Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
12-05-2015 15:52
@purito slecht in beeld? dit is bijna niet te doen... 4 fronten waar geknokt word...

Daarnaast jammer dat kruijswijk verkeerd zat. maar hij was inderdaad in een interview op nu.nl erg duidelijk: of deze giro een goed klassement en daar verder mee, of gewoon als knecht verder leven. Dus we zullen het zien. Het is echt nog niet voorbij als hij vandaag 1-2 min verliest. bij 10 min is het een ander verhaal. Maar ook daar zijn sommige renners goed van terug gekomen (rolland, valverde, porte) dus top 15 is dan nog altijd mogelijk. Mag hij natuurlijk niet nog meer slechte dagen hebben... Of hij moet in de aanval op een berg etappe...
12-05-2015 15:52
@slice
Wat kan mij die Nederlanders nu schelen. Koers hebben we!
12-05-2015 15:52
Toch wel jammer dat zo'n helicoptercamera niet wordt ingezet om een fatsoenlijk beeld te geven van de situatie in/achter het peloton.
12-05-2015 15:53
Kruijswijk probeerde nog de oversteek te maken, maar dat lukte niet. Hij zat ver voor Matthews al. Goede verrassingsaanval van Astana. De echte favorieten hebben zich niet laten verrassen. Enkele subtoppers wel, waaronder Kruijswijk. Hopelijk valt het nog even stil bij Astana...
12-05-2015 15:53
Kom op jongens, niet te snel conclusies trekken, Parijs is nog verder.
12-05-2015 15:54
@Purito Dat is de juiste instelling: wat een prachtige koers vandaag! Ongekend!
12-05-2015 15:54
@purito +1
12-05-2015 15:55
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 15:55
Doe eens rustig allemaal. Hadden jullie verwacht dat Kruijswijk hier even de etappe zou gaan winnen? Kijk wat hij dit jaar gepresteerd heeft...
12-05-2015 15:56
TADO Het is de 4e etappe... als Astana doorrijd verliest Kruiswijk hier zo 5 a 10 minuten. Je kan toch geen kopman opstellen die in de 1e week niet bij de 1e 30 hoort?? 4 knechten van Aru zijn beter dan Kruiswijk. Dat is ook drama. Dit hele seizoen is tot nu toe pech en drama. Ben gewoon te fanatiek.. voetbalfan i guess ;-)
12-05-2015 15:57
Als je de Namen hoort van de 19 renners is het geen hele grote schande hoor.. ll sanchez er ook af bijvoorbeeld
12-05-2015 15:57
Keizer zit niet meer vooraan. Heeft ie zich laten terugzakken?
12-05-2015 15:57
Wacht Keizer op Kruiswijk?? Pff khoop nog op een wonder
12-05-2015 15:57
Zakarin dus ook gelost. Paolini liet zich ook uitzakken om hem te helpen.
12-05-2015 15:58
Zakarin er ook af volgens eurosport.
12-05-2015 15:58
Wie zitten er nog allemaal bij 'de 19' in het pelotonnetje der favorieten?
12-05-2015 15:59
Lotto NL kennende zal Keizer straks op de 40e plek een minuutje voor Kruijswijk finishen.
12-05-2015 15:59
Tering het is oorlog vandaag. Niet normaal meer
12-05-2015 15:59
Purito + 8 . Kruijswijk, Weening, Slagter zijn gewoon totaal irrelevant, hadden ze er maar bij moeten zitten.

Astana gaat als kanon, die lopen nog kans om dik gecounterd te worden door Porte/Contador/Uran. SKY wel bij de les door de aangewezen 3 mannen er nog bij te hebben btw.
12-05-2015 16:00
Een hoop frusten hier die hun poultjes in rook op zien gaan?
Zielig hoor die reacties...
12-05-2015 16:00
Als kruijswijk hier nog bij had gezeten was hij in een klap top 5 kandidaat geweest.. nu is het gewoon afwachten wat hij doet ten opzichte van zijn directe concurrenten.
12-05-2015 16:00
@nickdt dat zal wel. Kruijswijk kan alle hulp gebruiken. Ik hoop dat ze snel de achterstand van de groep van Kruijswijk en Hesjedal doorgeven. Als het nou 2 minuten is heeft ie nog een kans om terug te komen. Maar dan moeten ze voorin wel stil vallen
12-05-2015 16:01
Stop eens met dat hysterische gedoe zeg. Mooie koers en wellicht komen er nog wat Nederlanders terug.
12-05-2015 16:01
@Hengacity En dit is wielrennen, een totaal andere sport dan voetbal. Gelukkig veel minder opportuun en meer respect voor de sporters (al is het maar omdat de werk-loon verhouding veeeel meer in balans is). Het gaat om een klassement over 3 weken en niet alleen om deze etappe. Wat met Pozzovivo gebeurde: dat is een drama.
12-05-2015 16:01
Dit bericht is verwijderd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.