Giro 2015: Volg hier de elfde etappe
woensdag 20 mei 2015 om 12:46 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de elfde etappe

De renners in de Giro d’Italia beginnen vandaag om 13.00 uur aan de elfde etappe. De finishlijn is getrokken op het circuit van Imola, waar in het verleden jaarlijks de Grand Prix Formule 1 van San Marino werd gehouden. De winnaar zal daar tussen vijf uur en half zes worden ‘afgevlagd’.

Onderweg moet het peloton twee cols van de derde en een van de vierde categorie over. Met 153 kilometer is de etappe relatief kort. Sporza en Eurosport beginnen iets na half drie met de rechtstreekse uitzending.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
432 Reacties
20-05-2015 16:47
Ik geloof het niet. Eenmaal dopeur altijd dopeur. En als die nu niet gebruikt is die door die communisten vanaf zijn jonge jeugd geprepareerd. #oprotten
20-05-2015 16:47
Pas 21 en nu Al een dopingschorsing uitgezeten. Dit gaat zeker een grote worden!
20-05-2015 16:48
Kan Contador in al zijn geweld vallen in de afdaling en VDB de schuld geven. Strak plan.
20-05-2015 16:48
Fantastische actie weer van Contador. Wat een heerlijke Giro zo!
20-05-2015 16:48
Snap niet waarom Movistar niet reed voor Lobato. Weer maar 1 ploeg, alleen Orica.
20-05-2015 16:49
Hij heeft wel wat weg van kulizjnikov bij het schaatsen
20-05-2015 16:49
In het peloton koersen ze alsof ze niet weten dat Zakarin nog voor het groepje rijdt.
20-05-2015 16:49
Lobato zag er sterk uit!
20-05-2015 16:50
Inderdaad wel een type Ricco, maar voorlopig doet hij het goed
20-05-2015 16:50
@Tomdanielson...
Beter? Nee, hoezo? Frustrerend voor de rest lijkt me dat de mazen nogal groot zijn.
20-05-2015 16:50
@Hengacity
Haha wat een zure reactie
20-05-2015 16:51
Zou toch een bak zijn als hij nu valt ;)
20-05-2015 16:52
Het peloton komt weer te laat. Prachtige Giro, werkelijk waar. Zakarin wint in Imola.
20-05-2015 16:52
Heb hetzelfde gevoel als @Utrecht19 bij deze Zakarin. Zal er nooit van kunnen genieten.
20-05-2015 16:52
Lobato is de hele giro al sterk, maar hij zit nooit lekker gepositioneert.
20-05-2015 16:53
Dit bericht is verwijderd
20-05-2015 16:53
Mooie overwinning! Wat een talent!
20-05-2015 16:54
#freericco
20-05-2015 16:54
Kruijswijk wat ben je een heerlijke renner!
20-05-2015 16:55
heeft er iemand een korte sammenvatting wat er is gebeurt vandaag
20-05-2015 16:55
@Wheely, maar wat een enorm strijkijzer
20-05-2015 16:55
Vind talent een moeilijke benaming voor een renner die een deel van zijn 'talent' uit een potje heeft gehaald.
20-05-2015 16:56
Ik begrijp de dopinginsinuaties hier heel erg goed. Zakarin komt alles behalve betrouwbaar over. Dit komt omdat hij zijn nationaliteit en ploeg niet bepaald mee heeft. Daarnaast is hij al een keer gepakt op doping en zijn jongere jaren wat het er voor Zakarin niet makkelijker op maakt om nu geloofwaardig over te komen.

Ik zal dus ook nooit fan worden van Zakarin. Ik meen zelfs te hebben gelezen dat je van het pakken van doping meer dan twee jaar profijt kan hebben. Dit wil dus zeggen dat eigenlijk elke renner op zijn 18e ff zich flink moet volgooien met alle troep om op zijn 20e als een sterke renner terug te keren. Of het 100% klopt weet ik niet zeker, maar dit zorgt er in ieder geval voor dat ik alle sympathie ben verloren in Zakarin
20-05-2015 16:56
Zakarin hoe kun je daar nou van genieten?Uit het niets gewoon even Romandi een een rit in de giro winnen, wat een grap.En dat terwijl die een doping verleden heeft.
20-05-2015 16:56
Kruiswijk 6e geworden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.