Giro 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 11 mei 2015 om 13:25 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de derde etappe

Het is pas derde etappe, maar het Giro-peloton gaat al richting het middelgebergte. Op het 136 kilometer korte, maar lastig traject van vandaag zijn verschillende scenario’s mogelijk. Alle ingrediënten voor een leuke koers lijken aanwezig.

De rit gaat van start in Rapallo. Deze stad heeft een prominente rol in de zwarte bladzijdes van de wielerhistorie. Wijlen Wouter Weylandt kwam in 2011 dodelijk ten val in een rit met aankomst in deze plaats.

T15_MadonnaDC_2_alt
De renners zullen om 13:25 vertrekken. De aankomst wordt verwacht tussen 17:03 en 17:29. Eurosport en Sporza zenden de wedstrijd vanaf 14:30 rechtstreeks uit. Kan Bert-Jan Lindeman zijn blauwe bergtrui bergtrui behouden? Bespreek hier het verloop van de rit.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
317 Reacties
1 11 12 13
11-05-2015 17:01
Modolo, Ferrari of Richeze?
11-05-2015 17:01
Don't give up.
11-05-2015 17:02
De Rus nu alleen nog met Clarke voorop, maar het peloton (80 man?) heeft ze bijna te pakken. Nog 4km.

Edit: gruppo compatto, nog 3km.
11-05-2015 17:02
er is iets niet pluis bij katusha
11-05-2015 17:02
Dit mag je nog niet eens bergen noemen. Het is werkelijk dramatisch dat hij alleen zit. In zulke etappes moet de kopman op z'n minst 3 man bij zich nog hebben.
Zegt genoeg over de sterkte van deze Giro ploeg.
11-05-2015 17:02
Hergroepering
11-05-2015 17:04
@Mollemarijden
Scorebordjournalistiek? Heb je gezien hoe hard er doorgetrokken werd?

En om weer meteen het woord drama te gebruiken... Het is schijnbaar allemaal erg emotioneel wat er bij LJ gebeurt.
11-05-2015 17:04
Dus al met al de goede ploegentactiek van Orica. Tunneltje nu.
11-05-2015 17:05
Mollemarijden.. tuurlijk daarom vliegt ook henao deraf en Kyrienka. Die komen immers nooit een berg over, vooral niet als ze eens niet op kop rijden.. het zijn 2.25k hoogtemeters in 137km... reken maar uit.
en de laatste 30 km vlak oid. als je dat geen berg etappe noemt, dan hebben wij een verschil van definitie. Feitelijk dus 2.25k hoogtemeters in ongeveer 100km.. dat is een rondje albula-julier pas in zwitserland ongeveer.
11-05-2015 17:05
@mollemarijden Je kraamt redelijk wat incorrecte informatie uit. 2000+ hoogtemeters zijn wel degelijk veel.
11-05-2015 17:06
Zoals zo vaak na een enerverende bergrit, alle sprinters verzamelen.
11-05-2015 17:09
CCC zit toch ook nog met 3 man daar net als andere kleine ploegen of andere WT ploegen. Dus nee dat is geen reden. Wie weet heb de 2 man van Sky die hierboven genoemd zijn, meegekregen zich zelf te sparen.
11-05-2015 17:10
waar was lobato??
11-05-2015 17:11
Matthews wint, Gilbert op 3
11-05-2015 17:11
Matthews dus
11-05-2015 17:12
@Mollemarijden
[quote]Wie weet heb de 2 man van Sky die hierboven genoemd zijn, meegekregen zich zelf te sparen.[/quote]

Die van LJN misschien ook?
Je hebt duidelijk de koers niet gezien. Het was een zware dag en werd flink bergop gekoerst.
11-05-2015 17:33
@mollemarijden
Laad je niet uit het lood slaan, lbl is ook geen bergrit maar heeft 3700hm dacht ik. Als de klimmers voluit waren gegaan, had het een bergrit kunnen worden maar die kijken wel uit op dag 2.
1 11 12 13

Om te reageren moet je ingelogd zijn.