Giro 2015: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 16 mei 2015 om 11:50 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achtste etappe

Vandaag zijn de klimmers weer aan de beurt in de Ronde van Italië. De achtste etappe eindigt namelijk op de Campitello Matese: een berg van eerste categorie. Wie gaat het snelst omhoog?

Het peloton begint om 12:05 aan de wedstrijd. Direct vanaf de start in Fiuggi gaat het constant op en af, maar het venijn zit hem in de staart van de etappe. Dan loopt de weg 13 kilometer lang aan gemiddeld 6,9 procent omhoog.

De eerste renner zal naar verwachting tussen 16:57 en 17:35 de top van de Campitello Matese bereiken. Sporza begint al om twee uur aan de rechtstreekse uitzending. Eurosport laat de koers pas vanaf vier uur zien. Bespreek hier het wedstrijdverloop.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
508 Reacties
1 4 5 6 7 8 21
16-05-2015 13:35
Kruijswijk heeft 36 seconden voorsprong.
16-05-2015 13:35
@ Purito

Hij mag doen wat ie wil, maar ik geloof het gewoon niet! :) Ik hoop trouwens met je mee wat betreft Betancur, na Kruijswijk dan. Heerlijk als die weer eens naar zijn niveau gaat komen.

Oh, en jouw favoriete site om op af te geven zei voor de Giro al dat ze verwachtten dat Betancur alleen maar beter zou worden.. Toch niet zo slecht gezien dus.
16-05-2015 13:36
Kruijswijk, even wachten op de groep achter je straks op het vlakke. Dit kost teveel krachten.
16-05-2015 13:36
Kruijswijk nog altijd solo, overigens. Movistar meldt Inxausti in de groep achtervolgers en Visconti in het eerste 'peloton'.

"Kruijswijk has 36s on Pellizotti, Bongiorno, Reichenbach, Samoilau, Betancur, Niemiec, Intxausti, Finetto, Danielson, Zakarin & Vandewalle."

Eerste peloton op 3 minuten. Edit: 5 minuten al bijna, het begint van achteruit aan te groeien.
16-05-2015 13:36
@LL > Gaan we weer > Loop niet zo bezig te zijn wat uitdokteren wat ik vind. Ik ben sowieso geen patriot en hoop met name op Amador omdat ik Kruijswijk 0 kans toedicht in dit gezelschap. Ik ga niet hopen op onmogelijke dingen.

Daarnaast in Amador, al sinds geruime tijd, een persoonlijke favoriet van me. Of jij dat nou met je alwetende whatever gelooft of niet doet 0 terzake.

Wie hoop jij dat er wint?
16-05-2015 13:36
Hele mooie kopgroep hoor, vermoed dat Contador ze wel laat lopen ivm de roze trui.
16-05-2015 13:36
@mollemarijden
Doe je oranje bril eens af man, totaal niet realistisch wat je allemaal zegt.
16-05-2015 13:37
Vooralsnog Pellizotti, Reichenbach, Betancur, Bongiorno, Samoilau, Niemiec, Intxausti, Finetto, Zakarin, Vandewalle en Danielson achter Kruijswijk
16-05-2015 13:37
Fuga completa: Betancur, Pellizotti, Bongiorno, Samoilau, Reichenbach, Niemiec, Intxausti, Finetto, Danielson, Zakarin y Vandewalle.
16-05-2015 13:37
Kruiswijk op kop en WielerFlits ontploft
16-05-2015 13:38
@LL
Ik heb Betancur 5 sterren gegeven bij PTS. CQ en ik hebben dat dus goed gezien ;)
16-05-2015 13:38
Kruijswijk moet in de afdaling gewoon rustig dalen en zich in laten lopen door de achtervolgende groep.
16-05-2015 13:39
Voorsprong kruissie om nabij de 5 minuten op Contador.
16-05-2015 13:39
Movistar wil etappe
16-05-2015 13:39
Niemiec staat op slechts 5 minuten, Kruijswijk op zegmaar 10, Betancur en Reichenbach allebei op 15. Zo'n groep een te grote voorsprong geven lijkt me wat riskant voor andere ploegen die persé top 10 willen rijden.

@ Purito

Nee, niet gisteren. Vóór de Giro, tijdens de Giro konden we allemaal zien dat ie beter werd.
16-05-2015 13:40
Even praten met Tinkoff :)
16-05-2015 13:41
Veel LTJS in peloton. Dus niet zo slecht als we dachten.
16-05-2015 13:41
In deze nieuwe kopgroep, zet je schrap Lynny, hoop ik op Betancur (tijd voor een comeback en vergelding voor die 2e juichstek destijds) en new hero Zakarin, met de rest heb ik allemaal niet zoveel, Bongiorno kan ik nog niet zo heel goed, eigenlijk geen beste kopgroep voor mij. :(

Hey hallo, wat is nou de totale samenstelling? Ik moet mijn hopen wel wat richting kunnen geven, hebben jullie al beeld ergens?
16-05-2015 13:41
peloton wandelt naar boven, gruppetto komt terug aansluiten
16-05-2015 13:41
Jumbo Loto na kleine hergroepering in het peloton met 5 man!!!
Toch veel beter dan verwacht. Denk alleen Hofland er niet bij.
Klasse dan toch. Zag dat Martijn Keijzer vooraan mee ging afstoppen.
16-05-2015 13:41
@LL Amador staat ook veel te goed..
16-05-2015 13:41
@LL
Ja maar CQ gaf Betancur 2 sterren geloof ik, en beschouwden hem als kandidaat voor het podium. Nou, dat is weer het andere uiterste ;)
16-05-2015 13:42
Haha Keizer even aan het geinen met Basso. "Jullie hebben gisteravond ook al gewonnen, laat die jongen rijden."
16-05-2015 13:42
@ah-ja

Nee rijdt nog een bus achter volgens mij.
16-05-2015 13:43
@ Gelegevaar

Ja, maar die noemde ik niet omdat ie nooit een hele ronde het vol gaat houden om top te rijden. Betancur die alleen maar beter wordt, en Kruijswijk waarvan we dat ook allemaal denken lijken wel best gevaarlijk in die zin.

@ Purito

Ik sluit nog niks uit ;) En die hadden natuurlijk ook niet verwacht dat in etappe drie al zulke verschillen zouden worden gemaakt..
1 4 5 6 7 8 21

Om te reageren moet je ingelogd zijn.