Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
16-05-2015 12:50
Tutti Pazzii
16-05-2015 12:50
Haha de tot nu toe domste ploeg van het peloton :). Die gaan vast weer voor Zardini of Pirazzi rijden, die dan halverwege de vlucht gelost zullen worden.
16-05-2015 12:51
Bardiani: [quote]"De slotklim is op maat van Pirazzi. Gisteren werden zijn aanvalsplannen in de kiem gesmoord door Tinkoff-Saxo en hield hij zich koest."[/quote]
16-05-2015 12:52
Denk dat Pirazzi gewoon meegolft op het peloton en aanvalt op de laatste klim.
16-05-2015 12:52
Voor renners die het bergklassement als doel hebben zijn er vandaag en morgen redelijk wat punten te verdienen.
16-05-2015 12:53
Andre Meganck @andremeganck
#sporza #giro - na 36 km peloton in twee stukken - in het eerste pel. ongeveer 50 renners - dus snelle start !
12:51 PM - 16 mei 2015
16-05-2015 12:54
Kijk, dát belooft wat voor deze etappe!!

Hopelijk halen er vandaag zo'n 15 renners uit mijn Zweeler nulpunten-team de finish niet op tijd ;).

Nee zonder gekheid: dit is wat ik hoopte, er wordt oorlog gemaakt! Ik vraag me dan wel af of het Bardiani is of dat Astana al aan het knallen is.
16-05-2015 12:54
Peloton gebroken. 70 man in het eerste deel.

Edit: of 50 zoals Waggie aangeeft.
16-05-2015 12:55
Dit wordt nog leuk :-) Ben benieuwd of Bertje kraakt of dat de klachten lichtelijk overdreven zijn om de tegenstanders zand in de ogen te strooien.
16-05-2015 12:55
Een paar jaar geleden hadden we ook zo'n 'kopgroep'. Toen duurde het tot na afloop van de etappe tot we de volledige samenstelling wisten...
16-05-2015 12:56
Op de liveticker organisatie staat maglia rosa in de 2e groep...
16-05-2015 12:58
150 Km all'arrivo: Ritardo del gruppo 1:05
16-05-2015 12:58
Dat was een heerlijke etappe inderdaad.
16-05-2015 12:59
Een paar jaar geleden zat Kruijswijk ook in zo'n kopgroep en had Bakelandts de stappe moeten winnen.
Volgens twitter Daniel Lloyd hebben de 45 voorraan al 1:05 voorsprong.
16-05-2015 12:59
Hoe lang is de beklimming van 2e categorie officieel? Gaat ruim 25 kilometer lang omhoog.

Als Contador inderdaad in de 2e groep zit kan er een kruis over zijn Giro.
16-05-2015 12:59
En die groep volgt al op 1m05, ofwel vergist de site zich ofwel betekent dit het einde van Bertje in deze Giro...
16-05-2015 12:59
Contador in tweede groep
16-05-2015 13:00
72% kans op neerslag.
16-05-2015 13:00
Paar berichten idd dat Contador in de 2e groep zit, maar dat kan ook komen omdat ze mekaar napraten op basis van de grafische ticker van de organisatie.
16-05-2015 13:01
Klik maar eens op dat 2e pelotonnetje en dan op het roze mannetje, dan verschijnt Alberto Contador...!!!
16-05-2015 13:02
En sporza bevestigt het van contador!
16-05-2015 13:03
Waarom zenden ze nou niet vanaf het begin uit. Waarom??????
16-05-2015 13:03
Ow, bij mij verschijnt Simon Clarke.
16-05-2015 13:03
Het zit Bertje niet mee. De Skybots zullen wel op kop rijden.
16-05-2015 13:03
Mjah, niet echt heel betrouwbaar nog, en we weten ook nog niet wie er dan in peloton 1 zitten. Kan ook weer een ouderwetse Giro-kopgroep van 50 man zonder favorieten zijn.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.