Giro 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 11 mei 2015 om 13:25 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de derde etappe

Het is pas derde etappe, maar het Giro-peloton gaat al richting het middelgebergte. Op het 136 kilometer korte, maar lastig traject van vandaag zijn verschillende scenario’s mogelijk. Alle ingrediënten voor een leuke koers lijken aanwezig.

De rit gaat van start in Rapallo. Deze stad heeft een prominente rol in de zwarte bladzijdes van de wielerhistorie. Wijlen Wouter Weylandt kwam in 2011 dodelijk ten val in een rit met aankomst in deze plaats.

T15_MadonnaDC_2_alt
De renners zullen om 13:25 vertrekken. De aankomst wordt verwacht tussen 17:03 en 17:29. Eurosport en Sporza zenden de wedstrijd vanaf 14:30 rechtstreeks uit. Kan Bert-Jan Lindeman zijn blauwe bergtrui bergtrui behouden? Bespreek hier het verloop van de rit.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
317 Reacties
1 4 5 6 7 8 13
11-05-2015 16:08
@Chillinho 4 seconden in totaal. Maar we krijgen een hergroepering, wat een tempo van de Tinkoff mannen. De mannen hebben duidelijk de missie mee gekregen om vanaf het begin de koers hard te maken.
11-05-2015 16:09
Wat moet je als wielerfan nou zonder zo'n clown als Pirazzi? Schitterend maar weer.
11-05-2015 16:10
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 16:10
Henao was er ook vroeg af trouwens
11-05-2015 16:11
Keizer had er nog bij mogen zitten, niet voor niks meegegaan op hoogtestage. Bennett wordt nu wel gemist
11-05-2015 16:11
Dat gaat wel heel makkelijk bij die Rus
11-05-2015 16:12
Sorry hoor, maar dit geloof ik gewoon niet...
11-05-2015 16:12
de russen hebben een goed dieet gevonden dit seizoen.
11-05-2015 16:12
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 16:13
Matthews er nog bij, iemand Felline gespot?
11-05-2015 16:13
Matthews zit erbij, Felline niet kunnen zien.
11-05-2015 16:13
tdola, gelijk heb je, en wat dat betreft heeft Hengacity ook wel een beetje gelijk. tis geen drama, maar puik of netjes is het ook niet jammer genoeg voor TLJ
11-05-2015 16:13
tdola@ het is niet anders, het gaat ook gelijk knetterhard omhoog vandaag, het is gewoon niet anders. Keizer kan aardig klimmen, maar is geen lichtgewicht he. Nogmaals, in 2011 deed Kruijswijk ook alles alleen bergop, hij moet alleen geen pech krijgen op een steile, smalle klim, dan heeft ie een probleem. Hopen dat Hofland & co. op tijd binnen komen, die moet serieus aan de bak vandaag...
11-05-2015 16:13
Kruiswijk goed vooraan.. dacht eerst dat die het moeilijk had maar sprong mooi naar voren op de top
11-05-2015 16:13
Matthews erbij, maar net aan denk ik, bijna als laatste op de top
11-05-2015 16:14
@lnnrt Omdat hij als eerste over deze berg heen komt? Knap om dat te concluderen na een demarrage van maar liefst 600 meter.
11-05-2015 16:15
Iemand een livestream??
11-05-2015 16:15
http://sports-livezz.com/7/110/
11-05-2015 16:15
Zat Gerrans er ook nog bij?
11-05-2015 16:16
Sporza natuurlijk of cyclinghub
11-05-2015 16:16
Mag dat gaapverwekkende geklaag bij iedere oostblokker die een sprintje trekt eens afgelopen zijn?
11-05-2015 16:16
Is Lobato er nog bij?
11-05-2015 16:17
Omdat hij in 600 meter 28 seconden pakt op Chaves en Ullisi
11-05-2015 16:17
GreenEdge zal ik ieder geval met Chaves, Clarke en Weening koers kunnen maken voor Matthews.

Edit: Nogmaals, knap om je conclusies te trekken uit een demarrage van 600 meter. Ik probeer meer balans te leggen in mijn bevindingen.
11-05-2015 16:19
Dit bericht is verwijderd
1 4 5 6 7 8 13

Om te reageren moet je ingelogd zijn.