Giro 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 11 mei 2015 om 13:25 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de derde etappe

Het is pas derde etappe, maar het Giro-peloton gaat al richting het middelgebergte. Op het 136 kilometer korte, maar lastig traject van vandaag zijn verschillende scenario’s mogelijk. Alle ingrediënten voor een leuke koers lijken aanwezig.

De rit gaat van start in Rapallo. Deze stad heeft een prominente rol in de zwarte bladzijdes van de wielerhistorie. Wijlen Wouter Weylandt kwam in 2011 dodelijk ten val in een rit met aankomst in deze plaats.

T15_MadonnaDC_2_alt
De renners zullen om 13:25 vertrekken. De aankomst wordt verwacht tussen 17:03 en 17:29. Eurosport en Sporza zenden de wedstrijd vanaf 14:30 rechtstreeks uit. Kan Bert-Jan Lindeman zijn blauwe bergtrui bergtrui behouden? Bespreek hier het verloop van de rit.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
317 Reacties
1 2 3 13
11-05-2015 13:33
Heb er zin in! leuk parcours! Denk niet dat Bert-Jan aan het einde z'n bergtrui nog heeft. Erg benieuwd welke sprinters er straks nog vooraan zitten.

We gaan het beleven
11-05-2015 13:33
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 13:34
Dit is kansloos voor de pure sprinters, 2300 hoogtemeters over 136 kilometers.

Benieuwd of Orica het kan controleren, maar wie weet helpen Movistar (als ze niet vol op de aanval gaan), Trek en BMC wel een handje mee.

Voor de PTS heb ik iig dit ingevuld:

*****
Felline
****
Matthews
***
Gerrans
**
Lobato
*
Battaglin

Voor een succesvolle aanval is het echt nog te vroeg in de Giro denk ik, alle teams zijn vrijwel nog compleet en er zullen er heus genoeg zijn die zich kansrijk achten in een sprint zonder de grootste toppers op het vlakke erbij.
11-05-2015 13:37
Dit is gewoon een briljant parcours voor een tweede of eerste etappe in een grote ronde, chaos troef denk ik. Niemand weet wat ie kan verwachten en welk team de controle gaat pakken. Zo zijn de eerste etappes van een grote ronde meteen interessant. Onvoorspelbare etappes maken een grote ronde intressant.
11-05-2015 13:43
Dit soort etappes bewijzen weer waarom de Giro één van de leukste wedstrijden van het jaar is.
11-05-2015 13:43
jammer dat ze de start niet uitzenden. zal flink strijd zijn om een plekje in de vlucht
11-05-2015 13:44
Helaas geen BJL in de break.

4 riders on the attack - Bongiorno, Boem, Atapuma and Owsian. Advantage of 1'02"

Edit: Laat maar, nu 30 renners met voorsprong.
Zal nog wel even duren voordat er een groep definitief weg is...
11-05-2015 13:45
Ik denk dat het vandaag een rit voor vluchters kan worden, maar er zal in het eerste wedstrijduur misschien wel erg hard gekoerst moeten worden om in de 'juiste' vlucht van de dag te zitten. Vandaag zullen er wel velen willen weg geraken, vergeet niet dat er nogal wat renners op serieuze achterstand staan.

Waarom vb. geen Danielson/Vervaeke samen in een vlucht met nog een aantal renners van die kleinere Italiaanse teams?
11-05-2015 13:48
peloton op 30 sec. toch een serieus gat, ben benieuwd naar de namen in de kopgroep
11-05-2015 13:50
Nu een groep van 25-30 met Gilbert, Chaves, Clarke, Paterski, Haga, Ulissi, Herrada, Burghardt, Vilella en Boaro.
Voorsprong van 1'10''
Slagter probeert erbij te komen. Hangt op 45''
11-05-2015 13:53
Wordt heerlijke koers zo, benieuwd welke ploegen een plannetje hebben!
11-05-2015 13:54
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 13:56
Chaves zit erbij, dus Orica rijdt waarschijnlijk niet.
11-05-2015 13:57
@Klootje: moet ie de rest van de Giro gewoon maar meepeddelen en uitrijden dan?
11-05-2015 13:59
korte ritjes FTW!
11-05-2015 13:59
Garmin zal moeten gaan rijden, tot dat Slagter aan kan haken. 25-30 man lijkt mij voldoende om het te gaan halen. Ook omdat alle sterke ploegen zo ongeveer een goede renner in de kopgroep hebben.
11-05-2015 14:00
Katusha Team ✔ @katushacycling
#Giro Anton Vorobyev was forced to abandon the race due to acute gastroenteritis. Get well very soon, Anton! #katushateam
11-05-2015 14:02
Atapuma, Fisher en Fernandez zouden ook in de kopgroep zitten.
11-05-2015 14:02
Slagter in een ouderwetse chasse patatte
11-05-2015 14:02
Slagter zit heeft zeker zin in een Patatje.
11-05-2015 14:02
Alle namen:
Paterski, Herrada Lopez, Ruben Fernandez, Simon Clarke, Chaves, Gavazzi, Villella, Kochetkov, Lindeman, Puccio, Boaro, Domont, Malacarne, Zilioli, Chirico, Zardini, Gilbert, Burghardt, Samoilau, Boonen, Pineau (FDJ), Ulissi, Mori, Hansen en Hagam
11-05-2015 14:02
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 14:02
in de fuga: Domont, Malacarne, Zilioli, Chirico, Zardini, Gilbert, Burghardt, Samoilau, Boonen, Pineau (FDJ), Ulissi, Mori, Hansen, Hagam, Paterski, Herrada Lopez, Ruben Fernandez, Simon Clarke, Chaves, Gavazzi, Villella, Kochetkov, Lindeman, Puccio e Boaro
11-05-2015 14:03
Das een mooie groep, maar ik kan me niet voorstellen dat ze Chaves, Atapuma, Paterski en Ulissi nu meteen heel veel voorsprong gaan geven.
11-05-2015 14:04
Leuke groep!
1 2 3 13

Om te reageren moet je ingelogd zijn.