard.. hopen dat hij via een vroege aanval wat tijd kan terugpakken van de 10 minuten die hij nu al verloren heeft :-(
12-05-2015 16:31
Mensen die verwondert zijn dat Astana nog 7 renners heeft zijn gewoon onwetend. Kijk naar die namen: stuk voor stuk semi-toppers, kwaliteit.
12-05-2015 16:31
@tutu

vorig jaar presteerde hij best ok
12-05-2015 16:32
Ik hoop dat ze bij de streep blijven overschakelen om te zien wie er nog langs de finish komen
12-05-2015 16:32
hesjedal zit er vlak achter, geen kruijswijk helaas
12-05-2015 16:32
Wel weer een prachtige Giro etappe. Overigens, Kruijswijk 15e in de Tour als knecht.
12-05-2015 16:32
Kruijswijk zit niet eens bij Hesjedal.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.