Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
12-05-2015 15:48
Klote dat we gewoon geen één Nederlander voor het klassement hebben. Maakt het toch minder interessant wat mij betreft
12-05-2015 15:48
Bezem door die ploegleiding van Lotto, renners worden alleen maar minder
12-05-2015 15:48
matthews was favoriet voor deze etappe ook wel een goed grapje :p
12-05-2015 15:48
@ Hengacity Is Hesjedal ook geen klassementsrijder dan?
12-05-2015 15:49
@ nickoz

Zeker, als ik met mijn ogen dicht kijk is het net gent wevelgem
12-05-2015 15:49
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 15:49
er is niks te zeggen nu, het peloton brak ineens.. Maar het is onduidelijk wie waar zit precies
12-05-2015 15:49
@ bart 12

Kruiswijk reed gewoon voor matthews. Niemand verwacht hier dat er maar 30 man overblijft om welke reden dan ook. Je zag dat hij op 30/40 meter hing. Gewoon op eigen tempo na toe rijden

Edit: nog maar 19 man
12-05-2015 15:49
@Hengacity1
Dat zal die ook wel doen, had vooraf aangegeven, dat deze giro voor hem beslissend zou zijn voor toekomst als ronderenner.
12-05-2015 15:50
@Gesink4President
Hesjedal is natuurlijk relatief oud.
12-05-2015 15:50
Kreuziger ook beresterk, lafbekken laten hem alles doen. Hopelijk komt hij nog aan de spits van de koers straks. Nu flink dalende lijn met wat stukken vals plat/ op- en af. Op zich nog wel kansen om er wat vanaf te rijden.
12-05-2015 15:50
ze mogen wel even van achteruit met een motor iedereen opvegen, maar Rai being rai zoals gezegd
12-05-2015 15:50
Drama die Kruijswijk, slappe hap zeg. De hele ploeg van Astana zit er nog! Ga toch weg joh, waardeloos!
12-05-2015 15:51
slechts 20 renners over, dus top 15 kan nog makkelijk..
12-05-2015 15:51
@Krypton Horner ook 2 jaar geleden
12-05-2015 15:51
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 15:51
@timo dat ligt meer aan astana..
12-05-2015 15:51
Kan iemand wat zakdoekjes uitdelen hier in het volgtopic? Dan kan men het misschien nog even droogdeppen tot de etappe afgelopen is, en de conclusies ook daadwerkelijk getrokken kunnen worden.
12-05-2015 15:51
19 renners geteld in het eerste deel peloton volgens mij.
12-05-2015 15:51
Het zal best met Kruijswijk en die 3de week! Maar als dit je hoofddoel is dan mag je gerust zeggen "dramatisch". 1 versnelling en weg...
12-05-2015 15:52
@Timo,

Je hebt het dan wel over Astana hè?? Die hebben allemaal een virus gehad vlak voor de giro en hebben nu dus supercompensatie....
12-05-2015 15:52
Maar goed dat Oleg naar huis is voor zn meniskus, druk is weg, nu contador nog wegspringen op de laatste beklimming, kunnen we meteen zien of Aru al op zn streefgewicht zit.
12-05-2015 15:52
Van Hesjedal had ik wel verwacht dat die zou lossen, van Kruiswijk niet. Daarnaast moet je als klassementsman hierop rekenen! Daar ben je klassementsman voor.
12-05-2015 15:52
@Hengacity Niet lullig bedoelt, maar het valt mij op als het maar één keer iets minder gaat met een LottoNL man je er meteen bovenop zit en de zaak helemaal afbrand. Overdrijven is ook een kunst, Kruijswijk heeft zelf aangegeven dat hij het niet van de eerste week moet hebben. En dit is volop koers, met het mes tussen te tanden. Dit is simpelweg een uitzonderlijke etappe in de eerste week van een grote ronde.
Gewoon niet goed genoeg vandaag, maar de Giro duurt nog steeds 2,5 week. Tijdens de top 10 klassering van Kruijswijk Giro 2011, kwam hij ook pas bovendrijven in week 3.
12-05-2015 15:52
iets meer dan 6 minuten voor peloton

Om te reageren moet je ingelogd zijn.