Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
16-05-2015 13:21
@RDM
Dank, via die link zag het eruit als een eerste groep van 60-80 man. Dus meer dan de eerder genoemde 45-50, minder dan de 100 van Merida.
16-05-2015 13:21
@ tight

Ze hebben jasjes aan hè. Het is in ieder geval duidelijk een hele kleine groep!
16-05-2015 13:22
Contador pakt 2 boniseconden bij eerste tussensprint
16-05-2015 13:22
Maar wie zag ik net helemaal voorop rijden??? Kruijswijk denk ik!
16-05-2015 13:22
Grosu eerste bij de tussensprint, Contador tweede?
16-05-2015 13:22
En de eerste officiële klim begint.
16-05-2015 13:23
@ tight

Geel is Tinkoff.. Die zullen toch zelf meteen naar de kop gegaan zijn lijkt me. Zie ook bericht RdM.
16-05-2015 13:23
Er zitten maar twee gelen zo te zien. Keizer en Kruijswijk dan. Lyndalid, Tinkoff is lichtgroen, LTJ is Geel.
16-05-2015 13:23
Peloton is flink geschift hoor. Heerlijk.
16-05-2015 13:24
Ik zag peltoton met Tinkof, daarvoor een paar vluchters en daarvoor Kruijswijk. Duss
16-05-2015 13:25
Algemene plaspauze bergop!
16-05-2015 13:25
Contador probeert nog wat seconden te pakken. Hij zal een buffer hard nodig hebben ;-)
16-05-2015 13:25
Ok ik ben benieuwd! De ene zegt dat Kruijswijk voorop rijdt en de ander dat ie met Keizer in het peloton zit. Jullie zijn nog onbetrouwbaarder dan de Sporza ticker zo ;).
16-05-2015 13:25
Massale plaspartij!
16-05-2015 13:25
Is er nou een groep weggereden uit het pelotonnetje wat ze nu laten zien?

Ik zag maar één zwartgele in dit pelotonnetje.
16-05-2015 13:25
Contador pakt 2 bonificatieseconden
16-05-2015 13:25
Collectieve plaspauze. Rust lijkt teruggekeerd. Peloton 2 zal snel terugkeren gok ik.
16-05-2015 13:26
Betancur valt in ieder geval aan!

Edit: lees ik ...
16-05-2015 13:27
Alleen Keizer zie ik nog.
16-05-2015 13:27
Kruijswijk alleen op kop!!
16-05-2015 13:27
Kruijssie!

Attacco die Mambo Jambo...
16-05-2015 13:27
Kruijswijk gaat nu in z'n eentje door
16-05-2015 13:27
Kruijswijk aan kop!!!
16-05-2015 13:27
Kruiswijk alleen vooraan, dan 11 man, dan een plassend peloton van 60 renners
16-05-2015 13:27
Kruiswijk profiteert van de plaspauze en valt aan. Schiet me dood maar vind ik redelijk laf...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.