Giro 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 11 mei 2015 om 13:25 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de derde etappe

Het is pas derde etappe, maar het Giro-peloton gaat al richting het middelgebergte. Op het 136 kilometer korte, maar lastig traject van vandaag zijn verschillende scenario’s mogelijk. Alle ingrediënten voor een leuke koers lijken aanwezig.

De rit gaat van start in Rapallo. Deze stad heeft een prominente rol in de zwarte bladzijdes van de wielerhistorie. Wijlen Wouter Weylandt kwam in 2011 dodelijk ten val in een rit met aankomst in deze plaats.

T15_MadonnaDC_2_alt
De renners zullen om 13:25 vertrekken. De aankomst wordt verwacht tussen 17:03 en 17:29. Eurosport en Sporza zenden de wedstrijd vanaf 14:30 rechtstreeks uit. Kan Bert-Jan Lindeman zijn blauwe bergtrui bergtrui behouden? Bespreek hier het verloop van de rit.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
317 Reacties
11-05-2015 14:28
Breuk in de break.

Zardini, Haga, Kochetkov, Puccio, Boaro.

Zilioli, Ulissi, Hansen, Clarke, Herrada, Gavazzi @41s.

Rest of break@1:03.

Peloton @2:42

Edit: Zardini solo by 40s ahead of rest of original break (24 riders).
Edit2: Lindeman wordt ook niet overal bevestigd.
11-05-2015 14:33
Lindeman zou er toch niet bij zijn..
11-05-2015 14:34
Lindeman zit er niet bij.
11-05-2015 14:34
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 14:34
Wat een chaos, nu al, elke ticker heeft moeite met het juist in beeld brengen van de situatie, die ook elke 5 minuten lijkt te veranderen. Misschien dat bewegend beeld ons meer duidelijkheid kan geven.
11-05-2015 14:36
Inderdaad, gelukkig over vijf minuutjes rechtstreekse verslaggeving. Het lijkt erop dat het peloton (Tinkoff-Saxo & Astana) de gevaarlijkste renners voor ietwat van een klassement terug willen halen...
11-05-2015 14:37
Heeft er iemand een werkende link voor NL?
11-05-2015 14:39
Lindeman lijkt me nochtans een van de makkelijker te herkennen renners vandaag....
11-05-2015 14:39
Het is al jaren kommer en kwel met de Italiaanse livetickers, niets nieuws aan de horizon. Italiaanse chaos, soms heeft het zijn charme maar meestal zorgt het voor (onnodige) irritaties.
11-05-2015 14:40
Vlucht wordt bijna teruggepakt door het peloton. Toch te gevaarlijk dus.
11-05-2015 14:43
Met mannen als Ulissi, Chaves en Atapuma voorop logisch dat koers wordt gemaakt. Chaves kan hierdoor voor een schifting zorgen onder het sprintersgilde voor zijn roze trui drager.
11-05-2015 14:45
http://sports-livezz.com/7/110/
11-05-2015 14:45
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 14:47
@ Thorsen: dat zou je wel denken ja...
11-05-2015 14:56
Hofland net gespot achterin het peloton, maar zeker niet op hangen en wurgen. Peloton houdt voorsprong leidend viertal stabiel rond de anderhalve minuut.
11-05-2015 14:57
draaien en keren zeg
11-05-2015 14:59
Vliegt er al wat af achterin?
11-05-2015 15:03
En toen was er weinig meer van over vooraan. Staat de achterdeur bij het peloton al open?
11-05-2015 15:04
@Luca Quasi Voor zover de beelden het toelaten, rijdt het peloton compact en groupe naar boven. De vier vooraan worden overigens weer bijgehaald door de rest vd kopgroep.

Edit: Volgens Cyclingnews zijn veel renners op de rollers gegaan voor de koers, leuk zo'n korte rit.
11-05-2015 15:04
Huh, klopt niks van die liveticker toch? Is nog een grote groep vooraan?
11-05-2015 15:05
Baart me wel zorgen dat Kruijswijk niet bij de eerste honderd zit in het Peloton.
11-05-2015 15:06
Ok @TaDo. Dank. Livetickers zeggen verschillende dingen dus..
11-05-2015 15:07
Op Sporza begrijp ik dat er een groep voorop rijdt ivm de tussensprint..?

Edit: Bij Sporza zijn ze blijkbaar ook van de leg.
11-05-2015 15:07
@Nickdt Er reden wel degelijk twee LottoNL rijders relatief vooraan in het peloton, waarvan eentje Kruijswijk. Vlak daarachter nog twee LottoNL renners, enkeltje Specsavers nodig?
11-05-2015 15:09
Nee dank je. Had ze voor Tinkoff aangezien denk ik.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.