Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
12-05-2015 16:17
@NairoQ Met je eens, maar Kruijswijk zelf heeft er van te voren een etiket opgeplakt.

On: Ongelofelijk de krampen van Pellizotti, dat bevestigd de zwaarte van de etappe. Zelden zo'n etappe gezien.
12-05-2015 16:17
Zeits rijd nu gewoon voor Astana op kop zo te zien
12-05-2015 16:17
Laten we eerst eens de resctie van Kruijswijk achteraf afwachten, wie weet had hij gewoon een lekke band op het verkeerde moment ( zou namelijk niet de eerste zijn van LottoNL dit jaar).

De Giro duurt gelukkig nog lang.. :)
12-05-2015 16:18
3.21 peleton
12-05-2015 16:18
@LJfan waarschijnlijk heeft ie zich laten terugzakken om Kruijswijk te helpen
12-05-2015 16:18
3.10 is het gat, heb zelf geklokt onder de 30km boog
12-05-2015 16:18
Het gaat mij niet om de etappe vandaag, maar om het feit dat ambitie moet worden ondersteund door kwaliteit (van een ploeg en kopman).
12-05-2015 16:18
Ik dacht keizer voorbij gereden te zien worden door astana, maar ik weet het niet zeker. Als ik het goed zag, zal dat voor Kruijswijk zijn idd
12-05-2015 16:19
wat een dag, nog maar zo'n klein peloton in een "heuvel"etappe
12-05-2015 16:19
3.10 voorsprong nog maar, dit gaat spektakel worden op de laatste beklimming.. Algehele ontploffing.
12-05-2015 16:19
@LJF

Af laten zakken naar Kruijswijk.
12-05-2015 16:19
Als kruijswijk maar voor Matthews zit
12-05-2015 16:19
Matthews zit al op 12:41
12-05-2015 16:19
Arme Pellizotti, dat tijdverschil is zoiezo minder dan 2:30 minuten..
12-05-2015 16:20
@TaDo, ja, maar een doel stellen mag toch ook? Als hij zegt top 10, en hij haalt niet eens top 20, dan heeft hij deze ronde gefaald.
Twee opmerkingen:
- Voor sommigen lijkt het nu alsof het vaststaat dat hij geen top 20 rijdt
- Dan nog heeft hij deze ronde gefaald, extrapoleren naar z'n carrière op basis van één ronde is gek.
12-05-2015 16:20
Zoals eerder gemeld, zit Kruijswijk ver voor Matthews
12-05-2015 16:21
NairoQ,

lees dit artikel eerst eens, dan snap je waarom mensen deze ronde als sleutel moment aanduiden: http://www.nu.nl/wielrennen/4044333/kruijswijk-vindt-giro-bepalend-toekomst-als-ronderenner.html
12-05-2015 16:22
Heb het gevoel dat kruijswijk er niet goed bij zat, dus niet goed opgelet en dat hij daarom nu op achterstand rijd. Misschien dat die 2 minuten verliest, maar alsnog is er van alles nog mogelijk voor hem, liever dat hij nu lost, dan dat die lost tijdens een zware bergetappe.
12-05-2015 16:22
De dolfijn is verdronken, neen verkrampt.
12-05-2015 16:22
@NairoQ Nog steeds met je eens, maar Kruijswijk zelf heeft zijn komende prestatie geëxtrapoleerd naar het vervolg van zijn carrière. Maar veel te vroeg om nu al een volledig afgeronde conclusie te trekken.
12-05-2015 16:22
deze etappe heeft een LBL verloop.. Daar heeft kruijswijk ook niks mee;)
12-05-2015 16:22
Ik vind het maar moeilijk te geloven: 1 ploeg die zoveel beter is dan de rest. Het is vast niet terecht maar het doet me denken aan de tijd van US Postal.
12-05-2015 16:23
Je gaat je toch bijna afvragen of dit wel de Giro d'Italia is. En niet de Ronde van Lotto Jumbo.
12-05-2015 16:24
@sportweek13

Als hij nu niet in het peloton zit, verliest hij veel meer dan 2 minuten...
12-05-2015 16:24
Sky en Tinkoff doen dit soort werk normaliter toch ook ?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.