Giro 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 11 mei 2015 om 13:25 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de derde etappe

Het is pas derde etappe, maar het Giro-peloton gaat al richting het middelgebergte. Op het 136 kilometer korte, maar lastig traject van vandaag zijn verschillende scenario’s mogelijk. Alle ingrediënten voor een leuke koers lijken aanwezig.

De rit gaat van start in Rapallo. Deze stad heeft een prominente rol in de zwarte bladzijdes van de wielerhistorie. Wijlen Wouter Weylandt kwam in 2011 dodelijk ten val in een rit met aankomst in deze plaats.

T15_MadonnaDC_2_alt
De renners zullen om 13:25 vertrekken. De aankomst wordt verwacht tussen 17:03 en 17:29. Eurosport en Sporza zenden de wedstrijd vanaf 14:30 rechtstreeks uit. Kan Bert-Jan Lindeman zijn blauwe bergtrui bergtrui behouden? Bespreek hier het verloop van de rit.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
317 Reacties
1 3 4 5 6 7 13
11-05-2015 15:41
na die klim zal er nog maar klein pelotonnetje overblijven denk ik als het zo doorgaat
11-05-2015 15:41
Boonen eraf.
11-05-2015 15:43
Mezgec ook.
11-05-2015 15:43
@Hengacity Greipel staat te boek als een sprinter die niet al te slecht bergop kan rijden. Kittel is een ander verhaal.
11-05-2015 15:44
Slagter voor top 10?
11-05-2015 15:44
Hoppa!
11-05-2015 15:45
Lekker bidonnetje voor Zardini daar.
11-05-2015 15:46
Kan Nick van der Lijke dit ook? Of ligt die er ook al af?
11-05-2015 15:48
Kans voor Meersman?
11-05-2015 15:49
Nick van der Lijke is er afgegaan na de versnelling van Ulissi rond 90 km..

Maar hij moet dit echt wel kunnen, vorig jaar reed hij goed in een heuvelachtige etappekoers in België.
11-05-2015 15:50
Van der Lijke moet dit normaal gesproken aankunnen en schrijf ook Keizer niet af.
11-05-2015 15:53
Irritante motoren weer. Dit is gewoon stayeren.
11-05-2015 15:53
Denk dat het voor tlj vandaag overleven is, kruiswijk bij de groep blijven, verder weinig opties denk ik. Hopelijk iedereen op tijd binnen, zeer harde koers vandaag.
11-05-2015 15:56
Zo er wordt wel vol gekoerst zeg
11-05-2015 15:57
Druk bij Saxo al opgelopen tot 2,5 bar, gaan het alleen niet redden zo ondanks aanwezigheid van het baasje.
11-05-2015 15:58
Viviani aan t elastiek.
11-05-2015 16:01
Ze gaan er nu met trosjes af.
11-05-2015 16:01
Quintana eraf, en ik zag er ook een Lotto-Jumbo renner bij.
11-05-2015 16:03
Kruijswijk alleen in peleton
11-05-2015 16:04
Tis weer drama... Kruiswijk heeft geen enkele knecht meer na 2 km klimmen...
11-05-2015 16:04
Nog maar 37 seconden. Ik zag Kruijswijk alleen zitten in het peloton, dit is een serieus tempo dat wordt gereden door Tinkoff. Zou brieven schrijven ook een hobby van hem zijn?

@Hengacity Een behoorlijke gedramatiseerde reactie van je, dit is een serieus klimmetje na al veel klimwerk (lees : meer dan 2000 hoogtemeters). Als mannen als Henao en Kyrienka al de rol moeten lossen, dan kan een Keizer, vd Lijke of Tsjallingii dit ook doen. Zware lading om dit een drama te noemen, onnodig als je het mij vraagt.
11-05-2015 16:04
Kruijswijk laatste TLJer in het peleton. Zie ook weinig cannondale
Henga: drama is overdreven, er wordt vandaag gewoon erg hard gereden.. enige die er misschien ook is is Lindeman, die pik ik er nu niet zo snel uit. Het was bekend dat ze niet veel klimmers mee hadden...
11-05-2015 16:05
Heeft iemand een livestream die werkt op telefoon?
11-05-2015 16:06
hoeveel seconde heeft die clarke nu genomen met die 2x tussensprints?
11-05-2015 16:08
Oke Sephi sorry.. maar zonder gein, toen ik zag dat Kiryienka en Henao eraf moesten verbaasde mij het niet meer pardonnneee
1 3 4 5 6 7 13

Om te reageren moet je ingelogd zijn.