Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
16-05-2015 13:03
Contador in groep 2 en al op meer dan 1 minuut?! Nou maar hopen en bidden dat Kruissie in groep 1 zit.
16-05-2015 13:04
Kruijswijk zal ook wel 2e groep zitten, hem kennende :P.

Denk dat die groepen weer gewoon bijeen komen als Tinkoff gaat rijden.
16-05-2015 13:04
Vanaf 2 uur meteen live beelden hopelijk!
Zullen dan net aan de klim van 2e categorie begonnen zijn of op de helft.
16-05-2015 13:05
Denk dat de meeste klassementsrenners (Porte ect.) in groep 2 zitten.
16-05-2015 13:05
Dat de Giro-ticker iets aangeeft zegt soms niets..helaas.

Edit: Bij mij wordt Contador nu in de voorste groep gegeven?
16-05-2015 13:06
Contador zit in groep woohw!
16-05-2015 13:06
Cyclingnews ticker:

The front group, that contains the main race favourites has 1:05 on the rest of the peloton. We've not even reached the first major climb of the day and already the race is split.

And Contador isn't there. It was hard to pick him out with his rain cape on but he's lost contact with the leaders and he's one minute down on the first group.
16-05-2015 13:06
Ticker geeft rosa nu in groep 1. Gewoon veel gelosten?
16-05-2015 13:07
Ik heb denk ik een stream gevonden waarbij 13:15 staat. Weet niet zeker of het werkelijk zo is.
Als het zo is zal ik hem posten!
16-05-2015 13:09
Alles te herdoen, Contador komt aansluiten.
16-05-2015 13:09
Mooi chaotisch zo... hopen dat Kruiswijk in de 1e groep zit, dan kan die vandaag misschien zijn klassement redden!! Go steven
16-05-2015 13:11
Eurosport zegt uit te zenden vanaf 13:34 dus via een livestream kun je het op de Britse Eurosport denk ik al kijken.
16-05-2015 13:11
De officiele app meldt Bertje in de testa del corsa
16-05-2015 13:12
al 2 min 33
16-05-2015 13:13
ze zijn weer bij elkaar
16-05-2015 13:13
13:11 - 138 km
Contador heeft de aansluiting weer gevonden bij het eerste peloton. Daardoor is die groep nu uitgebreid van 45 naar ongeveer 100 renners. Het tweede peloton, waarin geen enkele klassementsrenner zou zitten, verliest alsmaar meer terrein en volgt nu al op 2.33. In het eerste uur bedroeg de gemiddelde snelheid maar liefst 46.9 km/h.
16-05-2015 13:14
[quote]Ruben De Muynck - 16 mei 2015 om 13:09
Alles te herdoen, Contador komt aansluiten.[/quote]
Ja, zo formuleert Sporza het op haar ticker altijd als ze er aanvankelijk naast zaten.

Ga er maar gerust van uit dat Contador vanaf het begin in die voorste groep zat, eventueel met een regenjasje. Alleen Chavanel werd gemeld als zwemmend tussen de groepen. Het verschil tussen de groepen is alleen maar gegroeid. Dus er is niemand 'terug aangesloten'.
16-05-2015 13:16
Ze zijn Contador in ieder geval al goed aan het testen zo, dat is in ieder geval wel een conclusie. Benieuwd hoe die slotklim gaat...
16-05-2015 13:16
volgens Merida Twitter is kopgroep nu 100 man, idd alles te herdoen :)
16-05-2015 13:17
Voorbeschouwing nog:
http://www.gofeed2all.eu/watch/345738/1/watch-cycling:-giro-d-italia.html
16-05-2015 13:18
@ xistnc

Ik ga voorlopig even helemaal nergens vanuit, maar hoe ze het op nu.nl brengen (eerder dan Sporza) klinkt op zich geloofwaardig.
16-05-2015 13:19
Werkende livestream:
http://www.rai.tv/dl/RaiTV/dirette/PublishingBlock-7131f72e-5ca4-45f7-bd50-ebf161d164fc.html?channel=RaiSport%201
16-05-2015 13:19
Paniek om niks, gewoon een flinke groep die snel gelost is volgens mij.
16-05-2015 13:20
Volgens mij kunnen we op dit moment ook niks met zekerheid beweren..

Weining jumbo-geel zo te zien: [url]https://twitter.com/NomesCiclisme/status/599534075909668864[/url]
16-05-2015 13:21
[quote]Paniek om niks[/quote]

Dat lijkt me sowieso niet correct. Er rijden op dit moment volgens alle berichten al zo'n 70 renners op meer dan twee minuten, nog voordat er echt geklommen gaat worden. Ik denk dat er heel wat paniek heerst over de tijdslimiet..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.