Giro 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 11 mei 2015 om 13:25 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de derde etappe

Het is pas derde etappe, maar het Giro-peloton gaat al richting het middelgebergte. Op het 136 kilometer korte, maar lastig traject van vandaag zijn verschillende scenario’s mogelijk. Alle ingrediënten voor een leuke koers lijken aanwezig.

De rit gaat van start in Rapallo. Deze stad heeft een prominente rol in de zwarte bladzijdes van de wielerhistorie. Wijlen Wouter Weylandt kwam in 2011 dodelijk ten val in een rit met aankomst in deze plaats.

T15_MadonnaDC_2_alt
De renners zullen om 13:25 vertrekken. De aankomst wordt verwacht tussen 17:03 en 17:29. Eurosport en Sporza zenden de wedstrijd vanaf 14:30 rechtstreeks uit. Kan Bert-Jan Lindeman zijn blauwe bergtrui bergtrui behouden? Bespreek hier het verloop van de rit.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
317 Reacties
11-05-2015 14:04
Slagter terug in het peloton
11-05-2015 14:05
En toch BJL mee!
Fijn dat Lotto NL Jumbo iemand mee heeft.
11-05-2015 14:06
Wie gaat er achtervolgen? Trek voor Felline? Voor de rest hebben alle ploegen een mannetje mee volgens mij.
11-05-2015 14:06
Lijkt me eigenlijk een ideale situatie voor mannen als een contador, porte en andere urans. Geen van die mannen zal een bedreiging vormen voor het klassement en zo kunnen ze die roze trui toch voor een iets langere tijd op de schouders van een ander zien.
11-05-2015 14:06
vanaf wanneer live? :p
11-05-2015 14:06
Lindeman for King of the Mountain.
11-05-2015 14:07
@klootje: dit lijkt me juist een etappe met kans van slagen, dus dat ie meezit is prima!
11-05-2015 14:07
@kaboutertje
IAM en Nippo hebben ook niemand mee volgens mij.
11-05-2015 14:07
Lindeman mee vooral om te proberen zijn bergtrui te verdedigen... hopelijk gaat het hem lukken
11-05-2015 14:08
"Hagam" is Chad Haga neem ik aan? Schrijft leuke stukken voor [url=http://velonews.competitor.com/2015/05/rider-journal/chad-haga-giro-journal-safety-first_369574]VeloNews[/url].
11-05-2015 14:08
@Noud89

Het feit dat ze vandaag in de vlucht zitten zegt natuurlijk ook wel wat over de ambities waar ze mee naar Italie zijn gekomen. Om dan, zelfs al zouden ze vandaag 5 minuten pakken, dat gelijk weer om te schakelen naar het verdedigen van een klassement is geen eitje. Het is anders als een er doorheengezakte klassementsman met een ontsnapping in etappe 16 (bijv.) opeens 5 minuten terug pakt.
11-05-2015 14:09
Geloof niet dat Lindeman explosieve types Paterski, Ulissi en Gavazzi voor kan blijven in de bergsprints. Mocht deze groep het halen dan wordt het een hele interessante finale!
11-05-2015 14:11
@Hansie, van IAM kun je de komende dagen niet veel meer verwachten na gister denk ik.
Nippo zal wel balen dat ze niet de slag gemist hebben.
11-05-2015 14:12
Mooie groep benieuwd of ze het volhouden!
11-05-2015 14:12
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 14:12
@nasibal

Ja maar in zo'n grote groep gaan ze niet heel veel krachten verspillen. En dan kunnen dat soort mannen toch een bedreiging gaan vormen. Niet meteen voor Contador e.d. maar wel voor mannen die zich op plaats 6-10 richten.
11-05-2015 14:14
Boonen en Gilbert mee ! Ze proberen in ieder geval iets te maken van deze Giro... leuk !
11-05-2015 14:15
Maar mannen van de 2e rij gaan hun ploeg niet opsoeperen om die kopgroep terug te halen, natuurlijk.
11-05-2015 14:17
Astana achtervolgt.
11-05-2015 14:19
Astana haalt de vlucht terug voor oa. Trek en Garmin, zodat zij deze ploegen in latere etappes weer voor hun karretje kunnen spannen?
11-05-2015 14:23
BJ heeft iig niet de punten gepakt op de eerste klim. Slim als hij niet heeft aangedrongen, want de eerste op de volgende klim zal waarschijnlijk toch de bergtrui pakken.
11-05-2015 14:24
Wellicht wat vroeg wellicht, maar gaat deze groep het halen. Al bijna drie minuten
11-05-2015 14:25
@tight
Johan Cruijff logica?
11-05-2015 14:27
Als ze weg blijven heeft Lindeman een prima kans op dagsucces! Die halen ze niet meer terug als hij een gaatje op een paar km van de finish!

Een beetje precair, I know.
11-05-2015 14:28
Dit bericht is verwijderd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.